Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i syden og nyter late dager om dagen. Til søndag er det hjem igjen, etter tre uker med sol og varme :) Skal bli godt å komme hjem også,samtidig som jeg mer enn gjerne skulle blitt enda lenger :fnise:

Problemet mitt er ikke at vi snart skal hjem, men reisefølget mitt, en god venninne som aldri vil finne på annet enn å spise noe ute for så å gå tilbake til bungalowen å se på TV resten av kvelden. Jeg er så lei og har tatt masse hensyn til hennes følelser.  Masse klaging om menn som maser utenfor restauranter, føler at kroppen ikke er slank nok, dårlig energi og m.m. Puster høyt og oppgitt omtrent stadig vekk. Merker jeg begynner å bli rimelig forbanna. Nå har jeg føyd meg, dum som jeg er i nesten tre uker. Nå skal vi snart hjem og noen ville ta noen drinker med oss i kveld og ha det hyggelig.  Men neida, bare klager og er oppgitt hele tiden. Jeg går ut uansett. I kveld sitter jeg ikke inne i bungalowen atter en gang. Jeg vil snakke litt med andre også og være litt sosial.  Dette er en tur som kostet 50 000,- og hun står for 12000,- av dem,så hun har fått en kjempe flott tur for de pengene.  Det er ikke pengene heller det står på, men holdningen hennes. Jeg er så lei av å bare høre negative ting hver dag. Hun er ikke deprimert heller, sier hun da. Vi var på ferie i fjor også, og den var bedre enn i år. Har mine komplekser og småting jeg også, men vi er på ferie og skal snart hjem igjen.  Vil ha noe ut av dagene da. Ikke bare forte oss ut og klage og irritere seg over mannfolk som snakker med oss, spise for så å forte seg inn i bungalowen å snakke dritt om alle her. Man må tåle menneskene noe. De samme som i fjor, så hun vet hva hun gikk til.  Nå har hun lagt seg nedpå og skal demontrere at hun er trøtt. Hadde vært så koselig med noe musikk, litt drinker, gå ut å spise å snakke med andre. 

Jeg har som sagt vært med henne hele tiden, men velger hun å sove/sitte i bungalowen i kveld, så går jeg ut uansett. Hva ville dere ha gjort? Hvordan få henne til å tenke mer positivt? Alt skal gå etter hennes pipe, såvidt jeg får skviset inn litt av mine ønsker. 

Anonymkode: 30cec...9bb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke dratt på ferie med henne igjen 😂. Dra ut og kos deg. Nyt de siste dagene med det du har lyst til, hvertfall hvis du har har hørt på klaging til nå og føyet deg etter henne. 

La henne ligge inne og sutre. 

Så får hun ta tak i depresjonen eller hva hun sliter med når dere har kommet hjem

• Liker 16
Skrevet

Takk for svar 😊 Skal gjøre det. Driver og kler på meg nå 😉

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde gått ut selv!! Gjør det du har lyst til! Kanskje hun ikke synes det er så ok å sitte i bungalowen hvis hun blir sittende helt alene. Nyt ferien din, bli kjent med andre og ha det gøy!!

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville fortalt henne hva jeg føler og at hun kanskje trenger profersjonell hjelp mes selvtilliten og attituden sin. Så ville jeg sagt til henne at hvis hun ikke skjerper seg så skaffer du deg eget rom og tar resten av ferien alene. Og at du ikke vil dra på ferie med henne igjen hvis ikke hun skjerper seg.

• Liker 2
Skrevet

Takker for svar.  Skal ihverfall ikke reise alene med henne neste år. Kanskje ta en prat også. Er Isåfall ute en liten tur alene nå 😊 Hadde vært gøy med selskap da 😜 Men, men. Måtte komme meg litt ut 😉

Skrevet

Gå ut og nyt resten av ferien! 

Kjenner situasjonen.  Noen ganger har ikke forventninger vært tilstrekkelig avklart.  Ei venninne viste seg å foretrekke gyros og pizza på gatehjørnet.  Hun hadde ingen glede i å nyte god mat og vin på en restaurant med utsikt til hav, måne og stjerner.  Der jeg så koselige trapper med bugnende blomsterkrukker, så hun søppelet.  Hun var kritisk og mistenksom mot alle vi snakket med. Sa nei til alle invitasjoner. 

Jeg vet at det i bunnen skyldes hennes mindreverdighetskomplekser.  Min hovedrett denne ferien var kameler..  Vennskapet er fortsatt intakt, 20 år etter, men jeg lærte sider av henne som jeg ellers ikke ville ant noe om :)     

• Liker 6
Skrevet

Sitte inne hver kveld i 3 uker???   Hvorfor er hun på ferie i det hele tatt??  Selvfølgelig drar du ut alene, det hadde jeg gjort for leeeenge siden!!  

• Liker 15
Skrevet
2 timer siden, Mystix skrev:

Sitte inne hver kveld i 3 uker???   Hvorfor er hun på ferie i det hele tatt??  Selvfølgelig drar du ut alene, det hadde jeg gjort for leeeenge siden!!  

Jeg vet ikke hvorfor hun er på ferie egentlig.  Hun er utrolig opptatt av sin motgang som hun har opplevd gjennom sin oppvekst.  Her har hun mange muligheter, men gjør ikke annet enn å klage på hvor dritt alt og alle er og hvor mye offer hun selv er for omstendighetene.  Er så sliten av å høre om det dag ut og dag inn. Neste år så reiser jeg ikke med henne. Eller så får vi være flere.  Er så negativ og selvfølgelig er alt dritt akkurat nå. Kam man virkelig ikke legge av noe når man er på ferie? Vi snakket om der før vi dro. Har selv nettopp opplevd at min mann var utro og vi hadde ellers et helvete de siste månedene.  Men jeg ville ha det bra når jeg gikk i ferie og ikke snakke om granalvorlige ting. Er tilbake på hotellet nå, og alt er dritt. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre jeg.  Her har jeg punget ut mye mer for at vi skal ha det fint, men den gang ei. Jeg er visst ikke bra nok jeg heller  ☹

• Liker 1
Gjest lillapippi
Skrevet (endret)

'

Endret av lillapippi
Gjest supernova_87
Skrevet

Uff, for en kjedelig situasjon. 

Prøv å ikke tenke at det er deg det er noe feil med, eller at du ikke er god nok, men at dette handler om hennes problemer. Ofte har vansker som bunner i barndommen større sjanse for å være mer gjennomgripende, altså de sitter mer i selv når ting liksom skal være hyggelig og bra. Du har tydeligvis lært deg evnen å legge negative tanker fra deg, det er kjempebra. Prøv å nytte deg av den evnen de neste dagene. Ikke la henne trekke deg ned, gjør de tingene du ønsker og nyt dem alene om du så må! Å være alene på tur kan være deilig det også, og i alle fall bedre enn dårlig selskap. 

Om du ønsker så tar du en liten konfrontasjon, om ikke nå, men kanskje når dere kommer hjem igjen. Men for nå, prøv å nyte dagene, gjør det DU vil, spis maten DU vil! Håper du koste deg ute i kveld! Fokuser på det! 

God natt! 

Skrevet

Snakket dere ikke om hva dere ville gjøre om dagene der, før dere dro? 
Noen vil på ferie for å slappe av og late seg, andre vil på ferie for å være på farten fra morgen til langt på natt og oppleve alt og bli kjent med masse nye folk. 
Når dere ikke har de samme behovene må man bare finne seg i at man ikke vil det samme, og gjøre det man vil på egenhånd. 
Skjønner det irriterer deg når du har betalt mesteparten av turen, men var det noe dere ble enige om før dere dro også? At du skulle spandere så mye på henne? Eller er det sånn at det er de aktivitetene du har villet gjøre, som har kostet ekstra penger og siden hun egentlig ikke ville gjøre de så har du betalt? 

At hun legger seg ned på sengen er ikke for å irritere deg eller "demonstrere at hun er trøtt", det er fordi det er anstrengende for mange å sitte oppreist og bruke energi hele tiden, og man blir sliten og slått ut i varmen og har ikke noe med deg å gjøre. Tenker du også sånn hvis noen slurper når de spiser, at det kun er for å irritere? Og hvis bussen er full at det kun er for at du ikke skal få sitte? :/ 

Det med at hun irriterer seg over at mannfolk snakker til dere kan jeg forstå på mange måter, men det kommer nok helt ann på hva man har opplevd fra menn før, og hvordan person man er om man liker å være sosial med menn som åpenbart flørter, eller om man syntes det er ubehagelig å bli objektifisert og siklet over med litt falsk vennelighet... Ikke det altså, mange er jo genuint vennlige også, men de er jo bare ute etter å få seg et ligg til syvende og sist de fleste, og noen damer har en ekstra var radar på det der fordi de kanskje har blitt mye utnyttet, såret, trakassert eller voldtatt før. 

Jaja , håper du er ute for deg selv å koser deg i kveld i hvertfall :)

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her har jeg punget ut mye mer for at vi skal ha det fint, men den gang ei. Jeg er visst ikke bra nok jeg heller  ☹

Hvorfor det? Har du betalt mere for å få henne med? Da kan det hende at hun egentlig ikke var så gira på turen men ble med fordi du spanderte.

Anonymkode: 2e608...4d7

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Har du betalt mere for å få henne med? Da kan det hende at hun egentlig ikke var så gira på turen men ble med fordi du spanderte.

Anonymkode: 2e608...4d7

Jo hun var gira,men hadde ikke råd. Derfor la jeg ut mer.

Skrevet
1 time siden, Frøkenkantarell skrev:

Noen vil på ferie for å slappe av og late seg, andre vil på ferie for å være på farten fra morgen til langt på natt og oppleve alt og bli kjent med masse nye folk. 
Når dere ikke har de samme behovene må man bare finne seg i at man ikke vil det samme, og gjøre det man vil på egenhånd. 
Skjønner det irriterer deg når du har betalt mesteparten av turen, men var det noe dere ble enige om før dere dro også? At du skulle spandere så mye på henne? Eller er det sånn at det er de aktivitetene du har villet gjøre, som har kostet ekstra penger og siden hun egentlig ikke ville gjøre de så har du betalt? 

At hun legger seg ned på sengen er ikke for å irritere deg eller "demonstrere at hun er trøtt", det er fordi det er anstrengende for mange å sitte oppreist og bruke energi hele tiden, og man blir sliten og slått ut i varmen og har ikke noe med deg å gjøre. Tenker du også sånn hvis noen slurper når de spiser, at det kun er for å irritere? Og hvis bussen er full at det kun er for at du ikke skal få sitte? :/ 

Det med at hun irriterer seg over at mannfolk snakker til dere kan jeg forstå på mange måter, men det kommer nok helt ann på hva man har opplevd fra menn før, og hvordan person man er om man liker å være sosial med menn som åpenbart flørter, eller om man syntes det er ubehagelig å bli objektifisert og siklet over med litt falsk vennelighet... Ikke det altså, mange er jo genuint vennlige også, men de er jo bare ute etter å få seg et ligg til syvende og sist de fleste, og noen damer har en ekstra var radar på det der fordi de kanskje har blitt mye utnyttet, såret, trakassert eller voldtatt før. 

Vi var enige jo, men det ble helt noe annet når vi kom hit.  Vi ble enige om å gå ut, danse,bli kjent med folk og ha det gøy.  Selvsagt noen rolige kvelder også,men de har det vært 99% å  hittil.  

Jeg vet selv hva mannfolk tenker. Det er først og fremst innkasterene som står utenfor hun henger seg opp i. Ja,de irriterer, men må det ødelegge hele turen? Er det noe vits i å bare kalte på alt og alle? Vi ble enige om å ha det gøy å legge bak oss det vonde vi begge har opplevd.  Men plutselig skal til og med deg være med på å spolere turen. Jeg sier noe for å være hyggelig, men selv det taes feil.  Klaging og uffing omtrent hele ferien. Jeg betalte mest fordi hun ikke hadde råd,men ville så gjerne reise hit. Vil til og med bli lenger og reise tilbake hit neste år. Jeg har fått nok og orker ikke en ny runde med dette neste år. Utslitt kan man bli, men det går an å ta seg sammen noe da. Jeg kunne tatt med noen andre istedet,hvis alt skal være så ille.  Skjønner ikke hvorfor hun vil reise igjen med meg neste år hvis det er så ille.  Føler at noen trenger hjelpe her og det er ikke meg. Kunne sagt i fra da hvis det var sånn, istedet for å forsurne hele turen med negativt oppkast hele tiden.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi var enige jo, men det ble helt noe annet når vi kom hit.  Vi ble enige om å gå ut, danse,bli kjent med folk og ha det gøy.  Selvsagt noen rolige kvelder også,men de har det vært 99% å  hittil.  

Jeg vet selv hva mannfolk tenker. Det er først og fremst innkasterene som står utenfor hun henger seg opp i. Ja,de irriterer, men må det ødelegge hele turen? Er det noe vits i å bare kalte på alt og alle? Vi ble enige om å ha det gøy å legge bak oss det vonde vi begge har opplevd.  Men plutselig skal til og med deg være med på å spolere turen. Jeg sier noe for å være hyggelig, men selv det taes feil.  Klaging og uffing omtrent hele ferien. Jeg betalte mest fordi hun ikke hadde råd,men ville så gjerne reise hit. Vil til og med bli lenger og reise tilbake hit neste år. Jeg har fått nok og orker ikke en ny runde med dette neste år. Utslitt kan man bli, men det går an å ta seg sammen noe da. Jeg kunne tatt med noen andre istedet,hvis alt skal være så ille.  Skjønner ikke hvorfor hun vil reise igjen med meg neste år hvis det er så ille.  Føler at noen trenger hjelpe her og det er ikke meg. Kunne sagt i fra da hvis det var sånn, istedet for å forsurne hele turen med negativt oppkast hele tiden.

Hun har ikke blitt mer trakkasert enn alle andre, ikke blitt voldtatt eller noe. Bare hater mennesker som snakker til oss. Koselig som bare det. Kan ikke bli kjent med noen. Ingen! 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
1 time siden, Frøkenkantarell skrev:

Og hva har alt dette med at hun i tillegg er negativ til det meste og at hun snakker om vanskelig oppvekst? 

Det du forstår Ts sin venninne. Jeg syns det er nitrist med sånt reisefølge.

Men til Ts : 

Du har jo reist med henne før,og da var hun ikke sånn. Det er jo tydelig at hun er deprimert selv om hun nekter. Siden dette har skjedd siste året.

Men utrolig kjedelig og urettferdig mot deg. Men du må gå ut alene! Ta deg litt vin og sitt å se på livet rundt deg! Ikke noe stopper deg fra det. Gå ut og hygg deg alene :-)

Skrevet
8 timer siden, lillapippi skrev:

Jeg er mer overrasket over å lese at du har føyd deg etter venninna di i snart 3 uker fremfor å være ute og kose deg, takke ja til invitasjoner og virkelig oppleve livet! Du høres jo snill ut når du har betalt mer (for luksus?), men håper du vil utnytte de siste dagene dine til fulle :)  Få deg noen fine minner for livet!

TS, hvorfor betalte du 50.000 og din "venninne" bare 12.000?

Anonymkode: a01fd...15f

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, hvorfor betalte du 50.000 og din "venninne" bare 12.000?

Anonymkode: a01fd...15f

Reisen kostet 50 000,- Hun betalte 12 000,- og jeg resten.  Gjorde det for oss begge.  Hadde litt mer til rådighet der og da og begge hadde så inderlig lyst til å reise hit igjen.  

• Liker 1
Skrevet

Det er en av grunnene til at jeg ikke reiser på ferie med hvem som helst. Betaler ikke tusenvis av kroner for å ha selskap med noen som ikke vil gjøre det samme som meg 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...