Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor lang behandlingstid det er på arbeidsevnevurdering. Nav sier noe nytt hver gang jeg snakker med dem. Så hvor lenge ventet du på din arbeidsevne vurdering? 

Skrevet

Tenker du på vurderingen før du eventuelt skal søke på uføretrygd

Skrevet
7 timer siden, Brukerano skrev:

Ja :) 

Min mann er igjennom dette nå. Lege og nav sendte brev internt i nav for at han kunne fp godkjennelse på og søke. Dette tok under 14 dager. Har nå søkt og behandlingstid for ja eller nei på uføretrygd var ca 8 mnd

Anonymkode: 44dfa...c3c

Skrevet

For meg tok det også ca. 14 dager fra bestillingen ble sendt til NAV og jeg skulle møte opp på arbeidsevnevurderingen. Behandlingstiden for uføretrygden varierer. For meg som har en veldokumentert og krystallklar diagnose sa veilederen min at det mest sannsynlig ikke ville ta mer en et par måneder.

Anonymkode: 733cb...2ef

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg tok det også ca. 14 dager fra bestillingen ble sendt til NAV og jeg skulle møte opp på arbeidsevnevurderingen. Behandlingstiden for uføretrygden varierer. For meg som har en veldokumentert og krystallklar diagnose sa veilederen min at det mest sannsynlig ikke ville ta mer en et par måneder.

Sendt FRA NAV skulle det stå. Til det stedet jeg skulle på AEV :)

Skrevet

Jeg har jo vært på tiltak og da skulle tiltaksleder skrive arbeidsevnevurdering? Men jeg går jo bare på aap, har da ikke vært snakk om noe uføretrygd?

Anonymkode: 92045...369

Skrevet

For min del har jeg har vært igjennom arbeidstiltak/prøvd meg ut i jobb. Er ferdig med det medisinke siden det ikke er noe mer å gjøre. Med saksbehandler på i-jobb så prøvde jeg meg ut i jobb, dette funket ikke. Legen min mener det beste er ufør. Så han sende inn legeerklæring 24 mai. Da hadde dem alt fått papirer fra arbeidsvurderingen min. Alt dette skulle sendes inn til vurdering føre jeg kan søke ufør. Men syns dette har tatt veldig lang tid! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...