AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Hei! Jeg vil gjerne omskolere meg. Tenker på å bli sykepleier. Det beste hadde vært å gå på kveldsstid, pgs unger og annen jobb. Er det noen her som vet om det går an å studere sykepleie på kvelddstid? Deltid eller heltid. Evt om det bare er noen dager i uka på kvelden. Anonymkode: 552b7...c73
Macro Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Praksisperioder og obligatorisk undervisning på dagtid må du igjennom uansett. Tror du må forberede deg på at det blir veldig vanskelig i perioder med mange vakter i praksis i tillegg til jobb.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 2 minutter siden, Macro skrev: Praksisperioder og obligatorisk undervisning på dagtid må du igjennom uansett. Tror du må forberede deg på at det blir veldig vanskelig i perioder med mange vakter i praksis i tillegg til jobb. Ok. Men vet du om det er mulig å ta studie på kveldsstid? Anonymkode: 552b7...c73
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Men vet du om det er mulig å ta studie på kveldsstid? Anonymkode: 552b7...c73 Ikke 100 % nei nettopp pga praksis. Halvparten er praktisk der hver periode er på 7-9 uker. I hver praksisperiode skal du ha 270 arbeidstimer. Er veldig mye pensum også. Det er ikke meningen å være negativ, men at dette funker som kveldsstudie tviler jeg på. Anonymkode: 9a403...0b3
Macro Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke 100 % nei nettopp pga praksis. Halvparten er praktisk der hver periode er på 7-9 uker. I hver praksisperiode skal du ha 270 arbeidstimer. Er veldig mye pensum også. Det er ikke meningen å være negativ, men at dette funker som kveldsstudie tviler jeg på. Anonymkode: 9a403...0b3 denne var min
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 2 minutter siden, Macro skrev: denne var min Javel. Anonymkode: b64a4...712
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Nei, ingen høgskoler tilbyr sykepleie som kveldsstudie. Anonymkode: f19da...114
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 Har aldri hørt om noen skoler som har det som kveldsstudie nei. Det finnes deltid, men da er det på dagtid. Noen skoler har undervisning et par ganger i uka, andre har noen uker om gangen også langt opphold. Men alle har mye praksis. Ett år til sammen er praksis, vi hadde 5 praksisperioder på 8 uker. Og da må man jobbe turnus. Anonymkode: f5ccc...51f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 En praksisperiode kan jeg alltids ta meg fri fra jobb. Så det tror jeg skal gå greit. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har hørt at det var mulig å gå studere et par ganger i uka på kvelden- Men det er kanskje deltidsstudier det da.. Finner så lite om det på nett. Anonymkode: 552b7...c73
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Nei, det gjør det nok ikke. Kanskje desentralisert utdannelse hadde vært noe for deg? Da går det over 4 år. Fremdeles på dagtid, men man arbeider i grupper en ukes tid noen ganger i året, og ikke sånn standard 8-16 skoledager hver dag. Under praksis må du jobbe både dag, kveld og helg (og kanskje natt) - her følger du veileders turnus så her må mye foregå på dagtid. I tillegg kommer jo øvelsespost og eksamener på dagtid. En praksisperiode er på mellom 8 og 12 uker - så vær obs på det hvis du skal ha fri fra jobb. Vet at Folkeuniversitetet tilbyr å ta helsefagarbeider som kveldskurs, kanskje det hadde passet din livssituasjon bedre akkurat nå? Man må såklart være lærling eller ha 5 års praksis for å ta fagprøven, men teoridelen kan du ta på kveld Anonymkode: e61d8...88b 1
Macro Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En praksisperiode kan jeg alltids ta meg fri fra jobb. Så det tror jeg skal gå greit. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har hørt at det var mulig å gå studere et par ganger i uka på kvelden- Men det er kanskje deltidsstudier det da.. Finner så lite om det på nett. Anonymkode: 552b7...c73 Skolene legger ting ulikt opp. Ring til den aktuelle skolen og spør. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør det nok ikke. Kanskje desentralisert utdannelse hadde vært noe for deg? Da går det over 4 år. Fremdeles på dagtid, men man arbeider i grupper en ukes tid noen ganger i året, og ikke sånn standard 8-16 skoledager hver dag. Under praksis må du jobbe både dag, kveld og helg (og kanskje natt) - her følger du veileders turnus så her må mye foregå på dagtid. I tillegg kommer jo øvelsespost og eksamener på dagtid. En praksisperiode er på mellom 8 og 12 uker - så vær obs på det hvis du skal ha fri fra jobb. Vet at Folkeuniversitetet tilbyr å ta helsefagarbeider som kveldskurs, kanskje det hadde passet din livssituasjon bedre akkurat nå? Man må såklart være lærling eller ha 5 års praksis for å ta fagprøven, men teoridelen kan du ta på kveld Anonymkode: e61d8...88b Dette er jo et godt alternativ. Spennende yrke det også og i samme feltet. Anonymkode: 9a403...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør det nok ikke. Kanskje desentralisert utdannelse hadde vært noe for deg? Da går det over 4 år. Fremdeles på dagtid, men man arbeider i grupper en ukes tid noen ganger i året, og ikke sånn standard 8-16 skoledager hver dag. Under praksis må du jobbe både dag, kveld og helg (og kanskje natt) - her følger du veileders turnus så her må mye foregå på dagtid. I tillegg kommer jo øvelsespost og eksamener på dagtid. En praksisperiode er på mellom 8 og 12 uker - så vær obs på det hvis du skal ha fri fra jobb. Vet at Folkeuniversitetet tilbyr å ta helsefagarbeider som kveldskurs, kanskje det hadde passet din livssituasjon bedre akkurat nå? Man må såklart være lærling eller ha 5 års praksis for å ta fagprøven, men teoridelen kan du ta på kveld Anonymkode: e61d8...88b Hvis ikke ts jobber innenfor helse allerede så vil hun jo uansett måtte bytte jobb for å få 5års praksis for å kunne bli helsefagarbeider. Da synes jeg du skal like godt bytte jobb til en som er lettere å tilpasse sykepleiestudiet ts har hørt så mye om at det er vanskelig å få jobb som helsefagarbeider også :/ Anonymkode: 15784...59f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå