Gå til innhold

Føler daten gikk dritbra - "vi snakkes" - godt tegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde i kveld første date med en tindermatch. Var sammen i drøye tre timer før jeg sa jeg måtte gå fordi jeg skal tidlig opp og på jobb i morgen (noe som er sant og som han visste). Han fulgte meg til kollektivtransporten hjem (selv om hans stopp var nærmere), ga meg en klem og sa "vi snakkes" mens han smilte bredt. Lover det godt? Bør jeg avvente til han tar kontakt? Når bør jeg eventuelt ta kontakt på nytt? 

Anonymkode: 2ca93...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

' vi snakkes' betyr ingenting

Det var du som var på daten så da vet du best selv hvordan det gikk. Ikke gå i den typiske jentefellen som er å bruke hundre timer for å analysere og tilegne en setning som betyr ingenting 5 ulike meninger om hva vennene hans het på barneskolen og hvordan forholdet til moren hans er

Om følge deg ekstra er bra eller dårlig tegn? Det må du klare å tenke ut selv

Og så tar du kontakt på nytt når du har lyst til å ta kontakt på nytt, ikke vent til han drar på date med en ny jente fordi han aldri hørte noe fra deg

• Liker 5
Skrevet

Det er et godt tegn. Han sier jo dere kommer til å snakkes igjen.

Anonymkode: 95051...20b

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

' vi snakkes' betyr ingenting

Det var du som var på daten så da vet du best selv hvordan det gikk. Ikke gå i den typiske jentefellen som er å bruke hundre timer for å analysere og tilegne en setning som betyr ingenting 5 ulike meninger om hva vennene hans het på barneskolen og hvordan forholdet til moren hans er

Om følge deg ekstra er bra eller dårlig tegn? Det må du klare å tenke ut selv

Og så tar du kontakt på nytt når du har lyst til å ta kontakt på nytt, ikke vent til han drar på date med en ny jente fordi han aldri hørte noe fra deg

Så da er alt ansvaret på henne? Han kunne ikke ta kontakt, så da gikk han heller på date med ny dame..? Da tror jeg neppe interessen var så stor uansett. 

Jeg syntes "vi snakkes" blir litt enkelt. Min erfaring er at møte nummer to og tre etc. kommer ganske raskt i avtaleboka om første møte var vellykket. Hva betyr egentlig "vi snakkes"? Snakkes vi imorgen? Snakkes vi til helgen? Snakkes vi om 1 måned? Snakkes vi når du vil ha en bootycall? 

Menn bør bli flinkere til å kommunisere, da hadde det vært enklere for de fleste, man hadde sluppet å lure om han f.eks. hadde sagt "Vi snakkes..til uka? Jeg sender deg en melding i løpet av morgendagen så kan vi avtale nærmere" eller noe i den duren. 

Anonymkode: a09b3...856

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Vi snakkes, er en høflighetsfrase, ganske uformell.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er alt ansvaret på henne? Han kunne ikke ta kontakt, så da gikk han heller på date med ny dame..? Da tror jeg neppe interessen var så stor uansett. 

Jeg syntes "vi snakkes" blir litt enkelt. Min erfaring er at møte nummer to og tre etc. kommer ganske raskt i avtaleboka om første møte var vellykket. Hva betyr egentlig "vi snakkes"? Snakkes vi imorgen? Snakkes vi til helgen? Snakkes vi om 1 måned? Snakkes vi når du vil ha en bootycall? 

Menn bør bli flinkere til å kommunisere, da hadde det vært enklere for de fleste, man hadde sluppet å lure om han f.eks. hadde sagt "Vi snakkes..til uka? Jeg sender deg en melding i løpet av morgendagen så kan vi avtale nærmere" eller noe i den duren. 

... Jeg tenker det var en enkel måte å si "vi holder/fortsetter kontakten". Begrenset hvor mye man rekker å si når den ene/begge først er på vei for å rekke kollektiv transport. Jeg tenker du må se på helheten.  "Vi snakkes" kan være en høflighetsfrase, men om han gå deg en klem og smilte bredt i samme slengen, tenker jeg det var fordi han mente det. :)

Skrevet

Dere var på date i kveld... Det er tredagersregel her. Snakker han ikke med deg på tre dager, kan du ta kontakt. Ikke sikkert han er interessert om det går tre dager uten kontakt... Men gi litt rom og tid her.

Anonymkode: fa5a8...bfb

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Cathe. skrev:

... Jeg tenker det var en enkel måte å si "vi holder/fortsetter kontakten". Begrenset hvor mye man rekker å si når den ene/begge først er på vei for å rekke kollektiv transport. Jeg tenker du må se på helheten.  "Vi snakkes" kan være en høflighetsfrase, men om han gå deg en klem og smilte bredt i samme slengen, tenker jeg det var fordi han mente det. :)

Men poenget mitt er at TS vet ikke dette. Derfor sitter hun nå å river seg i håret fordi hun lurer på hva han mente. For akkurat "vi snakkes" er jo helt meningsløst når man ikke aner hva den andre legger i det - hvilket tidsperspektiv det egentlig er snakk om. Og det hadde tatt han 5 sekunder ekstra å si det jeg nevnte, så de hadde nok rukket kollektivtrafikken sin tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Vi snakkes betyr ikke noe. Jeg kan si det til folk jeg hater, til folk jeg ikke kjenner og vet jeg aldri møter igjen, og til folk jeg liker.

Jeg ville tatt det som et dårlig tegn om han ikke var mer åpen med følelsene sine enn det og forventer at menn som har hatt det hyggelig med meg og vil gjenta det sier nettopp det, og ikke bare hadet bra, vi snakkes.

Det store smilet hans kan være fordi han prøvde å dekke over det faktum at han visste han løy.

Anonymkode: ce1b5...ef0

• Liker 7
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han tok initiativ til første date, og viste tydelig interesse ved å følge damen lenger. Og så hører han ikke noe mer fra henne? Hva skal han tro om det? Virker ikke spesielt interessert da. 

Vi er alle ansvarlig for oss selv

hvorfor skal damen slippe å lure og mannen måtte lure? Mannen viste tydelig mer investering enn damen

Menn bør bli flinkere til å kommunisere? Damer er da minst like utydelige, gjerne mer når de skal leke deilig/spille hard to get

Menn er forøvrig også best på å vise tydelig interesse og. Damer burde bli flinkere til å kommunisere

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere var på date i kveld... Det er tredagersregel her. Snakker han ikke med deg på tre dager, kan du ta kontakt. Ikke sikkert han er interessert om det går tre dager uten kontakt... Men gi litt rom og tid her.

Anonymkode: fa5a8...bfb

For noe bullshit.  Det finnes ingen sånne regler. Favorittdamen jeg datet noensinne tok kontakt med meg igjen med en gang etter daten(30min)- og spurte om ny date. Jeg sa selvfølgelig ja

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si, men min erfaring er at vi snakkes betyr " vi ses aldri mer"

Anonymkode: 0207c...d6f

• Liker 3
Skrevet

Er ikke den uskrevenevloven som "alle" vet at sier fyren; vi snakkes, snakker dere aldri igjen. Men sier han; vi sees, kan det hende dere hvert fall snakkes. Slik er det etter ONS. 

Anonymkode: 7c5e7...a47

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke gitt en klem til en person jeg ikke hadde tenkt å møte igjen

Anonymkode: 6bab1...04e

• Liker 1
Skrevet

Glad jeg har samboer å slipper å tenke på det der. 

Jeg har vært der selv, og jeg savner det ikke...

Ønsker deg masse lykke til uansett!:)

Klem

Anonymkode: a2d63...ea8

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke gitt en klem til en person jeg ikke hadde tenkt å møte igjen

Anonymkode: 6bab1...04e

Det er det jeg tenker også! Hvorfor i alle dager skulle han gidde å gi meg en klem hvis han ikke hadde noen med interesse i meg? Han så forresten også at det var veldig hyggelig før han sa "vi snakkes". 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg tenker også! Hvorfor i alle dager skulle han gidde å gi meg en klem hvis han ikke hadde noen med interesse i meg? Han så forresten også at det var veldig hyggelig før han sa "vi snakkes". 

Jeg klemmer alle og sier vi snakkes til alle. Så å tolke sånt er jo helt fjortis.

• Liker 1
Skrevet

Kan godt være at dere sees igjen. Men jeg hadde en tinderdate en gang, og hele greia var bare fryktelig klein. Da vi gikk klarte jeg ikke si noe om det, og sa det var hyggelig. Han spurte om vi kom til å sees igjen, og jeg sa ja, gav han en klem og dro hjem og skrev melding 🙈 Feig? JA! Men dette var min første date etter 5 års forhold, og jeg ble helt satt ut 😅

Anonymkode: de49c...27b

Skrevet

Om du gjerne vil se han igjen, så taper du absolutt ingenting på å sende en melding å si det som det er :) Om han er interessert så vil ikke det skremme han bort, og skulle det vise seg at han ikke være interessert eller ikke svarer, så vet du i det minste hvor du har han og du slipper å gå rundt å lure. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...