Gjest Lisette Skrevet 16. januar 2005 #1 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg har en fin cardigan i silke, offwhite. Den er "ribbestrikket". Selvfølgelig har jeg i uvettig omgang med ungenes tusjer fått et par-tre tykke, svarte tusjstreker rett over den ene puppen... Jeg har prøvd å vaske, også med flekkfjerner, med det resultatet at strekene nå er mer mørkeblå, men like synlige. Jeg har ikke vasket den i maskin, den skal i utgangspunktet håndvaskes. Er det noen som har erfaring med å farge denne typen klær? Tenker på typen maskinfarge som tilsettes salt. Hvis jeg velger en relativt mørk farge (grønn, kanskje? blå?, hvordan blir resultatet, mon tro? Like greit som når man farger bomullsklær? Regner med at sømmene er sydd med bomullstråd... Erfaringer eller tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 16. januar 2005 #2 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg har farget en strikket silketopp (ikke blank silke, mer som garn) en gang, det gikk helt fint. Tok farge veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2005 #3 Del Skrevet 17. januar 2005 På maskinfargene står det vel en veiledning for hvordan man farger silke og ull? Tror det i hvert fall. Selv har jeg farget både silke og ull med batikk-farge, av typen gammeldags pulverfarge samt kaustiks soda, og det har gått helt fint. ( hadde ikke knallvarme bad, og skylte i samme temperatur som badet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå