Inochan Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Hei. Idag har jeg bakt en del boller og litt slikt som jeg tenkte å ha til samboeren kommer hjem i helga! Men jeg lurer på om noen vet hvor lenge de holder uten å fryse de? Synes de smaker bedre når de ikke er fryst
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Gjærbakst holder bare ut samme dag, ellers må den fryses. Anonymkode: 1836e...ccd
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjærbakst holder bare ut samme dag, ellers må den fryses. Anonymkode: 1836e...ccd Tull.... det holder nok til lørdag, kanskje søndag Anonymkode: 6dd20...ad1 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 En dag eller to, etter min mening.
martineb Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 1 time siden, Inochan skrev: Hei. Idag har jeg bakt en del boller og litt slikt som jeg tenkte å ha til samboeren kommer hjem i helga! Men jeg lurer på om noen vet hvor lenge de holder uten å fryse de? Synes de smaker bedre når de ikke er fryst Etter to-tre dager er ferskheten forsvunnet og baksten blir gjerne tørr.
Drakan Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Kommer an på oppbevaring. Om du har brød eller boller i en pose i kjøleskap døra, burde det gå bra. Sørg for at damp kan gå opp i posen og ikke lukk helt. Har funnet denne teknikken og funker på all brød og boller. Mugner ikke og holder seg ferskt. Det nærmest åpningen kan hardne litt etter et par dager om du er uforsiktig, men går bra om du spiser litt hver dag.
neon_sun Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 Ville fryst de, tatt de opp dagen de skal brukes og varmet de litt før servering. De smaker nok bedre fryst og opptrinnet enn å ha lagt i romtemperatur helt til da. 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #9 Skrevet 7. september 2017 Boller begynner å bli tørre allerede dagen etter de er bakt, selv om de oppbevares i plast. Fremdeles gode dagen etter, men litt tørrere. To dager etter er de for tørre til at jeg liker dem. Så jeg ville fryst dem ned. Anonymkode: bae30...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #10 Skrevet 7. september 2017 9 timer siden, neon_sun skrev: Ville fryst de, tatt de opp dagen de skal brukes og varmet de litt før servering. De smaker nok bedre fryst og opptrinnet enn å ha lagt i romtemperatur helt til da. Helt enig, sånn gjør jeg det også. Jeg kan godt spise en bolle fra i forgårs som er blitt igjen og har ligget i pose på kjøkkenbenken, den er jo helt spiselig, men tørr og kjip og ikke lenger fersk. Skal gjærbakst framstå saftig og godt må det enten spises samme dag, eller fryses, tines og varmes kjapt i ovn. Boller er jo ikke så interessant, det eneste de har "going for them" er ferskheten. Anonymkode: 1836e...ccd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå