Gå til innhold

Dirty Dancing: Hvorfor er den filmen bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En grå mus som lærer seg å danse med en rundbrenner. Ingen av hovedpersonene er sympatiske, og filmen har egentlig verken handling eller budskap. Den eneste personen i filmen som er noenlunde normal er faren til Baby, som i filmen forsøkes fremstilles som "den onde, strenge og urettferdige faren". Er den så populær fordi du får se Patrick Swayze halvnaken? Det må jo være den eneste årsaken... 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Dirty Dancing ❤️

- har ikke svar på spørsmålet ditt, men har sikkert sett filmen 15 ganger. Er noe med tiden, settingen, alt. 

Skrevet
1 minutt siden, chisandra skrev:

Dirty Dancing ❤️

- har ikke svar på spørsmålet ditt, men har sikkert sett filmen 15 ganger. Er noe med tiden, settingen, alt. 

Du har for vane å like innholdsløse, flate filmer med svette menn? 

Skulle ønske jeg kunne ikke-se den 15 ganger. 

• Liker 2
Skrevet

Han er jo litt sexy i den filmen da :ninuskapus:

Anonymkode: 598fc...914

• Liker 6
Skrevet

Sikkert mange som drømmer om han :sove:

Anonymkode: 598fc...914

• Liker 3
Skrevet

Enig i at det er en grusomt dårlig film, men klarer ikke sette fingeren på hva jeg ikke liker.

Skrevet

Hovedrolleinnehaveren er død. Ha litt faens respekt!

Anonymkode: 62a42...0ac

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Macro skrev:

Enig i at det er en grusomt dårlig film, men klarer ikke sette fingeren på hva jeg ikke liker.

Nei, det er bare noe forferdelig dårlig med hele filmen.

Gjest Ingenting2
Skrevet

Den er ikke bra. Oppskrytt og kjedelig. Sleng med Love Actually og alt med Julia Roberts også. Oppskrytt og kjedelig. 

Skrevet

Jeg elsker den filmen, og har så mange gode minner til den filmen. Jeg var jo bare ett barn. Og husker jeg og min venninne, inviterte den kjekkeste gutten i klassen, da skulle vi se dirty dancing, og etterpå danse med han. Vi var da 11-12 år. Og da vi var 16, så ble jeg sammen med han. Og denne venninnen, er fortsatt min beste venninne.

Og vises denne på storskjerm, utekino osv. Så går jeg og min bestevenninne, og vi synger, klapper og mimrer. Og vi elsker det, og da sammen med så mange andre kvinner.

Anonymkode: 5e4db...1b8

• Liker 6
Skrevet

Filmen har alt! Fantastisk musikk, nostalgi til 50-tallet, flotte dansescener, søt historie mellom to unge mennesker, og et innblikk i hvor vondt det var å bli ufrivillig gravid på den tiden. Rett og slett fantastisk!

• Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke den er spesielt bra, men nå så jeg den først da jeg var voksen. De som fikk meg til å se den, og syntes det var verdens rareste ting at jeg aldri hadde sett den, elsket den fordi de hadde et nostalgisk forhold til den fra barndommen/tenårene.

Jeg elsker en en del middelmådige filmer som Hot Shots, Heksene, Godzilla og Gremlins av samme grunn.

Endret av Cuntzilla
Skrevet

For meg nå går det på minner man har om filmen og musikken,msom andre også har nevnt. Var vel 11-12 år da jeg så den på kino. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Cuntzilla skrev:

Jeg synes ikke den er spesielt bra, men nå så jeg den først da jeg var voksen. De som fikk meg til å se den, og syntes det var verdens rareste ting at jeg aldri hadde sett den, elsket den fordi de hadde et nostalgisk forhold til den fra barndommen.

Jeg elsker en en del middelmådige filmer som Hot Shots, Heksene, Godzilla og Gremlins av samme grunn.

Gremlins er jo en klassiker

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gremlins er jo en klassiker

Ja, det er vel kanskje det? Gremlins 2 da, digger den og :fnise:

Jeg kom ikke på så mange "dårlige" filmer i farten, men har garantert flere. 

Skrevet

Nydelig film. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sett den :rodmer:

Anonymkode: 50c6a...8b4

• Liker 1
Skrevet

Jeg ELSKER Dirty Dancing filmen. Har sett den x antall ganger, og blir aldri lei. Slutt scenen er rett og slett fantastisk bra! Jeg skulle ønske at jeg kunne å danse så bra som hovedrollene. Tror nesten jeg må se filmen i kveld ❤️

Anonymkode: b3dbc...646

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg skal se danse film blir det Billy Elliot!! Det er en fantastisk film med utrolig sterkt budskap!!! Elsker den har vel sett den minst 15 ganger og hadde den som tema til skriftlig eksamen 

• Liker 1
Skrevet

Musikken blant annet...

Anonymkode: 6021e...66d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...