AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Hvor gammel var baby når far var alene med baby første gang? Vi har en baby på ca 12 uker, men ammingen er det ingen rytme på og flaske har vi heller ikke noen god flyt med enda. Tenker å prøve småturer som feks butikken osv i første omgang. Anonymkode: 0c8a7...eb7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Haha han var 4 dager kanskje første gang jeg var i butikken for å handle melk. To uker når jeg var ute med en venninne i 2 timer Far er da en like god omsorgsperson som mor. Har du ikke vært uten babyen på 3 mnd? Eneste mor har som far ikke har, er pupper. Anonymkode: bbe18...e4d 13
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha han var 4 dager kanskje første gang jeg var i butikken for å handle melk. To uker når jeg var ute med en venninne i 2 timer Far er da en like god omsorgsperson som mor. Har du ikke vært uten babyen på 3 mnd? Eneste mor har som far ikke har, er pupper. Anonymkode: bbe18...e4d At far er minst like god omsorgsperson tviler jeg ikke et sekund på. Dvs, det vet jeg Jeg klarer bare ikke få ro i sjela og føler baby gråter med en gang og at både baby og far blir stressa. Jeg hører hvor tullete det er, og får klarer fint å roe baby (ofte bedre enn meg) så lenge baby ikke er sulten. Men nå har jeg innsett at jeg må ta meg sammen og bare dra ut! Får er gjerne alene hjemme, så det er jeg som er håpløs Anonymkode: 0c8a7...eb7 1
Svigermor Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får er gjerne alene hjemme, så det er jeg som er håpløs Anonymkode: 0c8a7...eb7 Du er ikke håpløs, det er morsinstinktet ditt som snakker til deg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Når baby var 5,5 mnd. Da begynte jeg å dra på butikken, frisør osv. alene. Anonymkode: 929bd...d58
Carrot Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 9 dager, da dro jeg på butikken og var borte i to timer - far var frynsete når jeg kom hjem fordi baby hadde grått non-stop derfra gikk det bare oppover... 3
FantasDick Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Jeg har gått lange turer med bikkja og løpt ute 3 ganger i uka siden fødselen og da har baby naturligvis ikke vært med. Ammer rett før jeg går, så har jeg som regel opptil to timer på meg. Det har gått kjempefint - bortsett fra én gang hvor baby gråt og far slet med å roe ned, da snudde jeg med engang. Baby er snart 3 mnd nå.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: At far er minst like god omsorgsperson tviler jeg ikke et sekund på. Dvs, det vet jeg Jeg klarer bare ikke få ro i sjela og føler baby gråter med en gang og at både baby og far blir stressa. Jeg hører hvor tullete det er, og får klarer fint å roe baby (ofte bedre enn meg) så lenge baby ikke er sulten. Men nå har jeg innsett at jeg må ta meg sammen og bare dra ut! Får er gjerne alene hjemme, så det er jeg som er håpløs Anonymkode: 0c8a7...eb7 Det er jo ikke så rart baby og far blir stresset når de ikke har vært alene sammen på 12 uker. Skjønner godt følelsen av å 'ikke få ro i sjela' når man er borte fra baby, men dette er ditt behov, ikke baby sitt. Ta deg en tur ut ( i nærheten) og la de to prøve å finne ut av ting på egenhånd. Min baby og faren var alene ute på tur på dag 2 etter fødsel. Glad for at de to får være sammen uten meg hengende over dem. Det viser seg jo gang på gang at det går kjempefint, på tross av mitt hjerte som er på vei ut halsen 😂 Anonymkode: 86218...da5 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke så rart baby og far blir stresset når de ikke har vært alene sammen på 12 uker. Skjønner godt følelsen av å 'ikke få ro i sjela' når man er borte fra baby, men dette er ditt behov, ikke baby sitt. Ta deg en tur ut ( i nærheten) og la de to prøve å finne ut av ting på egenhånd. Min baby og faren var alene ute på tur på dag 2 etter fødsel. Glad for at de to får være sammen uten meg hengende over dem. Det viser seg jo gang på gang at det går kjempefint, på tross av mitt hjerte som er på vei ut halsen 😂 Anonymkode: 86218...da5 Det er så sant det du skriver.. Og jeg kan jo bare holde meg i området, så kan jeg komme hjem med puppen om det blir krise Anonymkode: 0c8a7...eb7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 En gang må bli den første, man må bare løsrive seg litt Jeg også syntes det var rart i starten, føltes ut som jeg la igjen en kroppsdel hjemme . Samtidig var det godt for meg også, følte jo jeg var med baby 24/7. Tar ikke baby flaske godt, så ammer du rett før du går ut, da er ikke baby umiddelbart sulten. En tur på butikken eller en gåtur i nabolaget er ikke noe problem i det hele tatt Anonymkode: 906a9...96e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 Jeg mener far kan være alene med babyen fra første stund Anonymkode: 9b79b...b2c 4
Minlillelykke Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 Fra han var helt fersk. Han ble tatt med ks så de var alene 3 timer før jeg kom. Far er da like god omsorgsperson som mor. Far får alltid i babyen mat om nøden er stor nok, kopp eller skje mating pleier å fungere. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener far kan være alene med babyen fra første stund Anonymkode: 9b79b...b2c Kommer an på kunnskapsnivået tenker jeg. Min mann gleder seg vanvittig til å bli pappa, men ser aldri han leser noe som helst om babyer, eller forbereder seg. Hadde jeg bare gått "fra første stund" tror jeg han hadde vært hjelpesløs. Mange menn regner med at dama vet alt, og gjør seg selv litt hjelpesløse tror jeg. Anonymkode: 7c933...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 Med førstemann var far alene med baby rundt 9mnd. Hadde ikke noe behov eller tanker på å dra fra baby. Ikke rart at jeg var helt frynsete.. (Slet med mild fødselsdepresjon de første ukene, så mye var dårlig samvittighet pga det) Andremann var far alene med baby når han var rundt 7dager, jeg handlet og hentet eldste i bhg. Tredjemann så var far alene med baby rett etter fødsel, siden jeg hadde hastekeisersnitt. Man må se an far, og situasjonen, men ofte går det bedre enn man tror. De er jo omsorgspersoner de og, og de trenger alenetid med baby. Anonymkode: f7981...bf4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 3 dager. Jeg og den eldste datteren min dro på shopping og var borte i ca 3 timer. Da måtte jeg tilbake pga amming. Det er forøvrig mannen som bader, skifter bleier og står opp med babyen hver dag. Jeg fikser alt det andre, samt tar ungen om natta om han skulle våkne. Og det er jeg som mater. Anonymkode: 7fa92...804 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #16 Skrevet 6. september 2017 babyen var ca 10 minutter da jeg hadde henne en hel natt alene første gangen. Anonymkode: 7202f...4db 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #17 Skrevet 6. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: babyen var ca 10 minutter da jeg hadde henne en hel natt alene første gangen. Anonymkode: 7202f...4db Tusen takk til deg og dere andre som skriver babyen og ikke bare "baby". Blir helt frynsete av å se det. Anonymkode: c74f1...a7b 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #18 Skrevet 6. september 2017 vist du er nervøs anbefaler jeg at dere går til innkjøp av en ergonomisk fullklippssele/sjal som babyen kan kose/sove på pappa. Da slapper han også mere av som igjen gjerne smitter over på pappa. Her var det vel omtrent med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Anonymkode: c4292...d47
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #19 Skrevet 6. september 2017 Ca 1 time etter vi kom hjem fra sykehuset, jeg måtte på butikken og kjøpe bind. Far fikk litt noia "tør jeg å være alene med henne da". Det gikk heeelt fint. Jeg hadde aldri tatt i en baby før hun ble født. Anonymkode: 566ec...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #20 Skrevet 6. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel var baby når far var alene med baby første gang? Vi har en baby på ca 12 uker, men ammingen er det ingen rytme på og flaske har vi heller ikke noen god flyt med enda. Tenker å prøve småturer som feks butikken osv i første omgang. Anonymkode: 0c8a7...eb7 Hvorfor kan ikke far være alene med babyen fra dag en? Virker nesten som du ikke stoler på han. Tror du virkelig at du må være rundt babyen din 24/7? Anonymkode: 02d92...748 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå