Gå til innhold

Mann snart 40, og første forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en kjekk mann på snart 40 år. Han har aldri hatt et forhold før. Jeg er nylig blitt alene (snart 1 år siden), og har 2 forholdsvis små barn (barnehage + begynnelse av skole) og er i full jobb, og i begynnelsen av 30-årene. Han virker veldig forelsket, og vi definerer oss som i et forhold. Han har aldri hatt et forhold før, har mange interesser og er travelt opptatt med jobb, en hel haug med venner og har vel levd livets glade dager med fotball, øl og kompiser, playstation osv. Vet han fra før har planlagt et liv uten barn. Han virker veldig forelsket, og er en veldig  seriøs mann, og har gått veldig inn i forholdet. Vi har kjent hverandre ca 4 mnd. Hvordan tror dere dette vil gå når hverdagen sitter inn på ordentlig? Vinteren kommer, og vi bor med et par mils avstand. Han kommer overens med barna. Noen synspunkter? Er det håp om at han takler dette etter hvert? Han er verdens snilleste mann, by the way.

Anonymkode: f9367...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker umiddelbart at avstanden mellom dere er veldig stor?

Altså, du lever jo et fundamentalt annerledes liv enn ham- og det tenker jeg vil føre til mange konflikter og mye frustrasjon spesielt fra din side.

Fotball, øl og PlayStation uten langvarig forholdserfaring gir iallefall meg assosiasjoner til en tenåring. Det er jo helt greit å gjøre de tingene også innimellom, men når han står uten relasjonell kompetanse i tillegg skulle jeg blitt rimelig overbevist utover følelser.

Anonymkode: 310c8...c2d

Skrevet

Hvis han er klar for en annen type liv så vil det sikkert kunne gå greit. Men dere bør jo snakke litt om det sånn at du ser om han er inneforstått med hva et liv med deg og barna vil innebære. Forventningsavklaring er lurt først som sist. Men gi mannen en sjanse tenker jeg. En gang må jo være den første. Men jeg ville nok skjermet barna, og definitivt ventet en god stund med å vurdere å flytte sammen e.l. (Samlivsekspertene anbefaler at man bør ha vært sammen i 2-3 år før man flytter sammen når det er barn involvert.)

Ellers er ikke en avstand på et par mil noe problem, om dere begge har bil i alle fall.

Anonymkode: 14db5...990

Skrevet

Han virker som om han nå har bestemt at han vil ha et forhold, da nesten alle kompiser for lengst har fått barn, og er i forhold nummer to osv. Han har ikke vært så interessert i forhold før nå. Har også veldig lite sexerfaring (kanskje 3 stk. før meg) Han har pleid å ha hele helger hvor han bare spiller playstation, men er litt lei nå. Fotball er lidenskapen hans, og han ser ALLE kamper + sport generelt. Han elsker tv-serier, men der deler vi samme interesse.

Skrevet

40 år og ingen forholdserfaring? Gudd løkk.... Slik var min eks når jeg traff han, men vi var da 24 år. Han hadde overhodet ikke peiling på kommunikasjon eller noe kunnskap om det å være i et forhold. Så da ble det slutt da etter 3,5 år. Så stiller meg negativ der.

Anonymkode: e451e...089

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40 år og ingen forholdserfaring? Gudd løkk.... Slik var min eks når jeg traff han, men vi var da 24 år. Han hadde overhodet ikke peiling på kommunikasjon eller noe kunnskap om det å være i et forhold. Så da ble det slutt da etter 3,5 år. Så stiller meg negativ der.

Men 24 år, da har vel de fleste liten forholdserfaring. Man er jo knapt voksen da. Tenker vel at han jeg har møtt er veldig reflektert over livet, og ikke pleier å gjøre ting han ikke har tenkt nøye igjenom lenge. Men vi er jo veldig forelsket da, så det kan jo være at han ikke ser realiteten av forholdet enda... Det er det jeg er redd for.

Skrevet

Jeg hadde vært veldig skeptisk. Det er ikke lett å lære en gammel hund å sitte og ungkarsvaner er vanskelige å vende på. Snakker av erfaring.  

Anonymkode: d7f2e...730

Skrevet
49 minutes ago, AnonymBruker said:

Har møtt en kjekk mann på snart 40 år. Han har aldri hatt et forhold før. Jeg er nylig blitt alene (snart 1 år siden), og har 2 forholdsvis små barn (barnehage + begynnelse av skole) og er i full jobb, og i begynnelsen av 30-årene. Han virker veldig forelsket, og vi definerer oss som i et forhold. Han har aldri hatt et forhold før, har mange interesser og er travelt opptatt med jobb, en hel haug med venner og har vel levd livets glade dager med fotball, øl og kompiser, playstation osv. Vet han fra før har planlagt et liv uten barn. Han virker veldig forelsket, og er en veldig  seriøs mann, og har gått veldig inn i forholdet. Vi har kjent hverandre ca 4 mnd. Hvordan tror dere dette vil gå når hverdagen sitter inn på ordentlig? Vinteren kommer, og vi bor med et par mils avstand. Han kommer overens med barna. Noen synspunkter? Er det håp om at han takler dette etter hvert? Han er verdens snilleste mann, by the way.

Hvis du er så usikker at du må spørre publikum på et forum om råd som absolutt ikke har noen forutsetninger for å kunne si noe som helst så tror jeg bare du bør droppe det hele. 

Hva som skjer når vinteren kommer ..det vet ingen  så det er bare tull å tenke slik. Det er litt rart at voksne folk over 30år enda er stuck og ikke har hatt såpass med livserfaring til å vite bedre ...?

Skrevet

TS: Les igjennom det du skriver selv. Det er nesten utelukkende positivt, men du tenker kanskje det ikke vil fungere fordi han ikke tidligere har hatt et forhold.

Dette er ikke noe å tenke på, dette vil du ikke få noe fasit på. Du må enten gi det en sjanse eller ikke.

Hvorfor er det mer attraktivt med en mann som foreks har vært gift flere ganger og løpt ut og inn av forhold? Du må følge magefølelsen selv og gi det en sjanse. Ikke overtenk. Mennesker er i konstant utvikling hele tiden, det kan være mange grunner til at han ikke har vært i noe forhold tidligere.

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde vært veldig skeptisk. Det er ikke lett å lære en gammel hund å sitte og ungkarsvaner er vanskelige å vende på. Snakker av erfaring.  

Anonymkode: d7f2e...730

Prøver du å endre på alle du er iforhold med ? folk endrer seg ikke de er den der er. 

Hvilke uvaner er det denne gamle hunden skal kvitte seg med som er en dealbreaker for TS sin del da? 

......tanketom refleksjon du kom med der. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

At han ikke hadde sosiale antenner i utgangspunktet har ingenting med om han er 24år eller 40år ..du bør heller droppe å bli sammen med mennesker du egentlig ikke passer og har kjemi med. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutes ago, AnonymBruker said:

Han virker som om han nå har bestemt at han vil ha et forhold, da nesten alle kompiser for lengst har fått barn, og er i forhold nummer to osv. Han har ikke vært så interessert i forhold før nå. Har også veldig lite sexerfaring (kanskje 3 stk. før meg) Han har pleid å ha hele helger hvor han bare spiller playstation, men er litt lei nå. Fotball er lidenskapen hans, og han ser ALLE kamper + sport generelt. Han elsker tv-serier, men der deler vi samme interesse.

Hvis motivasjonen for å bli sammen med noen og få et forhold er pga alle andre rundt deg har sånn og sånn så er man virkelig UTE Å KJØRE. 

Hvorfor blir du sammen med noen som har lidenskaper som du ikke deler ? ..nå må du gå litt i deg selv å reflektere. 

Skrevet

Jeg har vært i fem forhold før den jeg er i nå, og fire har vært med menn som aldri hadde vært i forhold før. 28, 34, 36 og 36. Jeg merket at de ble fort forelsket men når man brukte litt tid så ble de ofte ekstremt klengete :raven:Jeg har ikke barn, men de oppførte seg som et. Derfor ble det slutt fordi jeg bare ikke orket. 

Anonymkode: eec56...48f

• Liker 1
Skrevet
38 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis han er klar for en annen type liv så vil det sikkert kunne gå greit. Men dere bør jo snakke litt om det sånn at du ser om han er inneforstått med hva et liv med deg og barna vil innebære. Forventningsavklaring er lurt først som sist. Men gi mannen en sjanse tenker jeg. En gang må jo være den første. Men jeg ville nok skjermet barna, og definitivt ventet en god stund med å vurdere å flytte sammen e.l. (Samlivsekspertene anbefaler at man bør ha vært sammen i 2-3 år før man flytter sammen når det er barn involvert.)

Ellers er ikke en avstand på et par mil noe problem, om dere begge har bil i alle fall.

Anonymkode: 14db5...990

Omg jeg er helt sjokkert her jeg sitter - så det er samlivsekspertene som man bør høre på og ikke det man føler blir rett selv ? 

.....hvis du må være sammen i så mange år så burde du ha avsluttet forhold for LENGE SIDEN ..bli sammen med noen du har kjemi med hvor det føles naturlig å gjøre det etter 6mnder. 

....aldri hørt på makan. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er egentlig ikke kjempeusikker, bare kom til å tenke litt på det, når så mange sier at alt er så lett når man er nyforelsket. Velger å satse, jeg er veldig forelsket, og vi har det utrolig morsomt sammen :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i lignende situasjon, og jeg vil si, at bare ta det langsomt. Ikke flytt sammen raskt, bruk god tid til å bli kjent, og at han gradvis blir kjent med barna dine. For dere lever veldig forskjellige liv, han med veldig lite ansvar, og du med stort ansvar.

Og siden han ikke ønsker barn, hva synes han om at du har relativt små barn? Og hans rolle i det, på sikt.

Anonymkode: 0a927...96b

• Liker 2
Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er egentlig ikke kjempeusikker, bare kom til å tenke litt på det, når så mange sier at alt er så lett når man er nyforelsket. Velger å satse, jeg er veldig forelsket, og vi har det utrolig morsomt sammen :) 

Så bra, jeg har trua jeg også. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra 😀😀

Anonymkode: ba4f4...9a0

Skrevet

En kjenning var singel til han var i midten av 40-årene. Så ble han sjekket opp av en dame, og han turde endelig gå for det. Med henne kom ikke barn, men dyr og ellers et helt annet liv enn han var vane med. Det gikk raskt, og etter noen mnd hadde de kjøpt hus i lag. Under to år etter er de gift, og de har det så flott i lag. Livsstilen var nesten noe han trengde, og han har hatt så få problemer med å legge bak seg sine "singelfakter". Altså; dette mulige forholdet ditt kan gå helt supert om du prøver.

• Liker 3
Skrevet

Synes du skal gi ham en sjanse! Trenger ikke å flytte sammen med en gang, gi det litt tid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...