Gå til innhold

urinveisinfeksjon

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest choop-ikke innlogget

Var hos legen min for å ta noen tester.Da måtte jeg rutinemesstig ta urinprøve.Legen spurte om jeg hadde smerter når jeg tisset,men jeg har egentlig ikke tenkt noe over det(har veldig høy smerteterskel). Neste gang jeg var på toalettet merket jeg at det var vondt(faktisk veldig vondt,men vet ikke om det bare var fordi jeg var oppmerksom på det). Har ikke ny legetime før om en uke.Hvis det nå er urinveisinfeksjon...er det farlig å vente såpass lenge?Håper på snart svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig vil du ikke klare å vente så lenge, siden det bare blir verre. Bestill ny legetime så fort som mulig, og gjør et søk her i forumet på uvi, så får du gode tips om hva du kan gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Var hos legen min for å ta noen tester.Da måtte jeg rutinemesstig ta urinprøve.Legen spurte om jeg hadde smerter når jeg tisset' date='men jeg har egentlig ikke tenkt noe over det(har veldig høy smerteterskel). Neste gang jeg var på toalettet merket jeg at det var vondt(faktisk veldig vondt,men vet ikke om det bare var fordi jeg var oppmerksom på det). Har ikke ny legetime før om en uke.Hvis det nå er urinveisinfeksjon...er det farlig å vente såpass lenge?Håper på snart svar.[/quote']

Du får jo svar med én gang på sånne prøver da!?? kan du ikke bare ringe de, og sjekke svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nei,jeg fikk ikke svar med en gang.De skulle sende inn prøvene sa de... :roll: Ringte legekontoret idag,de kunne fakse resept hvis jeg ikke kunne vente til legetimen.Så da ordner det seg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Da ville jeg tatt med urinprøve og gått ned med en gang. Hva slags legekontor er det du er tilknyttet til som ikke kan si om du har urinveisinfeksjon eller ikke??? Går man for lenge uten behandling, kan det bli nyrebekkenbetennelse, noe som er farlig og vondt!

Drikk masse masse masse, og kom deg til legen i dag! Ikke få resept på noe før de har påvist hva det er.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får jo svar med én gang på sånne prøver da!?? kan du ikke bare ringe de' date=' og sjekke svaret?[/quote']

Njæ, de kan bruke stix (ligner pH-papir, hvis du har vært borti noe sånt) og få svar på om det er nitritt i urinen for eksempel, noe som indikerer at det er bakterier til stede, men for å være sikker må prøven dyrkes, og det tar minst et døgn, og helt sikkert mer når prøven skal sendes fra legekontor og til et laboratorium... (Oi, lang setning. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen forrige uke og da fikk jeg svar på 10min at det var UVI. Om penicilinen ikke virker etter ei uke, da sjekker de urinen igjen for å se hva annet det kan være sa legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...