AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Håper noen har litt peiling.. Jeg har hjulpet min mormor i mangen år .. hun ønsker derfor å gi meg en pengegave.. Hun har verge fordi det ble for mye styr å betale regningene selv. No har det seg sånn at papirene ligger inne til behandling hos fylkesmannen.. Mormor har nå blitt innlagt på sykehus og er svært dårlig.. Hvis jeg skulle være så uheldig å miste henne nå, mister jeg da denne gaven..? Så lenge ikke fylkesmannen har fattet vedtak.. jeg er gjerne bare noen dager fra.. Håper virkelig at noen vet noe om dette..? mvh meg Anonymkode: 3b41c...286
Luckiness Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Dette kan du sikkert spørre vergen hennes eller fylkesmannen om. Men må si at jeg synes det er litt dårlig av deg å tenke penger-penger-penger når din mormor er syk og innlagt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 Jeg skjønner hva du mener for jeg er egentlig ikke sånn.. men nå har det seg sånn at jeg er alene mamma for 3 små og min mormor ønsker å gi meg muligheten til å kjøpe ett hjem til barna og meg.. så dette har alt å si for min fremtid. Tusen takk for svar Anonymkode: 3b41c...286 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #4 Skrevet 7. september 2017 Siden gaven ble sendt inn til behandling før hun ble syk og det var meningen at du skulle få den før hun dør, så blir det vel regnet som en livsdisposisjon og den regnes vel da fortsatt som en gave. Tror jeg. Anonymkode: 5164d...915 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner hva du mener for jeg er egentlig ikke sånn.. men nå har det seg sånn at jeg er alene mamma for 3 små og min mormor ønsker å gi meg muligheten til å kjøpe ett hjem til barna og meg.. så dette har alt å si for min fremtid. Tusen takk for svar Anonymkode: 3b41c...286 Penger til å kjøpe et hjem høres ut som en relativt stor sum. Hvis det er andre arvinger, f eks barna til mormoren din (din mor, tanter, onkler) og andre barnebarn, lurer jeg på om de er klar over denne gaven? Anonymkode: 348cd...85b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #6 Skrevet 8. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Penger til å kjøpe et hjem høres ut som en relativt stor sum. Hvis det er andre arvinger, f eks barna til mormoren din (din mor, tanter, onkler) og andre barnebarn, lurer jeg på om de er klar over denne gaven? Anonymkode: 348cd...85b Det spiller uansett ingen rolle så lenge det er gitt som en gave mens vedkommende er i live, og ikke ser for seg å dø i den nærmeste fremtid. Anonymkode: 5164d...915 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #7 Skrevet 8. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det spiller uansett ingen rolle så lenge det er gitt som en gave mens vedkommende er i live, og ikke ser for seg å dø i den nærmeste fremtid. Anonymkode: 5164d...915 Jeg forstår at det ikke spiller noen rolle rent juridisk. Men det vil ganske sikkert kunne spille en rolle for familiemedlemmenes relasjon til hverandre i etterkant. Om det er slik at mormoren er døende, og denne gaven kommer uventet på øvrige familiemedlemmer, bør TS tenke igjennom om det er verdt det. Men kanskje dette er avklart TS ? Anonymkode: 348cd...85b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #8 Skrevet 8. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at det ikke spiller noen rolle rent juridisk. Men det vil ganske sikkert kunne spille en rolle for familiemedlemmenes relasjon til hverandre i etterkant. Om det er slik at mormoren er døende, og denne gaven kommer uventet på øvrige familiemedlemmer, bør TS tenke igjennom om det er verdt det. Men kanskje dette er avklart TS ? Anonymkode: 348cd...85b Her må ts tenker på seg selv og sine tre små barn, det har hennes mormor gjort. Nå er det hennes vilje å hjelpe ts og det får eventuelle andre arvinger tåle. Anonymkode: 0cfe3...d18 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #9 Skrevet 8. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her må ts tenker på seg selv og sine tre små barn, det har hennes mormor gjort. Nå er det hennes vilje å hjelpe ts og det får eventuelle andre arvinger tåle. Anonymkode: 0cfe3...d18 Takk for svar igjen :-) Nå har det seg sånn at eneste arvingen etter min mormor er min mor. Som jeg ikke har kontakt med pga rusmisbruk.. jeg har derfor stått alene med alt ansvar for min mormor i mange år. Vi vet begge at dersom min mor arver pengene går de til rus.. Anonymkode: 3b41c...286
GauteS Skrevet 8. september 2017 #10 Skrevet 8. september 2017 On 7.9.2017 at 4:57 PM, Luckiness said: Men må si at jeg synes det er litt dårlig av deg å tenke penger-penger-penger når din mormor er syk og innlagt. For noe tøv! Det er ikke slik at trådstarter tenker på penger og dermed unnlater å redde livet til bestemor. Mormors skjebne ligger i helt andre hender, og trådstarter er i sin fulle rett når hun er bekymret for om hennes gave koker bort i kålen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #11 Skrevet 8. september 2017 9 minutter siden, GauteS skrev: For noe tøv! Det er ikke slik at trådstarter tenker på penger og dermed unnlater å redde livet til bestemor. Mormors skjebne ligger i helt andre hender, og trådstarter er i sin fulle rett når hun er bekymret for om hennes gave koker bort i kålen. Tusen takk for forståelsen ..!! Ja min mormor er en dame på 94 år og har vært mye syk siste tiden så jeg tenker det er naturlig at kroppen er sliten .. er selvfølgelig kjempe trist men det er naturens gang <3 Anonymkode: 3b41c...286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå