Gå til innhold

Peneste takbelysning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt mer lys i stuekroken min, er så mørkt der. Har sjekket ang downlights men det gikk ikke pga isolasjon i taket. 

Jeg tenker på enten en skinne med spotter eller å bygge en kasse for å sette downlights i. Hva synes dere er finest løsning? 

(Skal selge huset snart og, så tenker litt på hva folk flest synes er fint😉)

Megleren min sier forresten at downligths er dilldall som folk vil bli lei av snart. Men synes alle hus og leiligheter har det jeg, er det et minus om man ikke har det?

Anonymkode: 0dc53...d38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Megleren din har rett. Hvis du skal selge likevel, så dropp det. Mye bedre at de nye eierne finner en løsning de vil ha. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes downlights er grusom belysning. Det er pent, men ikke praktisk.

Anonymkode: 31726...b2c

Skrevet
På 7.9.2017 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Jeg synes downlights er grusom belysning. Det er pent, men ikke praktisk.

Anonymkode: 31726...b2c

Hva er det som ikke er praktisk med downlights?

• Liker 2
Skrevet

Gå heller for en vegglampe eller gulvlampe som lyser oppover. Om du har normal høyde som 240 ville jeg aldri bokset inn. Er kun i noen få tilfeller, funkis/arkitekttegnede hus det fungerer. 

Skrevet
On 9/7/2017 at 0:09 PM, AnonymBruker said:

Megleren min sier forresten at downligths er dilldall som folk vil bli lei av snart. Men synes alle hus og leiligheter har det jeg, er det et minus om man ikke har det?

Varier nok mye etter hvilke du spør. Selv synes jeg det er greit på bad og kanskje i noen kjellerganger. Det blir fort altfor mye danskebåtpreg av å ha det alle mulige og umulige steder ellers.

• Liker 2
Skrevet

Synes spotter er pent, men det må se gjennomført ut. Passer ikke inn i alle hus. Må du bokse de inn så kan du like gjerne ha en annen lampe/ spotskinne.

Spotter er ikke noe som er på vei ut akkurat. Din megler er nok ikke interiørarkitekt. Men er ikke noe vits i å bruke penger på det når du skal selge. 

Anonymkode: 0480c...5a9

• Liker 1
Skrevet

Downlights er på vei ut, jeg ville ikke valgt det om jeg var deg. Mye finere å bruke annen belysning :) 

Anonymkode: 5f2a8...727

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes downlights fortsatt er den beste hovedbelysningen, så supplerer jeg med smålamper ellers.

Det nytter ikke å slenge en "haug" med downlights i taket. De må plasseres med omhu, og da vil det se mye bedre ut. At det er på vei ut, har jeg ingen tro på. 

Men, til syvende å sist, må du gjøre det du selv vil. Skal du selge, så hadde jeg ikke brukt penger på det. Da hadde jeg kjøpt lamper som kan tas med på flyttelasset.

Anonymkode: 11db9...57f

• Liker 1
Skrevet

Spotter er ekstremt harry og umoderne. Særlig sånne på skinne. 

Anonymkode: 43dab...39c

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spotter er ekstremt harry og umoderne. Særlig sånne på skinne. 

Anonymkode: 43dab...39c

Hvis spotter på skinne også er umoderne så tror jeg at jeg trenger noen tips til hva jeg kan sette opp av belysning😂 Noen som har linker? 

Det er en stuekrok med en ganske bred vegg som ikke har noen belysning fra før.

Ts

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis spotter på skinne også er umoderne så tror jeg at jeg trenger noen tips til hva jeg kan sette opp av belysning😂 Noen som har linker? 

Det er en stuekrok med en ganske bred vegg som ikke har noen belysning fra før.

Ts

En fin stålampe, de finnes jo i alle størrelser og former

Anonymkode: 1dc30...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...