Gå til innhold

Har ikke peiling på dåpsgave!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Har aldri vært så kreativ av meg i forhold til gaver, og spesielt ikke til barn. Vil helst ikke gi veldig vanlige ting som ofte blir lagt i en skuff eller byttet bort, som mange andre også gir bort i tillegg til meg. 

Skal i en barnedåp med to barn, er fadder til det ene barnet. Er det OK å gi bunadsølv til barnet jeg er fadder til, og den store barnesang boken til det andre barnet? 

Kom gjerne med tips til andre ting jeg kan gi bort! Er helt blank på dette området. 

Anonymkode: 84a43...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt å gi bunadssølv i grunn, hva om ungen aldri skal ha en bunad?

boken er en fin ide 

Anonymkode: ecac0...aab

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dumt å gi bunadssølv i grunn, hva om ungen aldri skal ha en bunad?

boken er en fin ide 

Barnet har allerede en bunad 😊 Har du forslag til noe annet som kan være en fin gave til fadderbarn? 

Ts

Skrevet

Jeg ga bort en ramme med plass til 12 bilder, altså fra hver måned i det første året til barnet . Rammen passer til både gutt og jente og falt i smak hos foreldrene! 

Fant den hos gullsmed. Jeg var desperat etter å finne noe å gi, jeg var også blank. Ekspeditøren hos gullsmeden hadde mange gode forslag! 

Anonymkode: 9a8c4...b7f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en liten Fjellrävensekk i dåpsgave (ønske fra foreldrene). 

k%C3%A5nken-mini.jpg

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg gav sånn etui i sølv til å ha dåpsattesten i. Fås hos gullsmed.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har allerede en bunad 😊 Har du forslag til noe annet som kan være en fin gave til fadderbarn? 

Ts

Aah, ja men da er det jo i grunn greit med sølv, hvis det ikke allerede er sølv til bunaden 

Skrevet

Synes barneservise er en fin gave jeg, vi har iallefall brukt våre mye. Figgjo har feks serviser basert på Egner sine bøker, jeg ga servise sammen med tilhørende bok til mitt fadderbarn.

Anonymkode: 92f1d...621

Skrevet

Jeg ble kjempeglad for å få seks av hver av hverdagslig barnebestikk. Brukt daglig siden dåpen og frem til barnet var 4. Kjemenyttig og ble brukt!

Skrevet

Synes bunadsølv og sangbok er veldig fine gaver. 

Anonymkode: 6345b...224

• Liker 3
Skrevet

Av de gavene mine fikk til dåpen har halskjede hjerte i gull vert absolutt favoritt hos jentene, de elsker å pynte seg med smykker. Men det er nok litt individuelt om barn liker det.

Bunadsølv er fint, om de er jenter får jo så å si alle bunad til konfirmasjonen idag.

Barneservise med tallerken, kopp og skål har vi også hatt mye glede av.

Anonymkode: 6345b...224

Skrevet

Boken: Hva skal jeg bli når jeg blir stor har jeg hørt er velkommen hos mange :)

Skrevet

Jeg gir alltid penger som foreldrene setter på konto... mine fikk også penger av de fleste tantene onkelene og ene settet med besteforeldre.. oengene står på konto og skal brukes til lappen og bil, de får også endel penger til bursdager....alt små  sølvgreier som små skeier og sølvsko og små hjerteskrin og alt mulig sånt er husefull... mine fikk også et hjertesmykke hos gudmoren sin som står fadervår bakpå, det finnes i forskjellige farger og barna bruker dem enda.. 

Anonymkode: 71f9b...bb8

• Liker 1
Skrevet
På 6.9.2017 den 16.16, Ella1 skrev:

Jeg har akkurat kjøpt en liten Fjellrävensekk i dåpsgave (ønske fra foreldrene). 

k%C3%A5nken-mini.jpg

En slik sekk ga vi også..pluss at vi la ull undertøy og ullsokker i sekken.. Dette var foreldre kjempe glad for

• Liker 1
Skrevet

Syns det hørtes ut som fine gaver! En annen ide er en speiderkniv.

Skrevet

En barnestol med barnets navn, fødselsdato osv malt inn, samt et bilde. Vi har fått det til våre tre, kjempekoselig! Har også gitt det bort med stor suksess.

et lite maleri (vi fikk en "skytsengel")

min første 17.mai sløyfe, fås hos gullsmed

gåbil

gyngehest

smykkeskrin

sparebøsse

"høydemåler" hvor man skriver inn barnets høyde f.eks hvert halvår. Finnes mange flotte personifiserte

flagg (i dag flagger vi for...) fås hos gullsmed. Koselig å ta frem på bursdager, spesielle merkedager osv:)

• Liker 1
Skrevet

Barnehagesekk (Flott den Fjellreven som har blitt nevnt tidligere)

Gåvogn (F.eks den fra Brio)

Gåbiler f.eks. Flygåbil, Brannbilgåbil (De fra Sprell er veldig kule!)

Fødsels/navneplakat innrammet (Finnes mange kule og flotte varianter av disse på nett)

Røros-ullpledd!

Ellers klassiske dåpsgaver som eventyrsamlinger, sangbøker, inngravert smykke/armbånd osv 😊

Anonymkode: 5b01c...ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...