Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanskelig å få jobb i NRK? Ansetter de folk eller må man regne med å jobbe frilans?

Anonymkode: 9fd40...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Han jeg kjenner som er en kjent nrk-person begynte i den lokale nærradioen og som frilanser i lokalavisa da vi gikk på videregående og jobbet seg videre derfra.

Anonymkode: 75fa8...12b

Skrevet

Du kan nok få vikariat og liknende der, men jeg har hørt at de ansetter svært få fast. De lar deg jobbe den perioden du kan uten at de må ansette deg fast, og så må du få sparken i noen måneder slik at du begynner tellinga på nytt. Veldig vanlig i den bransjen, og VG gjør akkurat det samme

Anonymkode: 0e023...b53

Skrevet
På 8.9.2017 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Du kan nok få vikariat og liknende der, men jeg har hørt at de ansetter svært få fast. De lar deg jobbe den perioden du kan uten at de må ansette deg fast, og så må du få sparken i noen måneder slik at du begynner tellinga på nytt. Veldig vanlig i den bransjen, og VG gjør akkurat det samme

Anonymkode: 0e023...b53

Kan de virkelig gi folk sparken uten god grunn?

Skrevet
På 8.9.2017 den 17.50, Ari Loys skrev:

Har du partiboka i orden?

Hva mener du med det?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de virkelig gi folk sparken uten god grunn?

Du får ikke sparken. Den midlertidige kontrakten din utløper. Vesentlig forskjell.

Anonymkode: aa43c...a62

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får ikke sparken. Den midlertidige kontrakten din utløper. Vesentlig forskjell.

Åja, da skjønner jeg. 

Skrevet
På 7.9.2017 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Er det vanskelig å få jobb i NRK? Ansetter de folk eller må man regne med å jobbe frilans?

Jobber i NRK selv og kan fortelle at det er veldig vanskelig å få jobb her. Det ansetter folk på midlertidige kontrakter som tilkallingsvikar eller i engasjement. Samme hvor god jobb du gjør, så sendes du ut på "lufting" like før du har jobbet så lenge som loven tillater før de må ansette deg fast. Så går det en tid før de ringer deg, og du får en ny tidsbegrenset kontrakt. Sånn er det nå, og verre skal det bli. Ingen sitter trygt i jobben sin lenger her nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...