Gå til innhold

Hva er det dummeste du har hørt som gravid?

Zoey

Anbefalte innlegg

Hysteriske leveregler er dumt, men alle de som mener helsevesenets retningslinjer er hysteriske irriterte meg like mye som de som ikke sikrer barna sine i bilen. Det er jo lov å lære litt, da. 

Kom forresten på en ting til:

"Du MÅ ta avføringsmiddel minst annenhver dag ellers får du garantert svære hemoroider."

Anonymkode: bd3f2...a02

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke huske å høre noe dumt, men irriterte meg over dem som trodde det var fritt frem å ta på magen min! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er overraskende mange gravide som tror at de ikke kan løfte mer enn 10-15 kg, og at de derfor ikke kan gå i butikken uten at mannen er med, for det kan være farlig for dem å bære bæreposene ut i bilen... 

Lurer på om de har lånt sine bestemødres svangerskapsbøker, og ikke oppdatert seg på nyere forskning i det hele tatt. 

Anonymkode: fc3fa...e6e

Og de som blir "syk" med en gang de finner ut at de er gravid. Noen blir nok syk og får store plager, men ikke ALLE. Jobbet på sykehus og der kunne de gravide omtrent ikke gjøre noe. F.eks ikke hjelpe til under stell. Forståelig nok om det er en tung pasient som må snues osv, men det er jo mulig å hjelpe til med oventilvask som ikke innebærer snuing og forflytning. Synes det er dumt at det er slik alle blir "syk", det ødelegger for de som virkelig har plager når andre kollegaer gjerne ikke tror de. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, happiest skrev:

Og de som blir "syk" med en gang de finner ut at de er gravid. Noen blir nok syk og får store plager, men ikke ALLE. Jobbet på sykehus og der kunne de gravide omtrent ikke gjøre noe. F.eks ikke hjelpe til under stell. Forståelig nok om det er en tung pasient som må snues osv, men det er jo mulig å hjelpe til med oventilvask som ikke innebærer snuing og forflytning. Synes det er dumt at det er slik alle blir "syk", det ødelegger for de som virkelig har plager når andre kollegaer gjerne ikke tror de. 

Alle blir ikke "syk"! Jeg har en kollega som trente fram til et par uker før fødsel og var i full jobb helt til det var på tide å gå ut i permisjon. Jeg, for eksempel, ble sykemeldt allerede i uke fire og jeg liker det ikke! Har nå mast meg tilbake i ti prosent fordi det er dritkjedelig å være syk og ligge hjemme! At kollegaer ikke tror på ryggproblemer, mageproblemer, kvalme og smerte er vel ikke den gravide sitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det er så mye hysteri nå i dag når man er gravid, ikke kan man spise spekemat, ikke drikke ubegrensede mengder med kaffe osv. Det gikk jo bra før!

Anonymkode: 74ae2...837

Ja, bortsett fra de som ble syke eller døde da. De gikk det ikke så bra for.. 

Anonymkode: 67090...713

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cocosa skrev:

Alle blir ikke "syk"! Jeg har en kollega som trente fram til et par uker før fødsel og var i full jobb helt til det var på tide å gå ut i permisjon. Jeg, for eksempel, ble sykemeldt allerede i uke fire og jeg liker det ikke! Har nå mast meg tilbake i ti prosent fordi det er dritkjedelig å være syk og ligge hjemme! At kollegaer ikke tror på ryggproblemer, mageproblemer, kvalme og smerte er vel ikke den gravide sitt problem.

Enig. Jeg merket ingenting selv. Eneste var vagging ved gange fem dager før fødsel. Venninna mi kastet opp fra uke 4 og nesten helt frem fødsel, og der ble det flere ganger vurdert å avbryte svangerskapet.

Graviditet er føyst individuelt.

Anonymkode: bc775...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du ser jo fantastisk fresh ut"! 

Med svangerskapsforgiftning, 3 liter vann bare i ansiktet, ingen klær som passer, ingen sko som passer og 4 meter ettervekst. Hvorfor gidde å si noe som ÅPENBART er løgn? 😂

Anonymkode: 6500a...c07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ser du har korte fingre.Da blir det nok en grusom fødsel."

(Kommentar fra gammel nabo,som sa dette med lengde på fingre var mye brukt i gamle dager for å kunne forutsi hvordan fødselen ville bli.Jo kortere fingre jo verre)

Anonymkode: f0be5...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, happiest skrev:

Men en del blir jo faktisk syke ganske med en gang de blir gravide. Ikke som i bekkenløsning og den type plager, men at de blir veldig kvalme. Da jo faktisk det å bli utsatt for mye lukter (som jeg vil tro det kanskje er under stell), det å bøye seg m.m. gjøre situasjonen verre. Det er vel ingen som ønsker at gravide skal kaste opp i fanget til noen som skal stelles heller... Jeg blir litt oppgitt når noen tror gravide kun har plager når magen er stor, for noen er faktisk starten verst pga. høye hormonnivåer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Alle de hysteriske levereglene som enkelte kvinner forkynner. Ikke drikk kaffe feks.

Anonymkode: bc775...5ee

For veldig mange gravide smaker kaffe skikkelig pyton. Lettere å bare si man er gravid når det man egentlig mener er at "kaffen smaker skikkelig pyton nå som jeg er gravid og jeg holder på å spy av kaffeånden din"

Anonymkode: ef53a...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er du sikker på at det ikke er to? 

- Har dere tenkt på navn? - Ja, hun skal hete xxx - Åja, men hva med øøø eller www, da? Det synes jeg er fine navn.

- Herregud så diiiiger du er! - Takk, føler meg kjempefin.

- Det er ikke farlig med ett glass, bare.

Anonymkode: d2347...e99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...