AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Jeg er samboer med en mann som har 2 barn, jeg har ett. Før han traff meg var han samboer i 4 år med en dame (ikke barnas mor), som da var stemor for hans barn i disse årene. Barna hans har fortsatt kontakt med eks-stemor. Hun inviterer dem med på en shoppingtur, kinobesøk o.l innimellom og de har også vært med henne og hennes foreldre på hyttetur et par helger. Dette synes flere i min familie og de fleste venninnene mine at det er rart jeg aksepterer. Det overrasker meg hvor sterke meninger de har om dette. Er det rart av meg å ikke føle noe negativt rundt denne kontakten? Jeg og min samboer har aldri sett det som et problem.. Hans eks er med barna kanskje annenhver mnd. Hun var jo stemoren deres i flere år, synes jo det er bra hun bryr seg om dem fortsatt. Jeg ville gjort det samme om det ble slutt mellom oss.. Venninnene mine synes jeg skal sette ned foten og be min samboer om å ta grep, få henne ut av livet hans. De mener det er unormalt at hun fortsatt er på banen.. Er kanskje ikke så vanlig men det plager jo hverken oss eller barnas biologiske mor for den saks skyld.. Og barna vil jo treffe henne! Hva tenker dere? Anonymkode: 873fe...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Jeg syntes det hørtes supert ut, jeg! Anonymkode: b51eb...a75 15
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 Barnas hensyn kommer først, ikke hva ny stemors familie\venner tenker og syns om kontakten! Om barna liker å ha henne i livet sitt, og de har god kontakt, ville jeg ikke gjort noe. Dette er vel en av mange ting som faktisk følger med det å være sammen med en mann som har barn og ekser fra før. Anonymkode: 0564e...d07 7
-Ishtar- Skrevet 7. september 2017 #4 Skrevet 7. september 2017 Jeg syns at man skal ta hensyn til hva barna ønsker i dette tilfellet. Jeg ser ikke problemet med at de har fortsatt kontakt. Syns det er utrolig snevert av dine venner og familie å forlange at han skal få henne bort. Så lenge hun er en ressurs person og gjør en positiv figur i livene til barna så må de vel få lov til å ha kontakt? Høres jo slik ut når hun ta de med på kino og shopping og ande hyggelige aktiviteter? Det virker som om folkene rundt deg er redd for at du ikke skal få "den plassen" i livene til barna så lenge hun er involvert, men det er jo bare dobbel bonus for barna om de har flere ressurssterke kvinner i livene sine som stiller opp for dem og tar dem med på hyggelige ting. Du kan forme ditt eget forhold til barna, det er jo ikke slik at det er en konkurranse av noe slag. Ville sagt til familie og venner at de kan holde sine meninger for seg selv. Også ville jeg vært glad for barna 4
Hactar Skrevet 7. september 2017 #5 Skrevet 7. september 2017 Her har dere rett, og familie og venner er på bærtur. Det er ikke samboers liv hun er en del av, det er barnas. Hvorfor utsette barna for sorgen å miste helt kontakten med en dame de er glad i, bare fordi folk som ikke har noe med det mener du burde være sjalu? 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #6 Skrevet 7. september 2017 Har barna mer kontakt med stemoren enn deres biologiske mor? Anonymkode: 3850e...e0b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #7 Skrevet 7. september 2017 Eneste som har noe med dette er -du -mannen din -barna hvis ingen av dere har problemer med det så drit i hva andre mener.. men: jeg var eksen som hadde vært stemor , og samme hvor lite jeg liker å innrømme det så var mye av gleden med at eksbonusdatter fremdeles forgudet meg og ville være sammen med meg, at jeg da håpet at faren en gang skulle ta meg tilbake ... Anonymkode: 9a29c...484
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #8 Skrevet 7. september 2017 De venninnene din snakker ut i fra at de tror du må være sjalu/misunnelig på eksen. Selv om du ikke er det, ser de ikke ut til å fatte akkurat det, og kan dermed ikke skjønne hvorfor du ikke hører på dem. Tror du må være sterk i din sak her, og passe på at venninnene ikke får overtak på tankene dine, for de kan her lett lage problemer av noe som ikke er et problem for deg i utgangspunktet. De vil passe på deg, men så lenge de ikke skjønner seg på hvor greit og lett det er og heller tenker i andre baner så kan de fort være med å lage grunnlag for deama. Så ikke la tankene deres slippe til -forklar godt for de en gang sånn som du gjorde for oss, og så kan du si at du ikke vil høre noe mer om dette etter det. -og vær glad og takknemlig for at du har gode folk rundt deg, venninnene dine reagerer jo fordi ikke alle har det så bra som det dere har fått til. Anonymkode: 22693...7da
Lou Salome Skrevet 7. september 2017 #9 Skrevet 7. september 2017 At de syns det er litt rart, er da ikke å "lage drama"? Det spørs litt hva grunnen deres er. Er de bekymret for at barna er veldig knyttet til henne, så er jo det en sårbar relasjon, da slike bånd fort kan brytes og det bli vondt for barna (ved at hun får ny mann som ikke liker det, hun flytter, hun får barn og nye stebarn; det er skjørt og dere har null innflytelse uansett hva som er "til barnas beste"). Ved å erfare et sånt brudd vil nok barna trekke seg litt unna deg også, for at det ikke skal skje igjen.Mener de at hun står i veien for ditt forhold til barna, så mener de vel det. Din familie ønsker kanskje å knytte egne bånd til dem, og da tar hun jo litt av "plassen" i barnas liv allerede. Syns de bare det er snålt, så er det jo ikke så vanlig. Men syns de kanskje faren tar lite selvstendig ansvar, og overlater mye av omsorg, tid og aktivitet til deg og eks og mor, kan det være tilfellet? Maser de på deg og faktisk "lager drama", kan du da bare be dem passe sine egne saker? Snakker de med deg om det, hvordan du føler din rolle er ? Kanskje de bare er nysgjerrige, drama og sjalusi, det er snadder!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #10 Skrevet 7. september 2017 Ja det er veldig vanlig å ha problemer med at kjæresten har kontakt med eksen om det ikke er felles barn i bildet. Også her på kg. Det er visstnok respektløst ovenfor partneren å ha kontakt med en eks. Anonymkode: e8c35...f1d
RoH Skrevet 7. september 2017 #11 Skrevet 7. september 2017 Så da var det, mor, eks. stemor, ny stemor? to år til så blir det Mor, eks. eks stemor, eks. stemor. stemor. Kan jo bli veldig rare bursdager etterhvert. Kan hende det er dette folk reagerer på. At de vanlige rammene for kjernefamilien brytes så totalt opp. Mulig det går bra, men også mulig at barna blir ganske forvirret.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #12 Skrevet 7. september 2017 Jeg syntes det høres helt supert ut jeg, tidligere stemor får tilbragt litt tid sammen med barna, dere får litt gratis barnevakt og barna får tilbragt tid sammen med en de er glad i. Vinn - vinn - vinn. Snakk om å lete etter negativitet. Anonymkode: 7cf15...db2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #13 Skrevet 7. september 2017 Jeg har enda litt kontakt med stefaren min 8 år etter det ble slutt mellom han og moren min. Hadde en del kontakt årene etter bruddet han var stefaren min i en del år Anonymkode: d215b...1fa 2
GammelKaktus Skrevet 7. september 2017 #14 Skrevet 7. september 2017 Hun høres ut som en flott dame, jeg ville ikke gjort noe for å ødelegge kontakten hun har med barna.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #15 Skrevet 7. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har barna mer kontakt med stemoren enn deres biologiske mor? Anonymkode: 3850e...e0b Biologisk mor har barna annenhver uke. Samarbeidet mellom henne og oss er knirkefritt, hun er en super dame. Jeg synes det er fint at min eks har så greie og rause ekser jeg, det sier jo noe om at han har god dømmekraft sånn sett 😉 Anonymkode: 873fe...7d2 1
Gjest NotNaomi Skrevet 7. september 2017 #16 Skrevet 7. september 2017 Det er jo bare veldig fint at barna fortsatt har kontakt med henne. Vet om to til som har det sånn. Begge har nye partnere,og hatt i flere år. Det er barna hos mannlige ekser. De er også i nye forhold. Det er ikke sånn at de er der til faste tider osv,men de er på besøk. Blir med på helgeturer iblant osv. Det er bare fint at sånt fungerer.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #17 Skrevet 7. september 2017 Skal familien og vennene dine nekte barna til samboeren din å være med noen de er glad i??? Det har de da ingenting med? Makan til kontrollfreaker! Anonymkode: f6791...4cb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #18 Skrevet 7. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg var eksen som hadde vært stemor , og samme hvor lite jeg liker å innrømme det så var mye av gleden med at eksbonusdatter fremdeles forgudet meg og ville være sammen med meg, at jeg da håpet at faren en gang skulle ta meg tilbake ... Anonymkode: 9a29c...484 Deg om det. Jeg var stemor i 5 år, og er veldig glad i barn. Det var en stor sorg for meg å ikke lenger bo (50% av tiden) sammen med stebarnet. Heldigvis er både eksen og barnemoren snille mennesker, så jeg har fortsatt gjevnlig kontakt med stebarnet 4 år etter bruddet. Jeg gjorde det slutt med eksen, så samværet med stebarnet hadde ingenting med ønske om å være sammen med han å gjøre. Anonymkode: 7c073...1c7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #19 Skrevet 7. september 2017 I barnas verden er det jo ingenting som er normalt eller unormalt. Om det er sånn at barna ønsker kontakt med eks stemor er det jo kjempe fint at de faktisk får lov til det. For barn er det ikke sunt at det kommer inn nye personer hele tiden, og når barna har rukket å bli trygg på dette mennesket så blir det slutt. Da er det jo kjempe fint at noen velger å fortsette med å ha kontakt med barna. Anonymkode: e4bcd...4d9
Eliza Doalot Skrevet 7. september 2017 #20 Skrevet 7. september 2017 Dere har rett, venner/familie har feil. Jeg synes det er flott at dere respekterer at barna har en selvstendig relasjon til den tidligere stemoren, som er uavhengig av fars kjærlighetsforhold. Supert gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå