IncaTinca Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Da har jeg fått 1 av 4 jobbtilbud, takket ja til den beste <3 ! Og de sa at de hadde ringt referansene mine. Skal jeg sende referansene sms og spørre om de har blitt ringt? Og når de først svarer, så sender jeg dem ny melding for å takke dem? Hva er egentlig den riktige fremgangsmåten her?
IncaTinca Skrevet 7. september 2017 Forfatter #2 Skrevet 7. september 2017 Jeg vil altså veldig gjerne vite om de faktisk har blitt kontaktet. Er jo hyggelig å få vite at de har gitt godt ord for meg.
Weekend Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 Men du kjenner dem vel litt? Ville ringt eller smset, de er sikkert nysgjerrige på hvordan det gikk. Skjønner ikke helt; hvorfor stoler du ikke på at arbeidsgiver har ringt?
IncaTinca Skrevet 7. september 2017 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2017 3 minutter siden, Weekend skrev: Men du kjenner dem vel litt? Ville ringt eller smset, de er sikkert nysgjerrige på hvordan det gikk. Skjønner ikke helt; hvorfor stoler du ikke på at arbeidsgiver har ringt? Ikke heng deg opppi det nå
Weekend Skrevet 7. september 2017 #5 Skrevet 7. september 2017 Greit, sorry, hørtes bare ut som litt skjev start.
Arabella Skrevet 7. september 2017 #6 Skrevet 7. september 2017 Dette har jeg aldri hørt om. Er det vanlig at man ringer eller skriver tidligere arbeidsgivere for å takke for at de har gått god for en?
Weekend Skrevet 7. september 2017 #7 Skrevet 7. september 2017 7 timer siden, Arabella skrev: Dette har jeg aldri hørt om. Er det vanlig at man ringer eller skriver tidligere arbeidsgivere for å takke for at de har gått god for en? Det er jo ikke alltid referansen er en tidligere arbeidsgiver. Kan være mentor eller frivillig-greier osv.
Arabella Skrevet 7. september 2017 #8 Skrevet 7. september 2017 22 minutter siden, Weekend skrev: Det er jo ikke alltid referansen er en tidligere arbeidsgiver. Kan være mentor eller frivillig-greier osv. Det er sant. Det tenkte jeg ikke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå