Gå til innhold

Dirty Dancing: Hvorfor er den filmen bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, lillemy02 skrev:

Hvis jeg skal se danse film blir det Billy Elliot!! Det er en fantastisk film med utrolig sterkt budskap!!! Elsker den har vel sett den minst 15 ganger og hadde den som tema til skriftlig eksamen 

Men nå handler denne tråden om Dirty Dancing, da..

Anonymkode: 90296...fc1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men nå handler denne tråden om Dirty Dancing, da..

Anonymkode: 90296...fc1

Ja sa meg enig med trådstarter. For meg en intetsigende, amerikansk kliss film! Om en skal se danse film så foreslo jeg hvilken er bedre! Den har i alle fall en dyp mening langt bedre en enn svett manne overkropp

Skrevet

God underholdning, det er mer enn nok for å se en film for meg. Mye bra musikk/dans/fokus på hva rik og fattig gjør i sommerferien. 

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep. 

Dark Angelina, mod.

Skrevet
4 timer siden, lillemy02 skrev:

Ja sa meg enig med trådstarter. For meg en intetsigende, amerikansk kliss film! Om en skal se danse film så foreslo jeg hvilken er bedre! Den har i alle fall en dyp mening langt bedre en enn svett manne overkropp

Herregud ha litt respekt for de døde

Anonymkode: 62a42...0ac

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

????? De døde alle dør vel en gang i tiden! Skal man da aldri kritisere noe noen har gjort bare fordi de er døde??

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

wow. I det man dør må alle holde kjeft om det de gjorde i karrieren?

Skrevet

Jeg har aldri hatt sansen for Dirty Dancing. De andre dansefilmene fra den tiden elsker jeg, men ikke denne. 

Skrevet

Den handler jo også om hvordan Baby står opp for seg selv og blir til Frances, istedenfor "bare" Baby, yngstedatteren som gjør som hun blir fortalt. Hun blir mer seg selv. Det er jo et fint budskap. Og faren i filmen ER for streng. Han setter en merkelapp på henne og forventer at hun skal være den personen han ønsker.

Og så er det nostalgien, dansingen, det unge stereotype paret (hun uskyldig, han tøffing) gir en helt egen 80-talls-følelse til det (var vel da den kom ut?). Og siste scenen og dansen/løftet er jo litt magisk ;)

Jeg liker denne som feel-good nostalgi.

• Liker 13
Skrevet
10 timer siden, Sveva skrev:

Den handler jo også om hvordan Baby står opp for seg selv og blir til Frances, istedenfor "bare" Baby, yngstedatteren som gjør som hun blir fortalt. Hun blir mer seg selv. Det er jo et fint budskap. Og faren i filmen ER for streng. Han setter en merkelapp på henne og forventer at hun skal være den personen han ønsker.

Og så er det nostalgien, dansingen, det unge stereotype paret (hun uskyldig, han tøffing) gir en helt egen 80-talls-følelse til det (var vel da den kom ut?). Og siste scenen og dansen/løftet er jo litt magisk ;)

Jeg liker denne som feel-good nostalgi.

Enig. Liker Dirty Dancing jeg og :) Blir teit å si den ikke har noe budskap, for den har jo det. Filmen er fra 87 tror jeg.

Anonymkode: b1d30...662

• Liker 1
Gjest thejohan
Skrevet

Dirty Dancing ❤️

Tror nok om denne hadde kommet ut i år, så hadde jeg ikke blitt spesielt imponert, men i 1987 var jeg 8 år og jeg ble bergtatt! Og jeg elsket musikken! Childhood memories ❤️

Skrevet

Dirty dancing er en av mine favorittfilmer, men det er jo mest pga nostalgi og minner, som flere nevner. Jeg så den første gang som veldig ung og elsket den ganske umiddelbart, og har fra den tid dratt frem filmen omtrent årlig for å mimre. Det at musikken i filmen er helt fantastisk spiller nok muligens også en liten rolle. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri skjønt hva som er så bra med den filmen, syns den er gørr kjedelig :fnise:

Men har flere venninner som elsker den og som har sett den flere ganger. Smak og behag :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

ELSKER Dirty Dancing. Nobody puts Baby in a corner!

Anonymkode: 91002...160

• Liker 2
Skrevet
På 6.9.2017 den 20.08, Simbyxor skrev:

En grå mus som lærer seg å danse med en rundbrenner. Ingen av hovedpersonene er sympatiske, og filmen har egentlig verken handling eller budskap. Den eneste personen i filmen som er noenlunde normal er faren til Baby, som i filmen forsøkes fremstilles som "den onde, strenge og urettferdige faren". Er den så populær fordi du får se Patrick Swayze halvnaken? Det må jo være den eneste årsaken... 

Liker du generelt dansefilmer? Jeg tenker de fleste filmene i den tiden hadde slike hovedroller. Ta f.eks Grease. Er vel heller ikke bra det at Sandy og Danny følte de måtte endre hele personligheten og stilen for å bli akseptert av hverandre? Men hva gjør vel det; er enkle romantiske goodfeel filmer. Det er ikke meningen at de skal analyseres i hjel eller være politisk korrekte.

Anonymkode: c0b3b...aa2

• Liker 1
Skrevet

Den har sjarm, humor og en dose virkelighet som treffer mange. Musikken og Patrick var en bonus. 

:ninuskapus:

Skrevet
On 9/6/2017 at 8:08 PM, Simbyxor said:

En grå mus som lærer seg å danse med en rundbrenner. Ingen av hovedpersonene er sympatiske, og filmen har egentlig verken handling eller budskap. Den eneste personen i filmen som er noenlunde normal er faren til Baby, som i filmen forsøkes fremstilles som "den onde, strenge og urettferdige faren". Er den så populær fordi du får se Patrick Swayze halvnaken? Det må jo være den eneste årsaken... 

Johnny er da ingen rundbrenner...

Anonymkode: 91002...160

Skrevet
På 6.9.2017 den 20.08, Simbyxor skrev:

Den er ikke bra som sådan men den er bare ren feelgood liksom. Man blir glad av musikkwn og dansingen og får sylt lyst til å danse med

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker du generelt dansefilmer? Jeg tenker de fleste filmene i den tiden hadde slike hovedroller. Ta f.eks Grease. Er vel heller ikke bra det at Sandy og Danny følte de måtte endre hele personligheten og stilen for å bli akseptert av hverandre? Men hva gjør vel det; er enkle romantiske goodfeel filmer. Det er ikke meningen at de skal analyseres i hjel eller være politisk korrekte.

Anonymkode: c0b3b...aa2

Dirty dancing har bedre budskap enn grease. Baby lærer hjemme at hun skal være snill og ordentlig og alltid gjøre ting som gjør foreldrene glade. Johnny er danseinstruktør. Tjener dårlig og har lav status og har dårlig rykte på seg fra de rike snobbene som tror de er bedre enn han. Jeg digger når faren til baby innser at han tok feil av han. Og så Robby da. Som framsto som en skikkelig gutt som viste seg å være største drittsekken av alle. Budskapet i filmen er jo at man ikke skal forhåndsdømme folk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...