AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Noen er alltid/ofte så positive. De kan støtte opp, si at det er flere muligheter om ikke dette går osv osv. En dag finnrr du lykken. Mens andre er mer ; ikke ha så høye forventninger. Det er ofte disse som bruker ord som "dessverre", "slik er det bare" , "det er svært få av oss som faktisk blir det vi har som mål". "kjedelig men sant". "sannheten gjør ofte vondt". kall meg gjerne feig, men slike folk unger jeg så langt jeg kan. Anonymkode: 50960...8a8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Noe midt i mellom? Prøv så godt du kan. Noen ganger går det seg til, andre ganger ikke Anonymkode: 7fd9f...821 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 Ja. Ca. hver gang man tar opp en kjærlighetsproblemstilling så får jeg alltid beskjed om å dumpe han, hate han, kverke han, drite i han og glemme han om 3 måneder hvis jeg melder meg inn på SATS. Ellers får jeg beskjed om at jeg må passe meg for han er ute etter å ødelegge meg, svikte meg, utnytte meg og er en psykopat. Dette er svaret jeg får uansett problemstilling. For øvrig har jeg blitt litt negativ selv av det hele og klarer snart ikke mer av dette forumet. Anonymkode: 895e2...43a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #4 Skrevet 7. september 2017 Ps. Jeg vurderer å lagre han som "psykopaten" på telefnen min Anonymkode: 895e2...43a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #5 Skrevet 7. september 2017 Jeg blir helt tafatt og tung av forumet. Er her bare on a mission, men i lengda er jeg ikke en person som bør være her lenge om gangen. Gleder meg til å gå tilbake til 1 gang i året or less.. Anonymkode: 5880d...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #6 Skrevet 7. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir helt tafatt og tung av forumet. Er her bare on a mission, men i lengda er jeg ikke en person som bør være her lenge om gangen. Gleder meg til å gå tilbake til 1 gang i året or less.. Anonymkode: 5880d...9fb Wow, jeg trodde det bare var meg! Men guri ja, jeg har blitt mer negativ etter jeg begynte å henge her inne! Rart? Grunnen til at jeg ble med i 2014 var at jeg måtte få ut noen følelser ang bestekompisen. Jeg anslyserte virkelig alt. Deretter har jeg beg å skrive om alt som kommer i hodet mitt, og jeg kan klikke meg inn på tråder, herrregud så mye negativt og tafatt. Anonymkode: 50960...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #7 Skrevet 7. september 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, jeg trodde det bare var meg! Men guri ja, jeg har blitt mer negativ etter jeg begynte å henge her inne! Rart? Grunnen til at jeg ble med i 2014 var at jeg måtte få ut noen følelser ang bestekompisen. Jeg anslyserte virkelig alt. Deretter har jeg beg å skrive om alt som kommer i hodet mitt, og jeg kan klikke meg inn på tråder, herrregud så mye negativt og tafatt. Anonymkode: 50960...8a8 Jeg trenger å se positive tanker, empati, omsorg, håp, "lys i mørket" og inspirasjon. Trenger fine ord.. fine og inspirerende tanker/tankevekkere, og at mennesker blir tatt på alvor. Når jeg tilbringer for mye tid i motsatt miljø (KG) eller ser altfor mye dritt rundt meg så mister jeg gnisten. Likevel så er jeg her frivillig, ingen som tvinger meg. Må bare holde følelsene under kontroll, inntil videre... Ville bare si; du er ikke alene Anonymkode: 5880d...9fb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #8 Skrevet 7. september 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger å se positive tanker, empati, omsorg, håp, "lys i mørket" og inspirasjon. Trenger fine ord.. fine og inspirerende tanker/tankevekkere, og at mennesker blir tatt på alvor. Når jeg tilbringer for mye tid i motsatt miljø (KG) eller ser altfor mye dritt rundt meg så mister jeg gnisten. Likevel så er jeg her frivillig, ingen som tvinger meg. Må bare holde følelsene under kontroll, inntil videre... Ville bare si; du er ikke alene Anonymkode: 5880d...9fb Nei altså. Jeg har vært åpen med mamma om at jeg er på det forumet her. Var skikkelig negativ en periode jeg gikk hjemme uten jobb for noen mnd siden. Flyttet hjem igjen pga økonomi,. Leste skrekkhistorier her inne om folk som øskte og søkte men aldri fokk napp. Jeg så får meg at det faktisk kunne skje at jeg ble gående hjemme, eller på nav. Og folk som svarte "å drømme er bare bare drømmer, mange av oss må klare å leve uten det vi drømte om. Det er ikke slik at vi nødvendigvis får det vi jobber mot". Jeg kan skjønne vedkommende. Vi får ikke alt vi vil ha bare vi ber til gud eller jobber mot det. Men dette er da utrolig tafatt å skrive synes jeg....da kan man like gjerne gi opp. Anonymkode: 50960...8a8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #9 Skrevet 7. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei altså. Jeg har vært åpen med mamma om at jeg er på det forumet her. Var skikkelig negativ en periode jeg gikk hjemme uten jobb for noen mnd siden. Flyttet hjem igjen pga økonomi,. Leste skrekkhistorier her inne om folk som øskte og søkte men aldri fokk napp. Jeg så får meg at det faktisk kunne skje at jeg ble gående hjemme, eller på nav. Og folk som svarte "å drømme er bare bare drømmer, mange av oss må klare å leve uten det vi drømte om. Det er ikke slik at vi nødvendigvis får det vi jobber mot". Jeg kan skjønne vedkommende. Vi får ikke alt vi vil ha bare vi ber til gud eller jobber mot det. Men dette er da utrolig tafatt å skrive synes jeg....da kan man like gjerne gi opp. Anonymkode: 50960...8a8 Og jo, mamma sa "håper ikke du sitter og leser på det forumet nå" . Når jeg satt med ansiktet klistra i mobilen. Anonymkode: 50960...8a8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #10 Skrevet 7. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei altså. Jeg har vært åpen med mamma om at jeg er på det forumet her. Var skikkelig negativ en periode jeg gikk hjemme uten jobb for noen mnd siden. Flyttet hjem igjen pga økonomi,. Leste skrekkhistorier her inne om folk som øskte og søkte men aldri fokk napp. Jeg så får meg at det faktisk kunne skje at jeg ble gående hjemme, eller på nav. Og folk som svarte "å drømme er bare bare drømmer, mange av oss må klare å leve uten det vi drømte om. Det er ikke slik at vi nødvendigvis får det vi jobber mot". Jeg kan skjønne vedkommende. Vi får ikke alt vi vil ha bare vi ber til gud eller jobber mot det. Men dette er da utrolig tafatt å skrive synes jeg....da kan man like gjerne gi opp. Anonymkode: 50960...8a8 Jeg har ennå mye å lære her i livet, og man får ikke alt man ønsker og ting går ikke alltid etter planen. Likevel teller dette veldig mye "Eliminating the things you love is not wellness. Wellness feeds your soul and makes you feel good." Å suge til seg mange negative ting betyr at man får negative ting. Positive tanker, kjærlighet og drømmer er det som skaper pågangsmotet til å oppnå noe som helst. Man kommer ikke langt med å tenke at man ikke kommer seg langt, kaster bort drømmer, blir mindre verdifull av å ramle.. Aldri gi opp! Anonymkode: 5880d...9fb
Gjest Mass Skrevet 7. september 2017 #11 Skrevet 7. september 2017 Det som er veldig fint med livet er at det er i konstant bevegelse. Vi kommer til verden for å utvikle oss gjennom mange erfaringer på godt og vondt. Noen blir stående fast i mønstre og i det vonde, mens andre klarer å gi slipp og bevege seg bort fra det eller ut av det. Jeg tror det kommer helt an på bevisstnivået til det enkelte mennesket. Jeg er f.eks en type person som blir veldig motivert viss mennesker som kjenner meg påpeker mine feil og mangler. Kanskje den relasjonen ryker på et tidspunkt, men jeg sitter jo igjen med verdifull lærdom som jeg kan utvikle meg fra og videre til fremtidige relasjoner. Jeg er også blitt veldig bevisst på hva jeg kan lære i alt som er negativt. Viss jeg opplever en situasjon med et menneske, så går videre og inn i en lignende situasjon med et nytt menneske - så vet jeg at jeg skal lære noe. Og da vil jeg oppleve den type situasjoner frem til jeg har lært det jeg skal lære. Eller kanskje jeg trenger den ballasten/tyngden jeg får til evt fremtidige situasjoner og nye mennesker som kommer inn i mitt liv. Hver skjebne er ulik og vi skal lære forskjellige ting. Viss man bare kunne stolt på seg selv og på at skjebnen fører deg i den retningen du er ment å gå mot, så blir kanskje veien lettere å gå. Og så finne sitt potensiale og utvikle det. Jeg synes veldig mange lar andre mennesker styre livet deres med handling, ord, hersketeknikker, fordømming, meninger, forventninger, tanker, press, osv. Og det er bare synd. Frigjøring fra andres grep er verdens deiligste følelse, og bare være tilstede i nuet. Alle har negative og positive sider, og det beste er å finne en balanse mellom disse. Vi har også mange sider som kan brukes både positivt og negativt, så det gjelder vel å finne den retten måten å bruke oss selv på. Magefølelsen min har alltid hjulpet meg på rett vei og jeg har de siste årene aldri ignorert den. Og husk, det man bruker energi på og fokuser sterkt på er også det man tiltrekker inn i livet sitt. Bruker man f.eks energi på å synes synd på seg selv så vil man kanskje tiltrekke seg mennesker som forsterker det. Bruker man f.eks energi på sin egen usikkerhet, så vil man kanskje tiltrekke seg mennesker som forsterker det. Man får det man ber om.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #12 Skrevet 8. september 2017 Jeg er realist. Kan være litt sånn "sånn er det bare/ livet kan være tungt/ det var et dårlig valg" osv. Men samtidig så tror jeg på at ting ordner seg og at alt vil gå bra. Bare man jobber for det! Jeg sier også ofte til meg selv når noe kjipt skjer, at "Jeg kan ikke noe for det. Skjedd er skjedd. Smil, og gå videre så går det bra". Jeg syns det er dumt å være så positiv at man faktisk ikke ser realiteten i situasjonen. Man må jo ta ting seriøst. Så er det jo selvfølgelig også dumt å bare være hard og negativ mot alt, for ting løser seg jo! Man kan finne en vei som funker. Anonymkode: 58c1a...2e0
Ulla Ullsokk Skrevet 8. september 2017 #13 Skrevet 8. september 2017 (endret) Hvis man ønsker seg lykke her i livet, så lukk øynene for de som er negative! Hva du har av tanker i hodet gjøre noe med deg! Beskytt deg fra de negative, la det prelle av! Jeg sliter litt med å takle en veldig negativ venninne om dagen. Jeg får vondt av henne, men jeg må bare holde litt avstand, jeg klarer bare ikke ta det. Jo, jeg KLARER, jeg dør jo ikke av det, men jeg VIL IKKE! Det har vært så mye slitsomt det siste året at jeg bare ikke VIL ta på meg andres negativitet. Det er et valg. Men klart ikke lett hvis dine nærmeste er de negative. Men ts, finn måter å la det prelle av på! Det er ikke "realistene" som kommer noe vei her i verden! (Selv om en fot i bakken kan være lurt. Men bare en gang i blant!) Jeg lar meg forresten ikke påvirke av negative folk her på KG, jeg synes bare synd på dem og kan bli irritert, men det smitter ikke over på meg. Endret 8. september 2017 av Ulla Ullsokk
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #14 Skrevet 8. september 2017 De negative harde folka sier jo ting som det er så jeg tror heller på de enn de positive som bare sier det man vil høre Anonymkode: 413fd...c3f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #15 Skrevet 8. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De negative harde folka sier jo ting som det er så jeg tror heller på de enn de positive som bare sier det man vil høre Anonymkode: 413fd...c3f Jeg tror egentlig at dette er den typiske fallgruva. De negative folka er nemlig flink til å få det til å høres ut som sannheten Anonymkode: 357e6...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #16 Skrevet 8. september 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen er alltid/ofte så positive. De kan støtte opp, si at det er flere muligheter om ikke dette går osv osv. En dag finnrr du lykken. Mens andre er mer ; ikke ha så høye forventninger. Det er ofte disse som bruker ord som "dessverre", "slik er det bare" , "det er svært få av oss som faktisk blir det vi har som mål". "kjedelig men sant". "sannheten gjør ofte vondt". kall meg gjerne feig, men slike folk unger jeg så langt jeg kan. Anonymkode: 50960...8a8 Jeg er såpass dømmende til meg selv av natur så jeg har ingen behov for negative folk rundt meg. Det beste for meg er folk som er positive og støttende. Anonymkode: b5c94...2a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå