Gå til innhold

Hvorfor legger du ikke skillepinne bak varene dine?!

Anbefalte innlegg

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uproblematisk når jeg må styre med å komme forbi en full vogn. 

Anonymkode: b1fac...427

Dette syns jeg var rart. Går du ikke selv foran vogna når det er klart for å legge på varer, eller rygger vogna inn i kasseområdet? Hvordan får du i det hele tatt lagt på varer uten å sperre veien for alle andre, om du skal legge på varer med vogna foran deg?

Jeg legger på skillepinne bak når jeg husker det, men ikke alltid. Syns det er veldig hyggelig når andre gjør det. Men jeg har aldri tenkt at folk er dumme fordi de ikke gjør det. Jeg har liksom tenkt at det er de baks ansvar å ikke få varene sine blandet med den foran sine varer, men at det går an for den foran å legge på pinne bak egne varer for å være hyggelig.

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting er som å være i England, da. Der kunden ved siden av deg sier "Excuse me: do you need any help dear?" bare du ser litt lost ut mellom hyllene. :strix:

Når jeg kommer hjem igjen er det alltid som å havne i et bur med mindre veloppdragne bavianer. Og det er trolig å fornærme bavianene.. :P

Anonymkode: 96d5c...069

:rodmer: Helt riktig. Og bare tenk om vi kunne hatt britisk queing. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:skratte:jeg har aldri, ALDRI opplevd at en nordmann har lagt skillepinne ETTER varene sine på båndet. 

Anonymkode: 82981...ab7

Det er nok fordi du ikke observerer menneskene rundt deg og er bare opptatt med ditt eget. 

Anonymkode: 89cc6...9a0

• Liker 2
Skrevet

Herregud så mye som skal klages over. Jeg legger aldri pinnen bak varene mine, men jeg legger pinne foran. Latskap lenge leve når du ikke klarer å gjøre noe så simpelt som å legge pinne for dine egne varer.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har vare opplevd at noen har lagt på skillepinnen bak varene sine en gang, men folk gjør det jo selv?? Å legge på skillepinnen før man legger på varme sine, altså? Det er i alle fall det som er vanlig her...

Anonymkode: 993f1...30e

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vare opplevd at noen har lagt på skillepinnen bak varene sine en gang, men folk gjør det jo selv?? Å legge på skillepinnen før man legger på varme sine, altså? Det er i alle fall det som er vanlig her...

Anonymkode: 993f1...30e

Det vanligste er vel å ikke bruke skillepinne, og så er det opp til den i kassa og gjette på hvilke varer som hører til hvilken kunde  

Anonymkode: cf843...1f5

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg står med full handlevogn og må da lirke meg forbi vogn og frem til pinnen for å legge den på, hadde personen foran bara lagt pinnen på så kunne jeg bare lagt varene på plass uten stress. 

Anonymkode: b1fac...427

Hvorfor i all verden står du bak handlevogna di? Det er da mye enklere å gjøre alt når man står foran den. Bak er den både høy og bred, så i tillegg til at det bli vanskelig å nå ting er den også i veien for andre når den blir stående såpass langt inn i kasseområdet som du må ha den for å få lagt varene på båndet. Jeg står alltid foran vogna mi, legger på skillepinnen når kunden foran meg har lagt på ferdig, hvis denne ikke gjør det først (og gjør vedkommende det ikke, så reagerer jeg ikke på det), hiver varene mine på båndet fra en posisjon hvor jeg enklere når alt, og trekker først vogna etter meg og bak til der jeg skal pakke så fort den er tom. Da hindrer jeg ikke andre heller. Det hender jeg husker å legge på skillepinne etter meg, men som oftest gjør jeg nok ikke det. Om noen blir sure for det, så tenker jeg at de har for få ordentlige problemer i livet sitt. :) 

Anonymkode: 4108e...520

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, Nøste~ skrev:

Herregud så mye som skal klages over. Jeg legger aldri pinnen bak varene mine, men jeg legger pinne foran. Latskap lenge leve når du ikke klarer å gjøre noe så simpelt som å legge pinne for dine egne varer.

Fordi så lange armer har jeg ikke. Som regel står jeg ved starten av varebåndet når jeg skal begynne å legge på varer, da den foran meg og dennes vogn gjerne tar opp all plass fra kassa og bakover, og skal jeg da nå tak i skillepinne som er i "skinna" for skillepinner helt klint oppi kassa, må jeg stå på tå og strekke meg så langt jeg bare klarer for å kanskje få til å fiske den til meg.

Derfor.

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare ta med egen skillepinne, da?

- Kom det fra en som legger pinne etter seg, hvis der står folk bak...

Skrevet
1 minutt siden, Rosalie skrev:

Fordi så lange armer har jeg ikke. Som regel står jeg ved starten av varebåndet når jeg skal begynne å legge på varer, da den foran meg og dennes vogn gjerne tar opp all plass fra kassa og bakover, og skal jeg da nå tak i skillepinne som er i "skinna" for skillepinner helt klint oppi kassa, må jeg stå på tå og strekke meg så langt jeg bare klarer for å kanskje få til å fiske den til meg.

Derfor.

Ja gud forby, jeg må finne på merkelige grunner for å støtte opp om min manglende evne til å finne løsninger. Da er det enklere å være lat og klage på forum til ingen nytte whatsoever. Det er også rart at jeg aldri har hatt samme problem når jeg bokstavelig talt har vært i akkurat samme situasjon som deg, til tross for at jeg bare er 160cm høy og ikke ble født med orangutangarmer. 

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, Nøste~ skrev:

Denne kan jo gå den andre veien. Latskap lenge leve når du ikke klarer å gjøre noe så simpelt som å legge pinne bak dine egne varer. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne kan jo gå den andre veien. Latskap lenge leve når du ikke klarer å gjøre noe så simpelt som å legge pinne bak dine egne varer. 

For å støtte opp om sutrende, late kunder som ikke klarer slikt selv, selv om jeg nettopp gjorde det samme for mine egne varer uten å stå der med et blikk som om jeg skulle ha falt ned fra månen fordi kunden foran meg ikke satte pinnen foran varene mine for meg? Nei takk.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg legger på selv,og har aldri tenkt på at det er det aller minste problem. 

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi du ikke observerer menneskene rundt deg og er bare opptatt med ditt eget. 

Du aner ikke på hvor mange nivåer du tar feil her 😊

Gjest NotNaomi
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lar ikke vær på grunn av latskap:-) jeg tenker sjelden på det. Her er det vanlig å gjøre det selv. Ikke noe problem. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke latskap, det er slik vi Nordmenn gjør det. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en annen kunde sagt noe sånt til meg i butikken i Norge hadde jeg kikket rart på dem 🙈Vi nordmenn liker å være i fred uten innblanding fra ukjente. 

Jepp. Hadde blitt skremt om noen hadde snakket sånn til meg. Jeg har selektiv sosial angst når det kommer til butikker også, såvidt jeg tør å svare kassadame/mann, så ikke for å være uhøflig at jeg virker utilnærmelig der altså, selv om jeg alltid svarer ja eller nei takk på pose og kvittering, og sier hei, takk og ha det når jeg går. Da har jeg oppfylt kravene synes jeg, men absolutt ikke med noen hjertelighet. Da hadde jeg følt meg som om jeg "trodde jeg var noe" og liksom skulle kjekke meg i butikken. 

Når det gjelder å legge på skillepinnen BAK mine varer, leste jeg det her i Dumme ting kunder sier-tråden. Må innrømme at det var ganske flaut. Har ikke tenkt på det før at det skulle være uhøflig. Nå gjør jeg det alltid. Det er ikke så mange i Norge som gjør det ennå, men det kommer nok. Jeg husker at butikkfolk plukket opp vanen med å si "hei" fra Sverige. Før 90-tallet sa nesten ingen butikkbetjening "hei" til kunder her til lands, og jeg syntes det var rart når jeg kom til Sverige og de sa det. Slike ting læres. 

Anonymkode: bac12...b10

• Liker 1
Skrevet

Det er så typisk nettforum. I Norge er alle så uhøflige, frekke, late etc. Jeg har vært MYE ute og reist, i veldig mange land ser ikke engang de som jobber i kassen på deg, enda mindre sannsynlig at de hilser. Skillepinne har vært brukt/vært til stede i kanskje 50% av landene, de brukes i hytt og pine OM de brukes. Så nei vi er virkelig ikke så mye mer uhøflige her i landet. 

Anonymkode: 14cd9...8e9

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off-topic, men ordet "simpelt" har endret mening blant yngre mennesker, ser jeg. "Simpelt" i gammel betydning ville jo betydd at du gjorde noe slemt ved å legge pinnen bak varene, og det ville jo være motsatt av hva du ønsket. 

Anonymkode: bac12...b10

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Vera Vinge skrev:

Jeg legger på skillepinne bak når jeg husker det, men ikke alltid. Syns det er veldig hyggelig når andre gjør det. Men jeg har aldri tenkt at folk er dumme fordi de ikke gjør det. Jeg har liksom tenkt at det er de baks ansvar å ikke få varene sine blandet med den foran sine varer, men at det går an for den foran å legge på pinne bak egne varer for å være hyggelig.

Jeg har også tenkt at det primært er mitt ansvar å legge pinnen foran mine varer, ikke bak. Den gangen varene mine ble blandet med de til kunden foran var det jeg som fikk kjeft(!) av han i kassa for manglende pinnebruk, så han mente åpenbart at det var mitt ansvar. Hva jeg selv gjør og ikke gjør er litt tilfeldig, litt avhengig av hva jeg ser og husker og det er behov for.

Det er mye annet folk gjør i matbutikken som irriterer meg mer, men uansett er den beste løsningen som regel å puste med magen og minne meg selv på at jeg faktisk ikke har det så travelt at de ti ekstra sekundene det tar meg å strekke meg etter pinnen, gå rundt en klønete plassert barnevogn eller vente på at den gamle damen skal telle opp myntene sine har noe å si...

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...