AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Vi er nå tilbudt en studietur til Kenya og Tanzania. Jeg har litt lyst, men er også litt redd. Er det trygt å reise dit? Anonymkode: 116e1...5b7
LiseOslo Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Det er rimelig trygt å reise til Kenya og Tanzania, spesielt hvis dette er en organisert studietur. Jeg har reist i området, og følte det helt trygt, men man skal selvfølgelig passe på seg selv. Det er selvfølgelig områder man skal unngå. F.eks bør du unngå å gå alene i mørke bakgater om kvelden, men sånne ting får du helt sikkert vite av de som organiserer turen. Ellers bør du sikre at du har det du trenger av vaksiner og evt malariaprofylakse avhengig av akkurat hvor du skal . 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 3 timer siden, LiseOslo skrev: Det er rimelig trygt å reise til Kenya og Tanzania, spesielt hvis dette er en organisert studietur. Jeg har reist i området, og følte det helt trygt, men man skal selvfølgelig passe på seg selv. Det er selvfølgelig områder man skal unngå. F.eks bør du unngå å gå alene i mørke bakgater om kvelden, men sånne ting får du helt sikkert vite av de som organiserer turen. Ellers bør du sikre at du har det du trenger av vaksiner og evt malariaprofylakse avhengig av akkurat hvor du skal . Hvordan var det med sikkerhetskontrollen på flyplassen? ...jeg er redd for å bli plantet narkotika på eller at de ikke skal godkjenne eller forstå medisinene jeg har med meg. Hvordan var det med penger, tok du ut der nede eller måtte du ta ut i Norge? Anonymkode: 116e1...5b7
LiseOslo Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 Sikkerhetskontrollen er helt ok. Strengere enn i Norge, men ikke dramatisk. Angående medisiner så tror jeg ikke det vil bli noe problem, men pass på at de er i originalpakningene med resepten. Løse piller er nok ikke noen god ide :-) Det er ikke noe stor fare for å bli plantet narkotika på i disse landene, dette er tross alt ikke Colombia. Men ta aldri med pakker du ikke er 100% sikker på innholdet i. Uansett hvor du reiser skal du alltid være helt sikker på hva som er i bagasjen din. Jeg tok med litt penger i dollar, men det er minibanker overalt så det er ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 17 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan var det med sikkerhetskontrollen på flyplassen? ...jeg er redd for å bli plantet narkotika på eller at de ikke skal godkjenne eller forstå medisinene jeg har med meg. Hvordan var det med penger, tok du ut der nede eller måtte du ta ut i Norge? Anonymkode: 116e1...5b7 Jeg har bodd i Kenya. Langt tryggere enn folk forventer at det er! Flyplassene er greie, ingenting kommer til å bli plantet på deg og de kommer ikke til å bry seg om medisinene. Ta ut penger i minibank på flyplassen. Ha med USD hjemmefra til å betale visum ($50 for hvert land) Hvis du skriver uten anonymkode her kan jeg kontakte deg direkte hvis du vil ha svar på mer Anonymkode: bf506...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå