Gå til innhold

Følge opp jobbsøknad - hva er innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forrige fredag sendte jeg en jobbsøknad på en stilling her jeg bor. Jeg ringte på forhånd for å spørre om et par ting som ikke var spesifisert i stillingsannonsen, og for å få sneket inn en liten presentasjon av meg selv (ikke noe sammendrag av livet, bare navnet mitt og hvor jeg jobber nå).

Sendte søknaden på mail til e-postadressen som ble oppgitt i annonsen. Dette var ikke en personlig e-post, men til en type [email protected].

Har ikke fått noe bekreftelse på at de har mottatt søknaden. Bør jeg sende en ny mail og høre om de har fått søknaden? Når er det i så fall greit å gjøre det?

På forhånd, takk for svar :)

Anonymkode: e178a...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke send mail. Hvis fristen ikke har gått ut, så er det ikke så rart at du ikke har fått svar. Jeg har selv søkt flere steder og ikke fått noen bekreftelse på at søknad er mottatt. Hvis du skal gjøre noe, så RING. Det tar seg mye bedre ut etter min mening

Anonymkode: e91fe...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til fristen er gått ut, og gi dem enda et par dager etter det. Hvis du ennå ikke har hørt noe, ring dem. Du må derfor ta vare på stillingsutlysningen og kontaktinformasjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bestilt mat på restaurant, spør du servitøren etter fem minutter om han har fått med seg bestillingen? 

Nei. 

Vel, nøyaktig like absurd føles det for den som rekrutterer hvis du skal følge opp søknaden din. 

Du kan, hvis du har en utrolig god "salgspitch", ringe og selge deg litt inn. Men da skal du være god, om det skal ha noe for seg. 

En god, tilpasset CV og søknad holder. 

Anonymkode: dd6c2...23b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt fra alle har for vane å besvare alle søknader. Jeg har opplevt aldri å høre noe, men også å få "takk for interessen" ¾ år etterpå.  Å sende bekreftelse på at søknad er mottatt, er heller ingen regel. Men det kommer an på både hvilken type arbeid det er snakk om og hvor mange søknader man får. Min smule erfaring fra andre sida av bordet er at mas lett virker mot sin hensikt.  Å ringe bare to-tre dager etter fristen, før en har fått lista klar, som noen foreslår, er i hvert fall mas. Og hensiktsløst, for uten oversikt er det umulig å gi noe vink om søkeren i det hele tatt er aktuell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...