Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å søke jobb som assistent på sykehjem da jeg har fått høre at der alltid trengs folk og at det er lett å få jobb. Jeg tror dette er en jobb som kunne passet meg da jeg trives med å jobbe med mennesker og jeg gjerne ønsker en jobb som er variert og der det skjer en del i løpet av en arbeidsdag.

Hvilke arbeidsoppgaver har man?
Hvilke egenskaper burde man ha?
Er det vanskelig å få fast jobb?
Er det noe spesielt jeg burde tenke over?

Anonymkode: 395ec...548

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enkelt forklart er oppgavene pleie, omsorg, kommunikasjon og måltider  (mating feks) 

Du bør være omsorgsfull og like alle typer mennesker.

Tror ikke du får fastjobb uten fagbrev/utdanning. 

Turnus jobb med helger kvelder og høytider.

Skrevet
2 timer siden, Ariam skrev:

Veldig enkelt forklart er oppgavene pleie, omsorg, kommunikasjon og måltider  (mating feks) 

Du bør være omsorgsfull og like alle typer mennesker.

Tror ikke du får fastjobb uten fagbrev/utdanning. 

Turnus jobb med helger kvelder og høytider.

Takk for svar! 

Anonymkode: 395ec...548

Skrevet

Hvilke arbeidsoppgaver har man?
Man pleier. Man har ofte ansvar for kjøkken/skyllerom, og man har ''sine'' pasienter på en vakt. Ditt ansvar blir da å sørge for at beboerne har det bra på vakten. At de er mett, ren og tørr, hjelpe med morgen/kveldsstell, mating og slikt. I tillegg må du hjelpe h.pl. og s.pl. med noen oppgaver. 

Hvilke egenskaper burde man ha?
Man burde være utadvent, hjelpsom, enkel å prate med, forståelsesfull og tålmodig.

Er det vanskelig å få fast jobb?
Som pleieassistent kan jeg aldri tenke meg at du får noe stor stilling. En del kommuner har pleieass som fast på helg, altså at du får 20% fast f.eks. og må ta resten som ekstravakter. For å få fast jobb må du nok ha fagbrev eller bachelor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...