AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Fortell gjerne deres historier og grunner. Er selv på AAP, og skal kanskje gå over til ufør neste år. Har selv ikke mestret jobb og skole pga ADHD, hva med dere? Hvordan ble dere møtt av familie og venner etter dette? Anonymkode: 48901...54f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Er 50% ufør etter kreft. Synes det hele har vært forferdelig og gruer meg veldig for å fortelle at jeg ikke jobber 100% til nye folk jeg møter. Vennene mine kjenner meg godt og er nok heller bekymret da de vet jeg heller tøyer strikken for langt enn å bremse. Synd at så mange ser på uføre som late uten å ane noe om bakgrunnshistorien til den enkelte. Anonymkode: 84b76...3bd 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 100% ufør av medfødt jævlig sykdom som attpåtil er så sjelden at jeg må til utlandet for å snakke med leger som kan noe om dette. Anonymkode: c1af3...bb9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er 50% ufør etter kreft. Synes det hele har vært forferdelig og gruer meg veldig for å fortelle at jeg ikke jobber 100% til nye folk jeg møter. Vennene mine kjenner meg godt og er nok heller bekymret da de vet jeg heller tøyer strikken for langt enn å bremse. Synd at så mange ser på uføre som late uten å ane noe om bakgrunnshistorien til den enkelte. Anonymkode: 84b76...3bd Ok, det var synd å høre. Når man har kreft så må man jo ha hjelp, så jeg skjønner godt at du havnet som 50% ufør. Jeg selv vet ikke helt hva jeg skal si til venner jeg ikke møter så ofte osv, men jeg tenker å kanskje ikke si så mye. De har jo ikke så mye med det uansett.. Anonymkode: 48901...54f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 100% ufør av medfødt jævlig sykdom som attpåtil er så sjelden at jeg må til utlandet for å snakke med leger som kan noe om dette. Anonymkode: c1af3...bb9 Ok. Håper det går bra med deg:) Anonymkode: 48901...54f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 34 minutes ago, AnonymBruker said: Ok, det var synd å høre. Når man har kreft så må man jo ha hjelp, så jeg skjønner godt at du havnet som 50% ufør. Jeg selv vet ikke helt hva jeg skal si til venner jeg ikke møter så ofte osv, men jeg tenker å kanskje ikke si så mye. De har jo ikke så mye med det uansett.. Anonymkode: 48901...54f Vedkommende skriver at de er ufør *etter* kreft, altså mest sannsynlig skader etter kreftbehandling. Anonymkode: e5524...c1f 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende skriver at de er ufør *etter* kreft, altså mest sannsynlig skader etter kreftbehandling. Anonymkode: e5524...c1f .... Hva så? Kjenner flere som har mottatt trygd fordi de fikk diagnosen kreft. Mange klarer ikke å jobbe når de vet at de er så syke.. Anonymkode: 48901...54f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 7 minutes ago, AnonymBruker said: .... Hva så? Kjenner flere som har mottatt trygd fordi de fikk diagnosen kreft. Mange klarer ikke å jobbe når de vet at de er så syke.. Anonymkode: 48901...54f Men de får vel ikke fått uføretrygd mens de er under behandling? Man blir jo ikke nødvendigvis varig ute av stand til å jobbe fordi man har fått/hatt kreft. Anonymkode: e5524...c1f 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 Har AAP, søker ufør. Har en mor med mye alvorlige psykiske plager på sin side av slekten, og en far med Asperger. Jeg er overbevist om at jeg arvet min mors side av familiens svake mentale helse. I tillegg var barndommen min alt annet enn normal og trygg, spesielt pga mor som er rusmisbruker og lider av Emosjonelt Ustabil Personlighetsforstyrrelse. Jeg selv var så "heldig" å utvikle Unnvikende/Engstelig Personlighetsforstyrrelse. Jeg har vært redd, usikker og sårbar helt siden jeg var liten. Slet med sterke angstanfall helt fra barndommen. Ettersom jeg ble eldre ble bare angsten min sterkere og sterkere, og selv etter 6 år med behandling, kurs og arbeidstrening så har jeg ikke klart å bli noe friskere. Nå sliter jeg med depresjon av og på i tillegg. Jeg har alltid hatt et håp og et intenst ønske om å ikke bli "samfunnets taper", men heller kunne bidra som normalt. Jeg har kjempet enormt for å unngå å havne utenfor og er livredd for å bli sett på som en snylter. Når det gjelder hvordan andre har reagert på at jeg ikke har hatt jobb, så har jeg heldigvis sluppet unna de mest ukomfortable situasjonene så langt, selv om det første spørsmålet alle stiller for å bli kjent med meg selvfølgelig er "hva jobber du med?". Jeg prøver å styre unna det temaet og regner med at den andre parten skjønner tegningen ganske raskt. Anonymkode: 83171...515
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Mishandlet under oppvekst, mobbing på alle fem skolene jeg har gått på pluss sosial utfrysing har ført til angst som har ført til unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse. Derfor er jeg ufør. Anonymkode: 138c6...b42
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de får vel ikke fått uføretrygd mens de er under behandling? Man blir jo ikke nødvendigvis varig ute av stand til å jobbe fordi man har fått/hatt kreft. Anonymkode: e5524...c1f Jeg kjenner 2 stykker som fikk varig ufør før de fikk behandling. Mulig de var uføre fra før, men... De var ikke i stand til å jobbe, og fikk ufør. Anonymkode: 48901...54f
Drakan Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 Migrene, men hovedsakelig psykisk, depresjon, angst, traumer og slikt. Familien min har definitivt ødelagt mye for meg. Hittil ingen forståelse fra noen familie eller venner jeg har fortalt om problemer til. Så... endt opp med å kutte alle ut. Vil sikkert ta tid før jeg er sosialt nært "normal" igjen. Er lei av å prøve med de som ikke bryr seg, så får vel finne nye venner i fremtiden. Ikke at det hjelper at jeg ikke har noen mennesker i hverdagen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Mishandlet under oppvekst, mobbing på alle fem skolene jeg har gått på pluss sosial utfrysing har ført til angst som har ført til unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse. Derfor er jeg ufør. Anonymkode: 138c6...b42 Håper og ønsker alt godt for deg i fremtiden : ) Anonymkode: 83171...515
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de får vel ikke fått uføretrygd mens de er under behandling? Man blir jo ikke nødvendigvis varig ute av stand til å jobbe fordi man har fått/hatt kreft. Anonymkode: e5524...c1f Hva har det med saken å gjøre? 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har AAP, søker ufør. Har en mor med mye alvorlige psykiske plager på sin side av slekten, og en far med Asperger. Jeg er overbevist om at jeg arvet min mors side av familiens svake mentale helse. I tillegg var barndommen min alt annet enn normal og trygg, spesielt pga mor som er rusmisbruker og lider av Emosjonelt Ustabil Personlighetsforstyrrelse. Jeg selv var så "heldig" å utvikle Unnvikende/Engstelig Personlighetsforstyrrelse. Jeg har vært redd, usikker og sårbar helt siden jeg var liten. Slet med sterke angstanfall helt fra barndommen. Ettersom jeg ble eldre ble bare angsten min sterkere og sterkere, og selv etter 6 år med behandling, kurs og arbeidstrening så har jeg ikke klart å bli noe friskere. Nå sliter jeg med depresjon av og på i tillegg. Jeg har alltid hatt et håp og et intenst ønske om å ikke bli "samfunnets taper", men heller kunne bidra som normalt. Jeg har kjempet enormt for å unngå å havne utenfor og er livredd for å bli sett på som en snylter. Når det gjelder hvordan andre har reagert på at jeg ikke har hatt jobb, så har jeg heldigvis sluppet unna de mest ukomfortable situasjonene så langt, selv om det første spørsmålet alle stiller for å bli kjent med meg selvfølgelig er "hva jobber du med?". Jeg prøver å styre unna det temaet og regner med at den andre parten skjønner tegningen ganske raskt. Anonymkode: 83171...515 Det var leit å høre, men veldig glad for at du fikk hjelp til slutt. Men hvorfor kan du ikke ta en liten hvit løgn? Hva med å si at du jobber i redusert stilling... De du møter trenger ikke å vite alt. Anonymkode: 48901...54f
Gjest To the stars Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mishandlet under oppvekst, mobbing på alle fem skolene jeg har gått på pluss sosial utfrysing har ført til angst som har ført til unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse. Derfor er jeg ufør. Anonymkode: 138c6...b42
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #16 Skrevet 6. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mishandlet under oppvekst, mobbing på alle fem skolene jeg har gått på pluss sosial utfrysing har ført til angst som har ført til unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse. Derfor er jeg ufør. Anonymkode: 138c6...b42 Sender deg en klem <3 Anonymkode: 48901...54f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #17 Skrevet 6. september 2017 3 minutter siden, Drakan skrev: Migrene, men hovedsakelig psykisk, depresjon, angst, traumer og slikt. Familien min har definitivt ødelagt mye for meg. Hittil ingen forståelse fra noen familie eller venner jeg har fortalt om problemer til. Så... endt opp med å kutte alle ut. Vil sikkert ta tid før jeg er sosialt nært "normal" igjen. Er lei av å prøve med de som ikke bryr seg, så får vel finne nye venner i fremtiden. Ikke at det hjelper at jeg ikke har noen mennesker i hverdagen. Sender en klem til deg <3 Har du barn og samboer, og hva har du jobbet med tidligere? Anonymkode: 48901...54f
Drakan Skrevet 6. september 2017 #18 Skrevet 6. september 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sender en klem til deg <3 Har du barn og samboer, og hva har du jobbet med tidligere? Anonymkode: 48901...54f Takk. Er alene, har jobbet i butikk. Har også jobbet for familie litt (men aldri igjen). Har tilkalling men tror ikke jeg er for populær grunnen migrene. Har noen ganger skylt på migrene, når det psykiske slår til... orker ikke at folk skal vite om sånt der jeg jobber. Endret 6. september 2017 av Drakan
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #19 Skrevet 6. september 2017 14 minutes ago, AnonymBruker said: Hva har det med saken å gjøre? Det var leit å høre, men veldig glad for at du fikk hjelp til slutt. Men hvorfor kan du ikke ta en liten hvit løgn? Hva med å si at du jobber i redusert stilling... De du møter trenger ikke å vite alt. Anonymkode: 48901...54f Jo, jeg benytter meg gjerne av noen små hvite løgner, eller helst prøver å unngå å svare noe spesifikt. Jeg er så redd for å få videre spørsmål som trenger meg enda mer opp i et hjørne. F.eks kan de jo spørre hva jeg jobber med selv om jeg er i redusert stilling. Anonymkode: 83171...515
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #20 Skrevet 6. september 2017 Man klarer seg fint i jobb og skole med adhd vel ? Tror neppe du blir ufør for det. Anonymkode: 840f7...a3a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå