AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Hvordan er det å jobbe frivillig hos røde kors med leksehjelp? Må man kunne veldig mye? Har lyst til å melde meg som frivillig til det, men er litt usikker på om jeg kan nok og husker nok pensum til å klare det. Er jo veldig flaut å skulle hjelpe noen også man ikke det man skal hjelpe med. Anonymkode: 7a358...f10
IncaTinca Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å jobbe frivillig hos røde kors med leksehjelp? Må man kunne veldig mye? Har lyst til å melde meg som frivillig til det, men er litt usikker på om jeg kan nok og husker nok pensum til å klare det. Er jo veldig flaut å skulle hjelpe noen også man ikke det man skal hjelpe med. Anonymkode: 7a358...f10 enig. jeg har også veldig lyst til å melde på, viste interesse per mail men har ennå ikke hørt noe!
gohege Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 Hei! Jeg har jobbet som frivillig leksehjelper hos Norsk folkehjelp i et par semestre. Vet ikke hvordan Røde kors gjør det, men i dette tilfellet fikk vi velge faget som vi hjalp til med fra gang til gang. Flesteparten som trengte leksehjelp var asylsøkere eller flyktninger, og hadde pensum tilsvarende barne/ungdomsskole. Hvis det var noe jeg ikke husket eller visste kunne jeg spørre noen andre, eller lese oppgaven/boken sammen med studenten. Som oftes kom kunnskapen tilbake fort etter å ha repetert en gang.I blant virket det som studenten synes det var bra at jeg ikke kunne alt mulig heller for da spilte vi mer på lag. Veldig givende arbeid synes jeg, og er noe jeg absolutt vil anbefale 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 13 timer siden, gohege skrev: Hei! Jeg har jobbet som frivillig leksehjelper hos Norsk folkehjelp i et par semestre. Vet ikke hvordan Røde kors gjør det, men i dette tilfellet fikk vi velge faget som vi hjalp til med fra gang til gang. Flesteparten som trengte leksehjelp var asylsøkere eller flyktninger, og hadde pensum tilsvarende barne/ungdomsskole. Hvis det var noe jeg ikke husket eller visste kunne jeg spørre noen andre, eller lese oppgaven/boken sammen med studenten. Som oftes kom kunnskapen tilbake fort etter å ha repetert en gang.I blant virket det som studenten synes det var bra at jeg ikke kunne alt mulig heller for da spilte vi mer på lag. Veldig givende arbeid synes jeg, og er noe jeg absolutt vil anbefale Det høres jo veldig greit ut! Men jeg sendte en epost om hvilke krav de hadde, og da fikk jeg til svar at man måtte ha realfags-skolebakgrunn, og det har ikke jeg, så da går det nok ikke. Anonymkode: 7a358...f10
Tibbie Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Jeg har vært i Røde Kors i mange år, men jeg har jobbet med leksehjelp i Frivillighetssentralen. Det er ikke akkurat universitetsstudenter du hjelper, så stoffet er ikke kjempevanskelig De fleste som meldte seg opp på leksehjelp var utlendinger som ville lære seg norsk fortere. Det er jo ikke så kjempevanskelig for oss nordmenn. De har jo allerede fått oppgaven, så vi bare hjelper med å pugge og å forstå oppgavene. Har også jobbet med leksehjelp for fjerde- og femteklassinger. Noe er litt vanskelig ( lenke siden jeg lærte om vikinger og gjorde matteoppgaver), men alt står jo i lærebøkene deres (som er veldig, veldig lettleste). Så det er ingeting å bekymre seg for :D Lykke til! Kanskje du får frisket opp egen kunnskap også :D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå