Gå til innhold

Kjøre Oslo - Tallinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om den veien Oslo til Tallinn som har kortest tid på ferger? Hvis jeg drar så drar jeg med hunder og da er høyeste prioritet kortest tid ombord på ferge.

Anonymkode: 25578...81b

Skrevet

Jeg har tatt den ruta flere ganger med hund. Har kjørt til stockholm og tatt siljalink over til tallinn. Har bevisst valgt nattbåt. Den tar rundt 16-17t, men mulighet for å lufte hunden på dekk. 

Det går to båter fra stockholm til tallinn, men kun den ene tar hund. Hundelugarene er ikke langt fra der man kan lufte på dekk. Eneste minuset er at det ikke er internett på lugaren, så da jeg reiste sist alene mef hunden. Så var det litt trist å sitte på lugaren, anbefaler å ta med litt underholdning :)

Veien fra oslo til stockholm er bra, suser lett nedover da det er mer eller mindre er motorvei hele veien. 

Har forøvrig tatt fly fra Gardermoen til tallinn, tar kun et par timer en vei, men er ikke mange avganger i uka.

Skrevet
18 minutter siden, gulsofa skrev:

Jeg har tatt den ruta flere ganger med hund. Har kjørt til stockholm og tatt siljalink over til tallinn. Har bevisst valgt nattbåt. Den tar rundt 16-17t, men mulighet for å lufte hunden på dekk. 

Det går to båter fra stockholm til tallinn, men kun den ene tar hund. Hundelugarene er ikke langt fra der man kan lufte på dekk. Eneste minuset er at det ikke er internett på lugaren, så da jeg reiste sist alene mef hunden. Så var det litt trist å sitte på lugaren, anbefaler å ta med litt underholdning :)

Veien fra oslo til stockholm er bra, suser lett nedover da det er mer eller mindre er motorvei hele veien. 

Har forøvrig tatt fly fra Gardermoen til tallinn, tar kun et par timer en vei, men er ikke mange avganger i uka.

Takk for utfyllende svar.

Jeg har med 5 hunder, så jeg vil helst slippe å ha nattbåt og lugar. Ser at muligens eneste vei med den muligheten er via nord-Sverige og ned Finland til Helsinki igjen.

Jeg flyr selv til Tallinn ca 1 gang i md pga jobb, men vil aldri ta med hundene på fly som cargo og de er for store til cabinen.

Skrevet

Med 5 hunder Skjønner jeg at ting blir litt annerledes. 

Uten å ha sjekket google maps, du har ikke vurdert å kjøre fra gøteborg med supetspeeden over til(eller brua fra malmø til danmark) danmark, videre til tyskland-polen-lithauen-latvia og så estland? 

Skrevet
28 minutter siden, gulsofa skrev:

Med 5 hunder Skjønner jeg at ting blir litt annerledes. 

Uten å ha sjekket google maps, du har ikke vurdert å kjøre fra gøteborg med supetspeeden over til(eller brua fra malmø til danmark) danmark, videre til tyskland-polen-lithauen-latvia og så estland? 

Jo jeg har sett på det, men det virker evig langt, og jeg TROR (men vet ikke), at det er litt mer komplisert ift gjennomreise av så mange land med dyr. I hvert fall når jeg skal tilbake til Norge.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg har sett på det, men det virker evig langt, og jeg TROR (men vet ikke), at det er litt mer komplisert ift gjennomreise av så mange land med dyr. I hvert fall når jeg skal tilbake til Norge.

Fryktelig langt å kjøre fra Tyskland. 21,5 timer fra Puttgarden (kortest). Jeg ville heller tatt ferje Kappelskär (nær Stockholm) til Åland ( ca 4-5 t.) Fra Åland til Nådendal ( ca 3,5 t.) og kjøre til Helsingfors. Det blir 3 ferjer, men relativt korte. Slipper iallefall langferje. Ellers har du jo ferje Kappelskär - Paldiski (nær Tallin), men den tar 10 timer.

Anonymkode: 7bb0d...28d

Skrevet

Hvor lenge kan du tåle å ha hundene på ferje? Båten fra Stockholm til Åbo tar 12 timer. Kanskje i lengste laget, men du kan ta dagbåt og bytte på å lufte hundene? Derfra er det et par timer til Helsingfors og en kort ferjetur over til Tallin.

Anonymkode: 2f2f2...af0

Skrevet

... Eventuelt hoppe av på Åland, som det blir foreslått over her.

Anonymkode: 2f2f2...af0

Skrevet
På 6.9.2017 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om den veien Oslo til Tallinn som har kortest tid på ferger? Hvis jeg drar så drar jeg med hunder og da er høyeste prioritet kortest tid ombord på ferge.

Du kan jo kjøre fergefritt, kjør til Malmø, over Øresundsforbindelsen og så videre over Store og så lillebelt broen og så inn i Tyskland ved Kalunborg og kjør så videre østover gjennom Tyskland, Polen, Litauen og Latvia til Estland. Lang vei ja, men du slipper ferger helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...