Gå til innhold

Barn med asperger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for svar nydelig mødre ❤️ Selv om jeg har vist at barnet kanskje får diagnosen. Så er det også tungt å tenke hvordan fremtiden blir videre. Om barnet klarer å stifte familie osv. Mye tanker.

Anonymkode: 6060c...e6d

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråletårer
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar nydelig mødre ❤️ Selv om jeg har vist at barnet kanskje får diagnosen. Så er det også tungt å tenke hvordan fremtiden blir videre. Om barnet klarer å stifte familie osv. Mye tanker.

Anonymkode: 6060c...e6d

Det kommer til å dukke opp dager med sorg og tristhet for framtiden for barnet. Men også dager med stor Lykke og glede. Man kan ikke utelukke  noe med disse skattene våres. Bare  de får god nok oppfølging og lærdom så får de til alt de vil og de blir lykkelig. ( vi foreldre må muligens lære at det som gjør oss lykkelig er mulig ikke det som gjør de. Noen vill ikke ha familie /barn når de bli stor. ) Men et lykkelig liv kan og vil de få.

Skrevet
På 8.9.2017 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Det er ingen diagnose som heter høytfungerende autist heller. Når de skal endre, så blir det vel Autismespekterdiagnose/-forstyrrelse, og så med mer spesifisering i rapporten.

Anonymkode: b7b17...b40

I nye DSM mener jeg det heter Social communication-disorder, men er ikke helt sikker.

Anonymkode: c3dc7...37b

Skrevet

Jeg har ikke barn med Asperger, men har diagnosen selv. Det folk utenfor kaller raseri eller sinne, er i i virkeligheten overbelastingsreaksjoner, eller såkalte meltdowns. Sanseapparatet blir overbelastet og nærmest kortslutter. Det er individuelt hvordan det oppleves for den som får det, men for meg er det veldig vondt, ja og til tider nesten uutholdelig. Det begynner ofte som en lett prikking i hender og føtter, men sprer seg etter hvert til et smertefullt press i kroppen. Ofte blir jeg svimmel, og noen ganger må jeg kaste opp. Små barn som ikke kan sette ord på følelsene eller kjenne igjen reaksjonsmønsterene kan reagere med raseri og intens frustrasjon.

Skrevet
På 8.9.2017 den 7.53, AnonymBruker skrev:

Man får vel ikke Asperger-diagnosen lenger? Det heter vel høytfungerende autisme nå?

Anonymkode: 4b96a...418

Når startet man med det?

Anonymkode: 2101f...9f2

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I nye DSM mener jeg det heter Social communication-disorder, men er ikke helt sikker.

Anonymkode: c3dc7...37b

Nå bor vi i Norge, så vi vil uansett få et norsk navn.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når startet man med det?

Anonymkode: 2101f...9f2

Det stemmer ikke, så det vil ikke starte noen gang. Høytfungerende autist har man alltid sagt, og betyr en autist med normal intelligens og som er selvstendig.

Anonymkode: b7b17...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...