Gå til innhold

Hvilke øvelser liker du best for rumpa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye løfter du i det, om det ikke er en kroppsvektøvelse som er akkurat din favoritt? 

Anonymkode: ca1d2...4ad

Skrevet

Liker best bulgarsk utfall og hip thrust for rumpa. Tar for øyeblikket 28 kg (2x14 kg hantler) i bulgarsk utfall og 70 kg i hip thrust. 

Skrevet

Hip thrust er øvelsen jeg kjenner jeg får brukt rompemuskulaturen mest. Er også øvelsen jeg hater mest. Tar 100 kg. 

Nr 2 er strake markløft med 60 kg, hater den også. 

Egentlig så hater jeg alle rompe og beinøvelser, men må man så må man... 

Skrevet

Bulgarsk utfall 33,5 kg

Glute bridge 65 kg 

Strakmark 62,5 kg

Skrevet

Jeg liker glute bridge, hip thrust med vekter, ski squats med vekter, donkey kick med strikk👍😄

Skrevet

Har ikke råd til treningssenter så tar opp min 20 kg kettlebell, setter meg i lav knebøy stiling så jeg kjenner det i rompa, og hopper opp trappa i den stillingen. Gående utfall samme kettlebell på ryggen, og motbakkesprinter. 

Anonymkode: 413ae...956

Skrevet

Knebøy og Markløft. Trener de ikke for rumpa, men den blir naturligvis flott og fin i tillegg til resten av kroppen. 

Skrevet

Knebøy, selv om det ikke kun er en rumpeøvelse - 55 kg

Bulgarsk utfall - 20 kg manualer (40 kg til sammen)

Rumensk markløft med kettlebell- 32 kg

Ellers er hip thrust fantastisk

Gjest Ingenting2
Skrevet

Markløft; 80 kg

glute bridge: 70 kg

Tar gående utfall med handler eller kettlebell på 2 x 16 kg. 

Skrevet

Knebøy, utfall i ymse variasjoner, markløft og hip thrust.

Skrevet

Dere som har svart og gjør disse øvelsene regelmessig; har dere merket forandring? Større/fastere rumpe? Hvor lang tid tok det? 

Anonymkode: 18206...fc6

Skrevet

Hip thrust er den beste øvelsen jeg gjør for rumpa. 105kg, 3x10 reps. 

Haaater utfall med benk, synes det gjør SÅ vondt, men det funker jo tydeligvis da. Men jeg blir så utslitt av denne, selv om jeg ikke tar mer enn 2x10kg manualer, så akkurat nå har jeg pause fra denne øvelsen. Gående utfall er ikke noe problem, men med benk er det grusomt. 

Knebøy er også en favoritt, men synes den tar mer på lår enn rumpe. Ligger på rundt 60-65kg 3x10 her(klarer å ta mer, men da blir det ikke så mange reps).

Anonymkode: 2a6f0...28f

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har svart og gjør disse øvelsene regelmessig; har dere merket forandring? Større/fastere rumpe? Hvor lang tid tok det? 

Anonymkode: 18206...fc6

6mnd- 1 år, men jeg merket ikke forandring før jeg begynte å gjøre noe med kostholdet. Spiste mye mer mat (sunn mat), sov lengre og lot beina hvile 1 uke. Før trente jeg tungt bein tre ganger i uka, spiste som normalt, og sov lite. Var minimalt forandring da, og jeg følte meg ikke sterkere. 

Skrevet

Rumenske markløft, 55kg 

Markløft på 80kg 

og hip thrust på 50kg

Jeg har en "velformet" rumpe fra naturens side 😅  men jeg merket likevel at det skjedde forandringer etter 6 måneder med et godt kosthold og regelmessig trening.

Skrevet

Glute bridge, markløft, og donkey kicks fungerer på meg i hvert fall! 

Skrevet

Ettbeins hipthrust uten vekt som en tømmeøvelse etter beinøkter. 

Strakmark - 70 kg

Utfall - 18 kg i hver hånd 

Knestående knebøy - rundt 110 kg (litt usikker her da jeg ikke klarer løfte stanga av stativet med maksvekt, så trener lettere med fler repetisjoner)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...