AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Jeg har vært kvalm siden slutten av uke tre og fått postafen av legen og det hjelper bittelitt da jeg har gått fra å brekke meg 20 ganger i døgnet til 7-8 brekkerunder, men spyr fortsatt fire ganger i døgnet. Jeg spyr ikke mye hver gang så er ikke bekymret, men kjenner jeg blir gal av denne kvalmen. Jeg har også prøvd B-vitaminer, ingefærtabletter og kvalmearmbånd. Prøvd afipran også uten effekt. Jeg er i uke 9 nå og jeg fatter og begriper ikke hvordan dere andre kvalme holder ut. Man skal jo trene og spise sunt under graviditeten, men her forbrennes det like mange kalorier som en komapasient og kostholdet er alt annet enn sunt da jeg spiser det som frister og som ikke har kommet opp igjen før. I dag ble det litt is til middag liksom 🙄 Samtidig livredd for både diabetes og svangerskapsforgiftning, men jeg er kriminelt sulten om jeg ikke spiser noe også og spyr av det så ikke lett dette her... Så spørsmålet mitt er hvordan klarer dere å holde ut? Jeg har ikke barn fra før, så vet liksom ikke hva jeg kan se frem til heller. Anonymkode: db0c3...b52
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Huff, føler meg deg. Er kvalm selv (har vært det siden uke 4, er i uke 11 nå) men ikke så kvalm som du beskriver. Er det ingenting annet legene kan hjelpe med enn tabletter? Er helt enig at det tar på veldig fysisk og ikke minst psykisk å være så kvalm over lenger tid Anonymkode: 961e3...4b0
Vera Vinge Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 Husk at dette er en slags unntakstilstand som for de fleste bedrer seg etter 1. trimester. Jeg hadde det som deg i min første graviditet (bortsett fra at her var det rå frukt og grønt som gjaldt, is hadde jeg ikke orket, men der er vi forskjellige). Og det ble gradvis bedre etter 1. trimester. Jeg var morgenkvalm hele svangerskapet, men resten av dagen var jeg ikke kvalm fra begynnelsen av 2. trimester en gang. Og da begynte jeg å trene vanlig igjen og gjorde det fram til termin. Jeg var i vanvittig mye bedre form som høygravid enn som nygravid.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #4 Skrevet 7. september 2017 Huff, føler med deg. Bare du får i deg noe så er det ikke så farlig hva det er, fikk jeg høre av min jordmor og legen. Var kvalm fra uke 6 og spydde 10-15 ganger om dagen fra uke 7. Og det ga seg ikke før uke 18. Var helt utslitt og hadde null energi, men på en eller annen måte så gikk det likevel. Tenk på den fantastiske premien Og med en gang kvalmen ga seg, glemte jeg helt hvor jævlig det var å være kvalm Anonymkode: 9c21c...639
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #5 Skrevet 7. september 2017 Jeg kjenner det tærer voldsomt på humøret selv. Uke 13, og ikke blitt noe bedre, tvert om.. Jeg synes farris hjelper litt. Den med sitron eller lime mest. Det er forfriskende og får meg til å føle meg litt bedre enn stund. Anonymkode: 98778...b63
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå