Gå til innhold

Hvordan var det å bli bestemor for andre gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg mistet begge mine foreldre da jeg var 16 år gammel. Jeg har nå funnet ut at jeg er gravid for første gang og gleden her hjemme er stor. 

Vi har enda ikke fortalt dette til min samboers foreldre enda da jeg kun er 8 uker påvei. Vi tenker å fortelle det neste gang vi er på besøk (de bor fire timer unna, så vi treffes ikke så ofte). 

Hans foreldre ble besteforeldre for første gang for noen få mnd siden, og de synes det er kjempe stas. 

Så det jeg lurer litt på er hvordan det er å bli besteforeldre for andre gang? Er det like stas? 

Grunnen til at jeg er litt små bekymret er fordi hans foreldre blir de eneste besteforeldrene til barnet vårt, og jeg har lest mye om at det andre barnebarnet ikke er så veldig stas, spesielt om det er svigerdatter istedenfor sin egen datter som er gravid.

Dette er nok en veldig teit ting å bekymre seg over, men jeg hadde et så utrolig godt forhold til mine besteforeldre da jeg var liten og ønsker selvfølgelig dette for vårt barn også.

Anonymkode: a81fa...2ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare svare for min svigermor, som nå har fem barnebarn. Og hun har virkelig virket like entusiastisk hver gang, og hvert barnebarn glir liksom naturlig inn i flokken. Veldig hyggelig å se. Jeg hadde ikke bekymret meg så mye for det, jeg har hvertfall ikke inntrykk av at nr to, tre osv er mindre elsket av besteforeldrene enn de andre barnebarna blant familiene jeg kjenner.

Skrevet

Jeg har fått min svigermors to yngste barnebarn av en skokk på åtte. 

Min egen mor har seks barnebarn totalt, og svigermor er mer entusiastisk. De er begge inkluderende og glade, men svigermor er en egen klasse av barnetussete :)

Jeg tok forresten svigermor med på 3d-ultralyd, og hun gråt hver gang og takket for at vi hjalp henne få ekstra bånd til den lille biten av sønnen hennes. 

Anonymkode: 96c4b...ecc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...