AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Jeg er nyutdanna og i en relativ aktiv bransje i forhold til tempo og handling. Jobben min er på et stort kontor med mange folk. Men jeg trives ikke i en så stor by og har nå snart jobba to år. Hvor lenge bør jeg bli i stillingen generelt for stabil cv? Takk. Anonymkode: d12d0...b86
Gjest Cocosa Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Jeg tenker at om du har jobbet to år på samme plass og ikke trives, er det lov å søke nye utfordringer
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Seks måneder til et år tenker jeg. Ikke noe vits i å søle bort for mye tid. Spørs selvsagt litt på bransje og type jobb du har. I noen bransjer er det positivt å ha erfaring med mye forskjellige temaer og dermed flere typer arbeidsplasser mens i andre bransjer er det mer positivt å vise til en lang og stabil stilling fra tidligere arbeidsgiver. Anonymkode: 8b55f...3bd
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #4 Skrevet 7. september 2017 Man bør jobbe minst 2 år i samme jobb. Ellers kan de man søker jobb hos se på deg som en vinglepetter, og være redd for at du skal slutte etter bare noen måneder hos dem også. Å søke etter nye ansatte er både tidkrevende og dyrt for en bedrift, så når de først ansetter noen, vil de at du skal være der i minst noen år. Men om man mistrives veldig, kan man selvsagt skifte. Men da bør man ha en grunn å gi til når man er på intervju, for det er stor sannsynlighet til at korte arbeidsforhold kommer til å bli kommentert. Ting som "jobben viste seg å være ganske annerledes enn hva som ble beskrevet i annonsen/på intvervjuene" osv kan duge. Men ikke "Jeg mistrives", for da kan du fremstå som vanskelig og kravstor. Anonymkode: be5c2...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå