Gjest Anelin Skrevet 16. januar 2005 #1 Skrevet 16. januar 2005 Hei, holder på å kjøpe meg en leilighet og den jeg har mest lys på ligger i Ammerudveien. Lurer på om noen herfra som kanskje bor der kan fortelle meg litt om hvordan det er der i forhold til handlemuligheter, turmuligheter og kriminalitet o.l. Kan man gå på gata der uten å bli utsatt for noe? Er det langt til off kommunikasjon? Er en svært lang gate har jeg sett og for å kanskje gjøre det litt mer presis for dere å kunne svare kan jeg opplyse at jeg kommer til å bo ca rundt husnummer 100.
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #2 Skrevet 17. januar 2005 Hei, holder på å kjøpe meg en leilighet og den jeg har mest lys på ligger i Ammerudveien. Lurer på om noen herfra som kanskje bor der kan fortelle meg litt om hvordan det er der i forhold til handlemuligheter, turmuligheter og kriminalitet o.l. Kan man gå på gata der uten å bli utsatt for noe? Unnskyld at jeg ler, men ja, du kan nok regne med at du kan gå på gata i Ammerudveien uten å bli utsatt for noe. Muligens får du en fotball i skallen, for det er ganske mange småbarnsfamilier i området. T-bane linje 5 går til Ammerud, tar 18 minutter fra Oslo S. Muligens litt å gå fra stasjonen, ettersom Ammerudveien er lang. Du kommer også til Ammerud med buss (301 fra bussterminalen), men det tar lengre tid (25 minutter, sikkert minst 40 i rustiden). Busstoppet ligger i Trondheimsveien. Buss 62a går videre fra Trondheimsveien og forbi Ammerudhellinga og Ammerud skole.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 Kan man gå på gata der uten å bli utsatt for noe? Hvor kommer du fra før du flytter til Ammerud? Heldigvis er det vel svært, svært få steder i Oslo man ikke kan gå uten å bli utsatt for noe. Men tilbake til spørsmålet. Jeg har bodd i en av høyblokkene på Ammerud og trivdes godt der selv om blokkene er utrolig stygge. Kort vei til Grorud senter med en del butikker. T-banestasjonen ligger og der. Dessuten er det kort vei til marka om du liker å gå turer. Ulemper: Mye søppel i området. Gangveien ned til Grorud senter husker jeg som et av de styggeste stedene. Dessuten må jeg si at det ikke bare var sympatiske folk som bodde i høyblokkene. Jeg opplevde å komme hjem sent på kvelden og folk som sto og hang utenfor blokka snek seg inn i oppgangen da jeg låste opp... Men jeg opplevde aldri noe ordentlig skummelt, altså...
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Jeg er vokst opp på Grorud og det har ALDRI hendt meg noe skummelt. Har ikke bodd der de siste årene, og det har kanskje blitt noe tøffere. Uten at jeg tror det er blitt farligere. Enig i at det er en del stygge konstruksjoner i området - t-banen og senteret ved Grorud, bla, og ganske store veisystemer ved Ammerud. Ammerudblokkene synes jeg ikke er stygge utenfra. Og Ammerud er stort og har en del kjempefine områder i tillegg til marka. I mange av områdene bor det mye eldre som har bodd der siden drabantbyen vokste fram, og barnefamilier. Dette er vel et tegn på at folk trives i bydelen. Det jeg har synes har vært kjipt med området er at det er lang vei hjem fra byen - minst 200 kr med taxi, og at det ikke skjer noe særlig interessant i bydelen. Og selvsagt at senterne og trafikken ikke er forskjønnende (men du kan fint bo et sted du ikke hører Trondheimsveien). Og skal du ha barn og slikt ville jeg kanskje vurdert å flytte, da myndighetene ikke akkurat bevilger mye penger til dalen... Men Groruddalen er egentlig ikke så ille som sitt rykte i det hele tatt!
Arwen Skrevet 19. januar 2005 #5 Skrevet 19. januar 2005 Jeg trives godt i groruddalen jeg men ville nok heller ikke hatt barn her. T-banen går igjen, så nå er alt bare vel. Var verre før jul med busser og styr.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #6 Skrevet 19. januar 2005 Jeg jobber i bydelen, og har bare positive ting å si om området Grorud/Ammerud!
Drx97 Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Ammerud er fint det. Er en del utlendinger som bor her. De store blokkene er så klart gamle fordi de ble bygget på 1960-tallet, men føler ikke at det er kriminalitet her. Er akkurat som alle andre områder i nærheten. Ammerud har alt, T-bane, Grorud-senteret, marka, skoler, barnehager etc. Er stille og rolig, og rimelig å kjøpe her. 1
Million Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 @Drx97 Er du klar over at du svarer i en 17 år gammel tråd? 1
Drx97 Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 Million skrev (1 minutt siden): @Drx97 Er du klar over at du svarer i en 17 år gammel tråd? Hva så? 2005 er ikke så fjernt fra vår tid, er det vel? 1
Million Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Drx97 skrev (2 minutter siden): Hva så? 2005 er ikke så fjernt fra vår tid, er det vel? Slapp av. Jeg bare lurte på om du hadde sett datoen. Det er sikkert ikke aktuelt for ts lenger, men du vet... "til glede for nye lesere" kan jo gjelde? 😄
Drx97 Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 Million skrev (1 time siden): Slapp av. Jeg bare lurte på om du hadde sett datoen. Det er sikkert ikke aktuelt for ts lenger, men du vet... "til glede for nye lesere" kan jo gjelde? 😄 Helt riktig! Liker innstillingen din 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå