Gå til innhold

Alene hjemme med barnet, lov å ta seg en øl etter sengetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner det har vært godt med en øl. Og da mener jeg en øl. Barnet er 12mnd, så han kommer ikke løpende opp. Men hva menes her, er det "lov"? Altså etter at han har lagt seg.

Anonymkode: a591a...db9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvfølgelig, er min tanke. Kos deg, legg opp beina og gjør det du selv synes er innafor :)

Anonymkode: c0816...5d4

• Liker 17
Skrevet

Ja, jeg mener det er helt innafor. Man blir ikke påvirket av EN øl.

• Liker 4
Skrevet

Ja, men da bør du ha en backup plan i tilfelle noe skjer. Hvis barnet må til legevakt ol. Du kan jo spørre naboen. 

Har du barnet 100%? Hvis du ikke har det, ville jeg ikke sett det på som at man absolutt må ta seg en øl. Siden man da kan ta en når den andre forelderen har barnet, ellever hos barnevakt. Men forstår det hvis du har barnet hver dag, og aldri får tatt en. 

• Liker 2
Skrevet

Det har jeg ikke det minste problem med. Kan godt ta en øl eller et glass vin om barna er våkne også.

• Liker 13
Skrevet

Ja, du får lov av meg :fnise:

Anonymkode: 3f7cb...cde

• Liker 6
Skrevet

Du har lov til å ta en øl før han har lagt seg også.

Anonymkode: 28583...9ba

• Liker 6
Skrevet
2 minutes ago, ForestRun said:

Ja, men da bør du ha en backup plan i tilfelle noe skjer. Hvis barnet må til legevakt ol. Du kan jo spørre naboen. 

Har du barnet 100%? Hvis du ikke har det, ville jeg ikke sett det på som at man absolutt må ta seg en øl. Siden man da kan ta en når den andre forelderen har barnet, ellever hos barnevakt. Men forstår det hvis du har barnet hver dag, og aldri får tatt en. 

Da tar man vel taxi. Ikke verre enn det.

Anonymkode: 35108...b97

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, ForestRun skrev:

Det der er hysteri! Om man plutselig må reise på legevakt så tar man en taxi. 

• Liker 29
Skrevet

Det må vel være greit så lenge du ikke er en lettvekter og blir full på en øl :alice::fnise:

Skrevet

Ja, helt innafor. Det er sjeldent man plutselig må på legevakta asap uten noe forvarsel, så med mindre barnet er sykt med skyhøy feber el ville jeg ikke tenkt på det i det hele tatt. Skulle tatt seg ut om jeg måtte spurt naboen hver gang jeg har lyst på en øl eller et glass vin :ler: 

• Liker 10
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner det har vært godt med en øl. Og da mener jeg en øl. Barnet er 12mnd, så han kommer ikke løpende opp. Men hva menes her, er det "lov"? Altså etter at han har lagt seg.

Kos deg med den! :nigo: Med et barn på 12 måneder så ville jeg ikke drukket seks, men en er jo ikke noe stress. Jeg gjør det. Må vi på legevakten så gjør vi det samme som om jeg ikke hadde drukket en, taxi eller 113. :fnise: 

Endret av SesameStreet
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Eliza Doalot skrev:

Det der er hysteri! Om man plutselig må reise på legevakt så tar man en taxi. 

Ja, jeg er vel hysterisk 😁 Har ikke unger selv, så vet ikke hva som er vanlig. 

Skrevet

Så lenge du bor på et sted der det er mulig å komme seg til legevakt fort dersom noe skulle skje, ser jeg ingenting galt med det. 

Anonymkode: d2ac8...91c

Skrevet

Ah mange svar, konklusjonen er da en øl. Pleier å ta en øl hver torsdagskveld for å stresse ned etter 13t dag, men nå er mor på jobbreise. Han er semi forkjølet, men ikke syk direkte. Blir det så ille får man vel ringe noen å få skyss, evt taxi i nøden ja.

• Liker 1
Skrevet

Helt greit så lenge du ikke er en skikkelig, skikkelig lettvekter som blir full av en øl. Ja, jeg har faktisk sett en person bli full av 1-2 øl:P 

Anonymkode: 460e6...a11

Skrevet

Her tar vi oss en øl, et til to glass vin eller lignende når barna er lagt nesten hver helg (drikker som regel et glass vin til helgekosen og ikke brus). Og har ikke dårlig samvittighet for det, tror de fleste jeg kjenner med barn kan gjøre det samme.

Er ungene syke så dropper vi det selvsagt og det er ellers sjelden man har behov for akutt tur på legevakta, dvs er det så akutt så ringer vi 113 og ambulanse. Er det ikke akutt så kan vi ta taxi evt involvere naboer. 

Anonymkode: 32c97...384

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, ForestRun skrev:

Hva tror du folk som ikke har lappen gjør da? De kan jo aldri kjøre. 

Anonymkode: 12b36...20a

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du folk som ikke har lappen gjør da? De kan jo aldri kjøre. 

Anonymkode: 12b36...20a

Vi ringer naboen hver dag og sjekker at de er klar for å rykke ut 😅

• Liker 14
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ringer naboen hver dag og sjekker at de er klar for å rykke ut 😅

Fint med naboer, og om man kan hjelpe hverandre. Hvis jeg ikke har bil tilgjengelig, og katten blir syk så spør jeg naboen om hjelp før jeg vurderer taxi. 

Men kos deg med øl ts, er jo ikke farlig med en. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...