AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Dette er ikke en budrunde som er igang, jeg bare lurer. Om en annen budgiver gir ett bud på prisantydning kan jeg også gjøre det samme? Det kan jo være denne budgiver har noen forbehold jeg ikke har f.eks, eller blir alle interessenter opplyst om eventuelle forbehold fra budgivere? Anonymkode: bd14c...734
altflyter Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Første som gir budet gjelder vanligvis. Men man kan jo alltids prøve å godsnakke med selger. Uansett: normal prosedyre er at når noen legger inn et bud, så må man by noe høyere enn det. Enkelt og greit. Førstemann til mølla 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Bud med forbehold vil de aller fleste meglere og selgere avvise. Det bør en og vite før en legger inn bud på en bolig. Å lese prospektet og generell info fra megler er basic før du vurderer å legge inn bud, noe du tydeligvis ikke har gjort siden du spør her. Kommer to like bud så velger selger den han liker best, etter at megler har kontaktet begge og gitt beskjed om at de må høyne budene eller første budgiver får tilsagn. Vi valgte faktisk å gå ned i pris fordi den med høyeste bud var en ufordragelig person, det luktet trøbbel av, lang vei. Anonymkode: c37df...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Om det er forbehold må dette opplyses om, det var mer vanlig før i tiden. Men idag vil ikke et slikt bud gi mening om budet fortsatt gjelder og selger ikke enda har avslått. Om den ene budgiveren trekker seg kan selvsagt en annen legge inn på hva som helst siden. Anonymkode: 2a806...90d
Selma1984 Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Du kan gi samme bud, men en annen overtagelsesdato, f.eks. 1
melly666 Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Det opplyses om forbehold i budet fra den andre. Det er jo lov å prøve seg, men vanligvis vil megler ringe og prøve å få en av partene til å legge inn høyere bud. Selger kan jo selv velge hvilket bud han vil ta imot, og er således ikke forpliktet til å godta det høyeste, og derfor er det heller ingenting som tilsier at man ikke kan gi like bud. Men normal kutyme tilsier jo at man byr ovet hverandre og at høyeste bud blir akseptert.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 Jeg la inn et nytt bud på den samme summen som min "motstander" i budrunden, og sa at jeg kunne kjøpe møblene i leiligheten i tillegg (som jeg visste selger ville bli kvitt). Det hadde ikke motstanderen min mulighet til å matche, så selger aksepterte mitt bud Anonymkode: 3f072...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå