Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest26no
Skrevet

Hvilken utdanning kreves for å bli miljøarbeider og kan noen gi meg en god arbeidsbeskrivelse?

Skrevet

Hva med barnevernspedagog. Da kan du være miljøarbeider. Det er også mulig å være det ufaglært..

Gjest Anonymous
Skrevet

som bv.pedagog er du miljøterapeut, til korreksjon.

Skrevet

terapaut? det var nytt for meg.. (som snart er ferdig med utdannelsen) Vi har da forbausende lite terapimetoder..

Skrevet

Det stemmer nok allikevel, Liv. Der jeg jobber er de med fagutdannelse som din "miljøterapeuter" - ufaglærte er miljøarbeidere.

Om man tar omsorgsfag på vgs vil jeg tro at det kan være et grunnlag, vet også om flere hjelpepleiere som jobber som miljøarbeidere.

Skrevet
Det stemmer nok allikevel, Liv. Der jeg jobber er de med fagutdannelse som din "miljøterapeuter" - ufaglærte er miljøarbeidere.

Om en barnevernpedagog arbeider med terapi i en institusjon som driver med terapi, jobber hun som miljøterapeut. Hvis hun jobber i en vanlig institusjon (f. eks. akutt- eller oppvekstsinstitusjon), er hun miljøarbeider.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hørt at man kan bli miljøarbeider dersom man først er sivilarbeider for så å ta et kurs i omsorg og sånt.

Jeg tror ikke det er så vanskelig, bare man er snill mot andre osv.

Skrevet

Om en barnevernpedagog arbeider med terapi i en institusjon som driver med terapi, jobber hun som miljøterapeut. Hvis hun jobber i en vanlig institusjon (f. eks. akutt- eller oppvekstsinstitusjon), er hun miljøarbeider.

Jeg tror du tar feil her, men har ikke tid til å sjekke akkurat nå. På min arbeidsplass driver ingen med terapi, men stillingsbetegnelsen er allikevel MILJØTERAPEUT. Sånn er det.

Skrevet

Jeg tror du tar feil her, men har ikke tid til å sjekke akkurat nå. På min arbeidsplass driver ingen med terapi, men stillingsbetegnelsen er allikevel MILJØTERAPEUT. Sånn er det.