Gå til innhold

Værre å date når man er introvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et svar her inne en gang hvor noen skrev at det er typisk introvert å gå og dagdrømme om ting som egentlig ikke skjer. 

Og jeg er redd jeg er litt sånn. 

Jeg er veldig intro dessverre. Jeg tilbringer lite tid sammen med andre og går heller ut for meg selv og skriver innlegg på kg, ser på instagram og Facebook. 

Og drømmer om personen jeg liker. Jeg tror det hadde blitt lettere for meg å gå videre dersom jeg faktisk handlet. For å se hvem han egentlig er. 70% av livet mitt skjer i hodet. Jeg kan bli sint av ting som skjer i hodet. Og det som skjer i hodet er slitsomt, fordi der stopper aldri fantasien. 

Ekstrovert har vel lettere for å handle slik at de kommer seg videre? 

Anonymkode: d7110...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt i livet er enklere uten slike stempler...

Hvor handlekraftig du er er opp til deg og motet ditt. Ikke tåpelige definisjoner på personlighetstyper.

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt :hjerte:

Anonymkode: 94db5...243

• Liker 1
Skrevet

Nææh. Å være introvert trenger ikke gjøre det så vanskelig. Innadvendt derimot kan hindre mange.

Skrevet

Ja innadvendt da! Er vel deg siden jeg er "redd" situasjoner hvor jeg må sosialisere. Grublet heller for meg selv.

Skrevet

Dating ja, men ikke din attraktivitet, mange som foretrekker introverte damer fremfor de ekstroverte, for den mennesketypen passer ikke alle. Bare så du vet det. 

Anonymkode: 14d5f...308

Skrevet

Jeg er introvert men jeg har ikke noen problemer med en-til-en-situasjoner. Jeg er ikke noe glad i større forsamlinger hvor jeg må forholde meg til flere. Tror det er typisk for introverte.

Anonymkode: a7102...9f3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen. Jeg kommer ikke til å få hjertefeil (among least likely of all types to suffer heart disease)

Hvis de ikke er forsiktige kan Meglerne miste seg selv i sin søken etter det gode og forsømme det daglige vedlikeholdet som livet krever. 

Halleluja. 

Anonymkode: 6a38b...1cb

;) 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen. Jeg kommer til å få hjertefeil (among least likely of all types to suffer heart disease)

Hvis de ikke er forsiktige kan Meglerne miste seg selv i sin søken etter det gode og forsømme det daglige vedlikeholdet som livet krever. 

Halleluja. 

What is this?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er introvert men jeg har ikke noen problemer med en-til-en-situasjoner. Jeg er ikke noe glad i større forsamlinger hvor jeg må forholde meg til flere. Tror det er typisk for introverte.

Anonymkode: a7102...9f3

Jeg er ikke introvert selv, men jeg kan bekrefte at det du beskriver der gjelder flere introverte. Faktisk alle introverte jeg kjenner. De observerer og er stort sett tause om vi er flere samlet, mens på tomannshånd er det som å møte en helt annen person! Da går skravla, de smiler, ler og åpner seg. Fascinerende å være vitne til. :) 

De er ikke sjenerte, altså. De er ikke redde for å hilse på nye mennesker eller prate med fremmede, men jeg både ser og vet det tapper dem fort for energi å være så sosiale. Mens på tomannshånd så kan vi prate i timesvis. 

Men dere som er introverte, fungerer det bedre å date en annen introvert (som forstår, og ikke maser om å være sosial), eller en ekstrovert (som kan utfordre dere litt og dra dere med ut på ting)? 

Anonymkode: 44779...8d7

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke introvert selv, men jeg kan bekrefte at det du beskriver der gjelder flere introverte. Faktisk alle introverte jeg kjenner. De observerer og er stort sett tause om vi er flere samlet, mens på tomannshånd er det som å møte en helt annen person! Da går skravla, de smiler, ler og åpner seg. Fascinerende å være vitne til. :) 

De er ikke sjenerte, altså. De er ikke redde for å hilse på nye mennesker eller prate med fremmede, men jeg både ser og vet det tapper dem fort for energi å være så sosiale. Mens på tomannshånd så kan vi prate i timesvis. 

Men dere som er introverte, fungerer det bedre å date en annen introvert (som forstår, og ikke maser om å være sosial), eller en ekstrovert (som kan utfordre dere litt og dra dere med ut på ting)? 

Det sies at introvert+ekstrovert passer bedre sammen enn introvert+introvert 

Men det er forskjellige måter å være introvert på faktisk. I likhet med at flere tror at alle introverte må være alene hele tiden og aldri klarer å være sosial (de er faktisk sosiale!) så er det også mange som tror at ekstroverte er kjeeempe sosiale og prater hele tiden. 

Ekstroverte trenger ikke å prate hele tiden for å være sosiale. De kan samhandle via stillhet i en gruppe (rundt familie, venner, kollegaer, folkegrupper). Mange ekstroverte vet ikke at de er ekstroverte nettopp pga denne misoppfatningen 

Anonymkode: 2de65...4e7

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt både og når det gjelder dating. Jeg kunne ikke ha datet en introvert, når jeg selv er det. Jeg måtte ha datet en ekstrovert, men med balanse. Gjerne en blanding av intro/ekstro vert. Har vært borti mange ekstroverte og mange av de er slitsomme. Ingenting galt med dem. Jeg blir tappet for energi veldig raskt . En introvert hadde ikke passet meg å date. Så en god balanse, helst mer på ekstrovert siden, men som og har en introvert side av seg. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Leste et svar her inne en gang hvor noen skrev at det er typisk introvert å gå og dagdrømme om ting som egentlig ikke skjer. 

Og jeg er redd jeg er litt sånn. 

Jeg er veldig intro dessverre. Jeg tilbringer lite tid sammen med andre og går heller ut for meg selv og skriver innlegg på kg, ser på instagram og Facebook. 

Og drømmer om personen jeg liker. Jeg tror det hadde blitt lettere for meg å gå videre dersom jeg faktisk handlet. For å se hvem han egentlig er. 70% av livet mitt skjer i hodet. Jeg kan bli sint av ting som skjer i hodet. Og det som skjer i hodet er slitsomt, fordi der stopper aldri fantasien. 

Ekstrovert har vel lettere for å handle slik at de kommer seg videre? 

Er du kvinne så trenger du ikke frykte noe enten eller ..det er mye verre for et mannfolk som er introvert å leve opp til forventningspresset om at man må være veldig PÅ ovenfor noen når man liker dem. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er de ikke introverte, men ambiverte. De fleste barn, ungdom og voksne har en personlighet som varierer etter hvilken situasjon de befinner seg i, og hvilke mennesker de er sammen med. Derfor har flertallet en ambivert personlighet: http://www.klikk.no/foreldre/barn/barnehelse/ambivert-personlighet-2541315

Ta testen selv her og finn ut hva dere er: https://lonerwolf.com/introvert-or-extrovert-test/ 

Jeg selv er 80% ambivert og 20% introvert. 

Anonymkode: bc018...c28

Skrevet
26 minutes ago, AnonymBruker said:

Da er de ikke introverte, men ambiverte. De fleste barn, ungdom og voksne har en personlighet som varierer etter hvilken situasjon de befinner seg i, og hvilke mennesker de er sammen med. Derfor har flertallet en ambivert personlighet: http://www.klikk.no/foreldre/barn/barnehelse/ambivert-personlighet-2541315

Ta testen selv her og finn ut hva dere er: https://lonerwolf.com/introvert-or-extrovert-test/ 

Jeg selv er 80% ambivert og 20% introvert. 

Anonymkode: bc018...c28

Jeg var 70% introvert og bare 10% ambivert i følge den testen, er likevel stille i forsamlinger og med folk jeg ikke kjenner, men skravlete og gøyal på tomannshånd (så sant jeg føler meg vel med vedkommende). 

Anonymkode: d8f50...b2d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er tydeligvis 80% introvert og 20% ambivert. 

Det kommer helt an på person og setting for meg, men stort sett så henter jeg ikke energi av å være med folk så stemte ganske bra. 

Jeg synes ikke det er så mye verre å date på grunn av at jeg er introvert, men fordi jeg er ganske sjenert rundt en mann jeg liker i begynnelsen. Blir jeg kjent med han så prater jeg i vei og tuller, men det tar litt tid. 

Tidligere har jeg støttet meg litt på alkohol egentlig :PIkke det å drikke meg dritings, men litt for å roe nervene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...