Gå til innhold

Fant åpen post i postkassa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant to åpne brev i postkassa mi. Kan dette ha skjedd på postkontoret, eller har noen/postmannen snoket i posten min?

Anonymkode: f5f90...c23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være noe så enkelt som at en nabo har fått din post i sin kasse, åpnet den og så sett at den ikke var til seg? Lagt oppi konvolutten igjen og så i din postkasse? 

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Luckiness skrev:

Det kan være noe så enkelt som at en nabo har fått din post i sin kasse, åpnet den og så sett at den ikke var til seg? Lagt oppi konvolutten igjen og så i din postkasse? 

Samme hvem som har åpnet posten, er dette et grovt overtramp, sannsynlig straffbart. TS kunne jo sjekke posten for fingeravtrykk og sammenlikne med naboenes og postbetjentenes fingeravtrykk, evt anmelde saken til politiet som kan foreta de samme undersøkelsene.

Anonymkode: 28390...6fc

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme hvem som har åpnet posten, er dette et grovt overtramp, sannsynlig straffbart. TS kunne jo sjekke posten for fingeravtrykk og sammenlikne med naboenes og postbetjentenes fingeravtrykk, evt anmelde saken til politiet som kan foreta de samme undersøkelsene.

Men i mitt eksempel så har ikke naboen gjort det med vilje. Men sett etterpå at "oisann det er jo naboens navn i brevet og ikke mitt". Men selvfølgelig, det kan jo hende brevene er åpnet med en baktanke. Og en nabo ville trolig ringt på døren eller sendt en mld og beklaget seg for å ha åpnet. Tror likevel ikke at politiet bruker ressurser på naboer som ved en feiltakelse åpner naboens brev som ligger i feil postkasse...Med mindre det gjentar seg jevnlig. 

• Liker 3
Gjest boblebrist
Skrevet
9 minutter siden, Luckiness skrev:

Holder en knapp på denne. Jeg åpnet kredittkortregningen til naboen for et par år siden, fra samme bank. Puttet det bare stille og rolig i riktig postkasse da jeg oppdaget feilen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:hoho: 

men ts, høres ut som den ene personen skriver over her. Har selv fått naboens post før og lagt den i riktig postkasse. Så dog at den var feilsendt før jeg åpnet, men det var bare fordi jeg skulle se om den var til meg eller samboer. 

Anonymkode: e525c...9c0

• Liker 1
Gjest boblebrist
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ut som en perfekt oppskrift for et godt forhold til naboen. 

Skrevet
12 minutter siden, Luckiness skrev:

Jeg tenkte først samme tanke, men det virker som at de har blitt åpnet veldig forsiktig, med damp eller noe. Derfor syns jeg at det er litt merkelig 🤔 Brevene er fra utlandet, kan det hende at de har blitt åpna i tollen? Rart at de ikke har blitt limt igjen..,

TS

Anonymkode: f5f90...c23

Skrevet

Det kan hende de som har sendt brevene har spart kraftig inn på rekvisitabudsjettet og kjøpt konvolutter med lim som holder i tre timer. Har fått noen sånne selv innimellom.

Hvis tollen åpner dem så skal det merkes på forsendelsen at den er åpnet for kontroll. 

• Liker 3
Skrevet

Meld fra til posten og ta bilder av brevene. Men hvilke type brev får du i postkassen og ikke digitalt, i dag :klo: 

Anonymkode: 3c8ce...671

Skrevet

Inneholder brevet/posten sensetiv informasjon? Tenker mer på kreditt svindel etc

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meld fra til posten og ta bilder av brevene. Men hvilke type brev får du i postkassen og ikke digitalt, i dag :klo: 

SIM- og kredittkort kan naturligvis ikke sendes per e-post.

Anonymkode: a5f57...798

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da masse brev som kommer i posten enda 

Anonymkode: 371b4...6fe

• Liker 3
Skrevet

Hvis tollen åpner post så får du den i forseilet pose med beskjed fra tollen at posten har blitt åpnet av dem. Iallefall så har jeg opplevd det.

Åpnet en gang ved en feil en konvolutt som ikke var til meg. Tok da å skrev dette på konvolutten og så puttet jeg den i riktig postkasse. Ikke alltid en sjekker hvem posten egentlig er til når den ligger i sin egen postkasse. Han som jeg åpnet posten til, takket meg for at jeg hadde skrevet beskjed på brevet og at jeg hadde lagt brevet i hans kasse.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da masse brev som kommer i posten enda 

Anonymkode: 371b4...6fe

Masse er vel å ta hardt i. Selv får jeg vel i snitt max et brev i mnd.

Skrevet

Hadde det vært kun ETT brev som var åpnet, ville jeg gjettet på at det var naboen som hadde fått dem i sin postkasse. men det er ikke så sannsynlig at naboen først åpnet ett brev og så at det egentlig var til deg, og så åpnet han neste brev uten å lese nøye på konvolutten først!

I nabolaget vårt har det vært meldt om endel posttyveri. Vi har derfor ordnet oss en ny postkasse med lås. Kjipt at det skal være slik, men jeg vil ikke stresse når jeg er på hytta en helg, og tenke på at kanskje jeg har bestilt noe fra ebay som en tyv går og finner i postkassa mi akkurat nå...

Anonymkode: 9e30a...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...