Gå til innhold

Løsvipper, skal de limes på huden eller på vippene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg søker på nettet får jeg helt forskjellige svar. "Limes der du tegner på eyeliner" eller "Limes på vippene, pass på å ikke få lim på øyelokket eller huden". Okay? :huh: (Har søkt både på norsk og engelsk, og får samme type resultater: vidt forskjellige.) Det eneste jeg har å gå etter er at jeg mener å huske at det sto på vippelimet mitt at man skal unngå kontakt med hud. Så da må det vel være feil å lime det på huden?

Også er det noen som bare sier "vipperoten". Men det sier meg jo ingenting. Er det på vippene eller øyelokket, det da? Teknisk sett er det jo en blanding av begge, roten ligger jo i huden, mens vippene er utenfor huden.

Kan noen som har greie på det oppklare det for meg en gang for alle? At de skal limes så nærme vipperoten som mulig skjønner jeg, men skal de falske øyenvippene med lim på huden eller på vippene?

Anonymkode: 870f6...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På vippene. 

Anonymkode: 95227...2e2

Skrevet

Det bestemmer du selv, og hva du syntes funker best. Det normale er å feste på huden/vipperoten. Får du masse på vippene kan jo dette rive av litt vipper. Man skal ikke reagere på limet på huden. Du må bare prøve deg frem endel, øvelse gjør mester!

Anonymkode: 9555b...0f9

Skrevet

2.45 ca starter hun. "prøv å ikke få for mye lim på dine egne vipper". 

Anonymkode: 9555b...0f9

Gjest Carressa
Skrevet

Kommer litt an på hva slags vipper det er snakk om. Det gjør ikke så mye om en remse sitter på huden, men punktvipper skal settes på vippene dine, det ser mer naturlig ut. Endel sterke limtyper skal absolutt ikke komme borti huden din, men vanlig duo vippelim f eks tåler å komme borti både hud og vipper. Dine egne vipper vil ikke falle av om du fjerner vippene på en skånsom måte, og skulle noen dette av så er de modne for å dette av uansett.

Skrevet

Vil ikke hele vipper slite på de naturlige øyevippene om man limer på de? med tanke på at man jo må dra dem av om kvelden?

Jeg er helt fersk med vipper selv så veldig nyttig å få tips her! Prøvde med vipper her om dagen og limet jeg hadde på huden klistret seg fast i mine ekte vipper og var et helvete å få ut når jeg skulle ta av vippene /fjerne vippelimet....

Men jeg merker at når jeg limer vipper på huden så har jeg ikke noe synlig øyelokk.. :(

Anonymkode: b32c7...f6d

Skrevet

Trådstarter her. Tusen takk for svar!

Da får jeg bare prøve meg frem litt. Jeg har faktisk også veldig små øyelokk/"hooded eyes" som AB b32c7...f6d, sånn at det blir veldig trangt om plassen hvis jeg skal forsøke å ha de på øyelokket. Men jeg får bare prøve og se hva som er best på meg. Jeg ser for meg at å fjerne løsvippene fra mine egne vipper ikke er umulig så lenge jeg tar meg god tid og eventuelt løsner det med varmt vann eller olje? (Det finnes uansett uttallige videoer med tips på nettet, så jeg får prøve meg frem der også!)

Kanskje kan jeg dobbeltsjekke at jeg ikke reagerer på limet (smarte meg skulle spare penger på vippelim, så kjøpe det billigste jeg fant - ikke DUO som jeg har fortsått er det beste/tryggeste?), ved å teste et lite område på siden av øyelokket... Jeg har også kastet embalasjen til limet for lenge siden, og finner ikke noe info på nettet, sånn at jeg får bekreftet om det faktisk sto at man skulle unngå huden eller ikke. Mon tro om det var på punkt-øyevippene jeg kjøpte samtidig som limet at det sto det på...

Hvis noen har flere innspill må dere gjerne komme med det. :) 

Anonymkode: 870f6...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...