AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Del Skrevet 6. september 2017 Har alltid vært problem med søvn. Vi har valgt en gradvis avvenning av sovehjelp. Vi har kommet så langt at han klarer å sovne selv nå i vogn, i armene våres, i vår seng, men IKKE i sin egen! Helt greit for meg å samsove enda, men ikke fra kl 19 liksom.. Slik vi gjør det nå, så sovner han i armene våres, og vi får til å legge han ned etter en 3-4 forsøk. Etter dette våkner han maaange ganger, og det blir vanskeligere og vanskeligere å legge han i egen seng. Ender opp med at jeg må legge meg sammen med han i 21 tiden. Er så sliten av dette. Mannen er sjeldent hjemme på kvelden, så får liksom aldri laddet batteriene liksom.. Tips?? Anonymkode: fc7d5...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 6. september 2017 #2 Del Skrevet 6. september 2017 Jeg prøvde litt forskjellig, men det var en kamp lenge. Endte med å bruke Ferbers metode. Det tok ganske lang tid de to første nettene, men så var det gjort. Siden hun var 8 mnd (17 mnd nå) har jeg kunne lagt hu, gitt hu smokk, sagt god natt og gått ut igjen. Hun sovner av seg selv så fort hun treffer madrassen. Bruker også denne metoden ved oppvåkning på natt. Fungerer veldig fint, og jeg har en trygg jente, som kan legges av oss, besteforeldre, venner osv uten noe problem. Hun sover både borte i reiseseng og hjemme. Sover 10-12 timer i strekk på natt 😊 Det har vært noen slitsomme netter med tårer både hos mor og barn, men det har vært verdt det for vår del. Masse lykke til, håper dere finner en løsning som passer for dere 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 7. september 2017 #3 Del Skrevet 7. september 2017 10 mnds alder er kanskje litt feil tid å satse på noe sånt, midt oppi eller like etter 8-10 month sleep regression og midt oppi høyden av separasjonsangst. Burde vel vært vendt til stte før 6-7 mnd, eller vente til over året. Soving hos oss var rimelig håpløst rundt 10 mnds alder, men det ordnet seg ila 2-3 mnd, så sov hun mye bedre av seg selv. Før var det nesten så jeg kunne lagt meg med henne kl 19 ja, hun våknet uansett utallige ganger utover kvelden. Dette ga hun seg med rundt året, og våknet ikke før jeg kom og la meg (for å få pupp). Fikk deilige frie kvelder Sov hele netter etter jeg avvente nattamming da hun var 15 mnd. Ville ventet et par mnd, for kan godt hende du får mye bedre kvelder da uten å måtte løfte en finger nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 7. september 2017 #4 Del Skrevet 7. september 2017 Vi hadde samme problem. Det vi gjorde var å legge ned, sitte ved siden av å synge eller nynne. Ble han urolig tok vi han opp. Roet ned og la han ned igjen. Fortsatte prosessen til dette gikk fint. Vi måtte dog sitte inne med han til han sovnet. Tror hele prosessen tok rundt en uke. Det viktigste er at barnet ditt vet at du er det, og lærer seg at sengen er trygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #5 Del Skrevet 7. september 2017 Hadde barnet blitt vant med å sovne selv fra starten hadde ikke dette vært et problem. Jeg forstår ikke de foreldre som lager problemer for seg selv og ikke minst de som lager behov for barnet. Ikke kom med at "hun sovner ikke om hun ikke blir holdt i hånden/sove inntil/osv". Dette er behov dere har skapt! Det må da være så mye enklere å lære barnet å sovne inn selv både på kveldstid og om det våkner om natta. Jeg har to barn som begge er blitt lært til at de sovner selv og de sovner om de våkner på natten. Vi som foreldre får sove godt og har overskudd dagen derpå. Anonymkode: 3f968...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 7. september 2017 #6 Del Skrevet 7. september 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde barnet blitt vant med å sovne selv fra starten hadde ikke dette vært et problem. Jeg forstår ikke de foreldre som lager problemer for seg selv og ikke minst de som lager behov for barnet. Ikke kom med at "hun sovner ikke om hun ikke blir holdt i hånden/sove inntil/osv". Dette er behov dere har skapt! Det må da være så mye enklere å lære barnet å sovne inn selv både på kveldstid og om det våkner om natta. Jeg har to barn som begge er blitt lært til at de sovner selv og de sovner om de våkner på natten. Vi som foreldre får sove godt og har overskudd dagen derpå. Anonymkode: 3f968...700 Så fint for deg at dere er perfekte foreldre da. TS: Det høres veldig normalt ut for alderen, men jeg skjønner at det tærer på. Har dere prøvd opp-ned metoden? Altså at dere legger ham ned, løfter ham opp når han gråter, men legger ned igjen så fort han roer seg, osv osv. Det kan også være som noen nevner over her: at mye løser seg selv om ikke lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #7 Del Skrevet 7. september 2017 7 timer siden, bib_84 skrev: Så fint for deg at dere er perfekte foreldre da. TS: Det høres veldig normalt ut for alderen, men jeg skjønner at det tærer på. Har dere prøvd opp-ned metoden? Altså at dere legger ham ned, løfter ham opp når han gråter, men legger ned igjen så fort han roer seg, osv osv. Det kan også være som noen nevner over her: at mye løser seg selv om ikke lenge. Vi er langt fra perfekt, men sunn fornuft og LITT tankegang har vi. Anonymkode: 3f968...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 7. september 2017 #8 Del Skrevet 7. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde barnet blitt vant med å sovne selv fra starten hadde ikke dette vært et problem. Jeg forstår ikke de foreldre som lager problemer for seg selv og ikke minst de som lager behov for barnet. Ikke kom med at "hun sovner ikke om hun ikke blir holdt i hånden/sove inntil/osv". Dette er behov dere har skapt! Det må da være så mye enklere å lære barnet å sovne inn selv både på kveldstid og om det våkner om natta. Jeg har to barn som begge er blitt lært til at de sovner selv og de sovner om de våkner på natten. Vi som foreldre får sove godt og har overskudd dagen derpå. Anonymkode: 3f968...700 Nå er det faktisk ikke alle barn som sovner av seg selv, ei heller fra starten. De er jo vandt til å ha det trangt og godt inne i magen, og nærhet er en viktig del av spebarnstiden. Vi var relativt strenge på dette med soving, til ingen nytte. Så vi valgte å kjøpe en slynge vugge for dagsøvnen sin del. Det er ikke slik at spebarn har vaner, men de trenger å være trygge der de skal sove. Selv synes jeg det var enklere å lære vår det ved 9-10 måneders alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 7. september 2017 #9 Del Skrevet 7. september 2017 Vi ventet til hun var klar for å sove alene. Prøvde egen seng ned jevne mellomrom, men sov bare godt i vår seng - helt til hun begynte å sove dårlig sammen med oss pga vi bevegde oss o.l. Da var det plutselig bare å legge henne i egen seng på eget rom og hun sov 13 timer fra første natt! Hun var akkurat fylt ett år. Vi hører henne aldri på babycallen etter leggetid. Vi la oss sammen med henne om kvelden, men så gjerne på tv, surfet på tab eller spilte candy crush på tlf så vi fikk slappet av ganske mye det året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå