Gå til innhold

Hvordan hadde du taklet denne situasjonen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå orker jeg ikke mer!

Svigermor kommer på døren og begynner å rydde rommene til barna( vaske, skifte sengetøy , rydde) og da går hun bare hjem. 

Hun kommer uanmeldt og kan dukke opp når som helst. Hun oppfører seg som jeg ikke eksisterer. 

Barna er hos oss annenhver uke og vi har det fint sammen. Det er hennes ,, anfall,, som er problemet. Tenk deg eks kl 8 om morningen, jeg sitter og drikker kaffe og plutselig stormer hun inn og skal rydde og vaske. Snakker så vidt til meg. Jeg blir bare stum.

Samboer har snakket med henne mange ganger , men det hjelper ikke.

Hun synes synd på barna(pga foreldrene er skilt), men har 0 interesse å tilbringe tid med dem. Selv om hun bor 10 min spasertur med oss. 

Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette ?

Anonymkode: bc724...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner altfor, altfor godt igjen.. Hun er forøvrig nå min ekssvigermor. :yvonne:

Gi beskjed om at døra heretter holdes låst for å unngå nettopp slikt og så gjør du det. Lås døra. Alltid. Hun må bare lære seg det.. Men greit å gi henne en heads up først. For husfredens skyld.. :fnise:

Anonymkode: 3380d...675

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor har hun nøkkel? Be om å få den.

Anonymkode: e7033...5f7

• Liker 2
Skrevet

Skift lås og telefonnummer.

Anonymkode: 078a4...161

• Liker 2
Skrevet

Altså, seriøst - hvis mannen din har prøvd å si fra til henne flere ganger, lås døra.... Har hun nøkkel, be om å få den tilbake.... Alternativt bytt lås... 

• Liker 7
Skrevet

Hørtes egentlig deilig ut at det bare kom noen for å rydde og vaske litt. Viss jeg ikke hadde hatt god tone med henne så hadde jeg bare vært glad for å slippe å fasadesnakket med henne. 

Men hadde kanskje bedt om faste tidspunkt, så jeg var forberedt. Evt så kan du jo vaske rommene og gjør alt hun pleier å gjøre før henne. Så blir det ikke noe for henne å gjøre.

Skrevet

Hvis det er låst så ringer hun på. Barna løper for å åpne hver gang noen ringer :mynona:

på veien kan det skje at hun skifter pose i bosspannen og tar med seg bosset eller henge klærne hvis vaskemaskinen er ferdig.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller reagere pga vi har ikke veldig nært forhold ellers.

ts

• Liker 1
Skrevet

Lås døren, monter på sikkerhetslenke som er for høyt oppe til at barna får den av, og så lukker dere baren døren når svigermor kommer og du ikke vil ha henne inn. Evt kobler dere ut ringeklokken for en periode. 

Eller, dere setter dere ned med svigermor, forklarer at dere er dypt bekymret for henne siden hun ikke husker det som blir sagt og oppfører seg urasjonelt, så nå har dere bedt fastlegen henvise henne til demensutredning. Blir det ikke bedre så gjør dere det. 

Anonymkode: 36df8...c78

• Liker 10
Skrevet

Er denne svigermoren mor til din nåværende samboer - altså ikke beslektet med barna dine, eller er hun egentlig din eks-svigermor og bestemor til barna? 

Anonymkode: f128a...068

• Liker 1
Skrevet

Koble ut ringeklokka

Anonymkode: f3411...17d

• Liker 3
Skrevet

Si til barna at det er de voksne som åpner døren.

Så åpner dere ikke.

Anonymkode: e7033...5f7

• Liker 3
Skrevet

Du må lære  deg å bli mindre konfliktsky. Slå i bordet å si at nok er nok.

Anonymkode: 8f9f7...ad6

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lås døren, monter på sikkerhetslenke som er for høyt oppe til at barna får den av, og så lukker dere baren døren når svigermor kommer og du ikke vil ha henne inn. Evt kobler dere ut ringeklokken for en periode. 

Eller, dere setter dere ned med svigermor, forklarer at dere er dypt bekymret for henne siden hun ikke husker det som blir sagt og oppfører seg urasjonelt, så nå har dere bedt fastlegen henvise henne til demensutredning. Blir det ikke bedre så gjør dere det. 

Anonymkode: 36df8...c78

Du tuller??

Skrevet
44 minutes ago, Mass said:

Hørtes egentlig deilig ut at det bare kom noen for å rydde og vaske litt. Viss jeg ikke hadde hatt god tone med henne så hadde jeg bare vært glad for å slippe å fasadesnakket med henne. 

Men hadde kanskje bedt om faste tidspunkt, så jeg var forberedt. Evt så kan du jo vaske rommene og gjør alt hun pleier å gjøre før henne. Så blir det ikke noe for henne å gjøre.

Jo nei, aldri så deilig å få spontan besøk av sivgermor! Hvem bryr seg vel om privat liv? Kom igjen, tenke lengre enn nesetippen rekker nå.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne svigermoren mor til din nåværende samboer - altså ikke beslektet med barna dine, eller er hun egentlig din eks-svigermor og bestemor til barna? 

Anonymkode: f128a...068

Jeg gjetter på ut fra innlegget at både barna og moren er hans. TS er 'stemor'. 

Anonymkode: 3380d...675

• Liker 2
Skrevet

Hadde vært glad for at hun kom og ryddet jeg. :) 

Anonymkode: 7b9c9...fb9

Skrevet
9 minutter siden, depresjon skrev:

Jo nei, aldri så deilig å få spontan besøk av sivgermor! Hvem bryr seg vel om privat liv? Kom igjen, tenke lengre enn nesetippen rekker nå.

Viss hun bare går inn på barna sitt rom og rydder og vasker, og så går igjen uten et ord, så hadde jeg ærlig talt ikke brydd meg. Hadde vært verre med konflikter og drama og den slags uutholdelige saker.

Men hva annet skal du gjøre da? Viss hun ikke hører på dere når dere gir beskjed. Har du vasket og ryddet der på rommene selv? Holdt det plettfritt når hun kommer? 

Jeg hadde 1) ignorert henne tilbake 2) holdt rommet plettfritt slik at hun ikke hadde grunn til å komme.

Skrevet

Jeg hadde sannsynligvis latt henne rydde, kanskje til og med satt pris på det og blitt litt snurt om hun sluttet å være invaderende. 

Det er kanskje hennes måte å vise at hun bryr seg :vetikke:

Anonymkode: 2c42b...a60

Skrevet

Dere hadde ikke brydd dere hvis mennesker kommer inn i huset når som helst og begynner å rydde ? Uten å forholde seg til dere eller spørre om det er greit ?

Ta

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...