Gjest O.G. Skrevet 7. september 2017 #21 Skrevet 7. september 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker makrell i tomat med sitron, pepper, majones og agurk. Anonymkode: f10d4...895 Høres fantastisk ut.
Pringle Skrevet 7. september 2017 #22 Skrevet 7. september 2017 Det er ikke din feil - kostholdsveiledningen som når ut til folk flest er sånt som feks Dagbladets artikkel om "Seks ferdigmiddager får terningkast seks: Minst like sunne som hjemmelaget" - og det blir helt håpløst, artikkel etter artikkel med lignende innhold virker bare mot sin hensikt(?), og man får panikk når man ikke vet hva som regnes som sunt. Saken er den at ingen matvarer er sunne eller usunnne, vi trenger et vidt spekter av næringsstoffer hver dag, og ikke for mye av noe over tid. Det aller meste kan spises, men ingenting bør spises i ubegrensede mengder, faktisk er et variert kosthold med litt av hvert gjennom dagen og forskjellige ting fra dag til dag ideelt. Å opparbeide seg trygghet bygget på tilstrekkelig kunnskap om ernæring, er mye bedre enn skandaleoppslag, men det er nok ikke medias oppgave; de skal bare tjene penger. 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #23 Skrevet 7. september 2017 19 minutter siden, Pringle skrev: Det er ikke din feil - kostholdsveiledningen som når ut til folk flest er sånt som feks Dagbladets artikkel om "Seks ferdigmiddager får terningkast seks: Minst like sunne som hjemmelaget" - og det blir helt håpløst, artikkel etter artikkel med lignende innhold virker bare mot sin hensikt(?), og man får panikk når man ikke vet hva som regnes som sunt. Saken er den at ingen matvarer er sunne eller usunnne, vi trenger et vidt spekter av næringsstoffer hver dag, og ikke for mye av noe over tid. Det aller meste kan spises, men ingenting bør spises i ubegrensede mengder, faktisk er et variert kosthold med litt av hvert gjennom dagen og forskjellige ting fra dag til dag ideelt. Å opparbeide seg trygghet bygget på tilstrekkelig kunnskap om ernæring, er mye bedre enn skandaleoppslag, men det er nok ikke medias oppgave; de skal bare tjene penger. Du kan jo ikke påstå at ting verken er sunt eller usunt, men at det bare handler om mengde. Det er feil. Sjokoladepålegg inneholder svært lite næringsstoffer kroppen er bruk for, og regnes dermed som usunt. Makrell i tomat derimot, inneholder flere næringsstoffer som kroppen trenger og regnes derfor som sunt. Anonymkode: 4b6a1...036 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #24 Skrevet 24. september 2017 Er det noen som har tips for at makrellen skal holde seg etter at den er åpnet? Ikke alltid lett å spise opp hele på en gang og hvis den har stått åpen føler jeg at fisken får en slags metall smak. Anonymkode: d0808...3c4
applestories Skrevet 24. september 2017 #25 Skrevet 24. september 2017 Om det er interesse for det har Spar -30% på fiskepålegg og posteier fra Stabburet kommende uke. Har alltid noen av de små begrene i skapet på jobb, slipper søl fra eskene og slipper å spise opp alt i løpet av et par dager.
Maleficenta Skrevet 24. september 2017 #26 Skrevet 24. september 2017 På 7.9.2017 den 15.09, AnonymBruker skrev: Men jeg vet ikke hva som regnes som sunt? Jeg vet bare at alle sier at makrell i tomat er så sunt og at man burde spise det, og derfor lurer jeg på om det gjelder for den på tube også? Anonymkode: 4b6a1...036 Les bakpå og sammenlign med boksen hvor mye omega3 som er i tuben kontra boksen... husker ikke hva annet sunt som står på boksen at er i. Lurer på om jod og jern og står?
Maleficenta Skrevet 24. september 2017 #27 Skrevet 24. september 2017 På 7.9.2017 den 15.39, debattanten skrev: den på tube smaker ikke godt. Best på boks og King Oscars sin er også veldig god, om ikke bedre King oscar er god den altså men ingen slår stabburet. Liker best den med hel fisk. Den moste, selv den på boks er ikke like god. Og den på tube smaker jo helt annerledes
Pringle Skrevet 25. september 2017 #28 Skrevet 25. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har tips for at makrellen skal holde seg etter at den er åpnet? Ikke alltid lett å spise opp hele på en gang og hvis den har stått åpen føler jeg at fisken får en slags metall smak. Anonymkode: d0808...3c4 Ha det over i en plastboks med tett lokk. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #29 Skrevet 26. september 2017 På 25.9.2017 den 0.47, AnonymBruker skrev: Er det noen som har tips for at makrellen skal holde seg etter at den er åpnet? Ikke alltid lett å spise opp hele på en gang og hvis den har stått åpen føler jeg at fisken får en slags metall smak. Anonymkode: d0808...3c4 Fettet i makrell blir fort harskt, det er det som gir den vonde smaken. Den beste måten å unngå at makrellen blir dårlig er å spise den opp, den nest beste er å sette på lokk. Kjøp små bokser dersom du ikke spiser opp en stor boks fort nok. Når du skal ha makrell, spis rikelig makrell på alle skivene til det måltidet, og sett på lokket. Neste brødmåltid spiser du opp eventuelle rester. Selv er jeg så heldig at jeg bor med en mann som liker makrell, så vi spiser opp en stor boks til et måltid. Anonymkode: cebde...29d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå