AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Del Skrevet 7. september 2017 Jeg forstår at det kommer an på hva som er inni kabareten, men ta utgangspunkt i den "tradisjonelle" da - reker, egg, grønnsaker ++ Og aspiken? Nei, jeg har aldri smakt dette her, men det fascinerer meg veldig siden det ser helt jævlig ut. Anonymkode: c5097...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. september 2017 #2 Del Skrevet 7. september 2017 Det smaker litt salt, og ikke så veldig mye mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. september 2017 #3 Del Skrevet 7. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at det kommer an på hva som er inni kabareten, men ta utgangspunkt i den "tradisjonelle" da - reker, egg, grønnsaker ++ Og aspiken? Nei, jeg har aldri smakt dette her, men det fascinerer meg veldig siden det ser helt jævlig ut. Anonymkode: c5097...6ac Aspik er geléen som har stivna rundt innholdet, som du vet. Og den smaker ikke så mye, men er litt salt. Slik jeg kjenner den, i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. september 2017 #4 Del Skrevet 7. september 2017 2 minutter siden, Cata skrev: Det smaker litt salt, og ikke så veldig mye mer. Du var kjappere enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sk57 Skrevet 7. september 2017 #5 Del Skrevet 7. september 2017 Etter min smak: Det smaker virkelig ille.Og den skjelvende geleen..Nei.Bare nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #6 Del Skrevet 7. september 2017 Aha... Hva er det som gjør at enkelte liker det så godt da? Jeg forstår bare ikke denne matretten. Anonymkode: c5097...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #7 Del Skrevet 7. september 2017 Jeg har faktisk bare smakt sånn kabaret én gang, og da ble jeg veldig skuffet. Det var ingen smak på selve geleen og det manglet salt. Det er vel slik vanlig kabaret sikkert skal være. Men jeg har laget til aspik med den aspikposen til Toro som står sammen med kjøttbuljong. Den er faktisk ikke så verst. Slik gele er faktisk ganske saftig og smakfull fordi det er akkurat som en kjøttkraft bare i geleform (Det er mye det samme som det aspiklaget som ligger på toppen av sånn leverpostei man kjøper i kjøttdisken.) Det er heller ikke mye kalorier i det, da det meste egentlig er gelatin, salt og smaksforsterker. (ikke sunne greiene altså, men i forhold til hvor juicy og smakfullt det er så er det ikke et dumt valg). Jeg hadde på litt på brødet sammen med annet pålegg. Anonymkode: 47315...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 8. september 2017 #8 Del Skrevet 8. september 2017 Jeg syns det smaker som en blanding av alt som er i den sammen med skjelvende, salt gele, og jeg unngår det glatt og elegant om jeg skulle slumpe til å være et sted der det serveres. Jeg må innrømme at jeg grøsser litt ved tanken på å skulle komme i en situasjon der jeg ikke kan unngå å spise kabaret, men alt går, spesielt med en god dæsj majones. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #9 Del Skrevet 9. september 2017 God aspik smaker som god kjøtt-, fiske- eller grønnsakkraft. Og god cabaret smaker som dette i kombinasjon med gode, ferske råvarer (altså ikke hermetisk asparges, reker fra lake eller amerikansk blanding fra frysedisken, som cabaret ofte er befengt med). Anonymkode: 6539a...63a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 9. september 2017 #10 Del Skrevet 9. september 2017 Kan lage veldig gode kabareter. Denne er feks. topp synes jeg: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #11 Del Skrevet 9. september 2017 4 timer siden, skrue skrev: Kan lage veldig gode kabareter. Denne er feks. topp synes jeg: Det så ut som skikkelige saker, ja. Har du oppskrift (eller omtrentlig innhold)? Anonymkode: 6539a...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. september 2017 #12 Del Skrevet 9. september 2017 Synes det er kjempegodt! Jeg er vokst opp med kabaret som selskapsmat. Som andre skriver, smaker geléen som klar kraft eller suppe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 9. september 2017 #13 Del Skrevet 9. september 2017 10 timer siden, skrue skrev: Kan lage veldig gode kabareter. Denne er feks. topp synes jeg: Fabelaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 10. september 2017 #14 Del Skrevet 10. september 2017 12 hours ago, AnonymBruker said: Det så ut som skikkelige saker, ja. Har du oppskrift (eller omtrentlig innhold)? Anonymkode: 6539a...63a http://frutimian.no/2013/04/18/kabaret-med-skalldyr-og-laks/ Husker ikke helt om det er her oppskriften min kommer fra, men den ser lik ut. Kan godt bruke tomme rømmebegre som former. Ca halvfulle passer bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #15 Del Skrevet 10. september 2017 Noen som har smakt Kebabkabaret? Er det godt? Anonymkode: 4e1d7...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #16 Del Skrevet 10. september 2017 1 time siden, skrue skrev: http://frutimian.no/2013/04/18/kabaret-med-skalldyr-og-laks/ Husker ikke helt om det er her oppskriften min kommer fra, men den ser lik ut. Kan godt bruke tomme rømmebegre som former. Ca halvfulle passer bra. Tusen takk! Anonymkode: 6539a...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 10. september 2017 #17 Del Skrevet 10. september 2017 6 timer siden, skrue skrev: http://frutimian.no/2013/04/18/kabaret-med-skalldyr-og-laks/ Husker ikke helt om det er her oppskriften min kommer fra, men den ser lik ut. Kan godt bruke tomme rømmebegre som former. Ca halvfulle passer bra. Nam! Den så skikkelig god ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #18 Del Skrevet 15. september 2017 Jeg må faktisk si oppi dette at jeg ikke skjønner hvorfor folk har sånne motforestillinger mot kabaret. :-) Jeg har til og med sett sånne "top 10 most disgusting foods in the world"-videoer, der kabaret ofte er nevnt. Jeg synes faktisk det ser godt ut. Siden jeg var liten har jeg alltid vært glad i aspiken på utsiden av f.eks. picnicskinke, eller på toppen av sånn ferskvaredisk leverpostei. Aspiken er jo nesten det beste med hele greien :D Den på bildet her med dill, skinke, tomat og reker/ferskvannskreps (eller hva det nå er) ser faktisk veldig god ut. Erter, gulrøtter osv i kabaret synes jeg ikke frister like mye. Vil tro det blir "vassent" på smak. Men alt av kjøtt, egg og krydder, salt og smaksforsterker/buljong er supert. Selve gelatinen man bruker smaker jo ingenting, så alt kommer an på hvordan man smaksetter kraften man lager geleen av. Anonymkode: 47315...af3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #19 Del Skrevet 15. september 2017 On 8.9.2017 at 2:14 PM, Brunhilde said: Jeg syns det smaker som en blanding av alt som er i den sammen med skjelvende, salt gele, og jeg unngår det glatt og elegant om jeg skulle slumpe til å være et sted der det serveres. Jeg må innrømme at jeg grøsser litt ved tanken på å skulle komme i en situasjon der jeg ikke kan unngå å spise kabaret, men alt går, spesielt med en god dæsj majones. Uff, nå måtte jeg grøsse litt ufrivillig. Kjenner igjen det Brunhilde sier her. Anonymkode: cd56f...256 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 15. september 2017 #20 Del Skrevet 15. september 2017 Ikke min greie, men jeg er ganske altetende og forsyner meg med litt når svigermor serverer det. Er helt ok at ikke alle andre i omgangskretsen lager det. Aspiken smaker litt som en mild buljong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå