Gå til innhold

Blir deprimert av alle ryktene som går om meg. Hvordan slutte å bry meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten by der alle kjenner alle. Og i det siste har jeg fått så nok. Det er rykter, baksnakking, falske venner. Det har samlet seg og jeg får alt på en gang, føler det bryter meg sammen alt dette.

Hvordan slutte å tenke på alt som blir sagt om meg?

Anonymkode: a2640...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spre falske rykter om deg selv..

Sånn som at du har hemmelig besøk av en eller fancy kjendis.

At du vant ca to hundre tusen i vikinglotto forrige uke men valgte å gi det til sultrammede i Jemen.

Osv osv. sett fantasien fri og kjør på!

Anonymkode: 35e6c...b2f

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spre falske rykter om deg selv..

Sånn som at du har hemmelig besøk av en eller fancy kjendis.

At du vant ca to hundre tusen i vikinglotto forrige uke men valgte å gi det til sultrammede i Jemen.

Osv osv. sett fantasien fri og kjør på!

Anonymkode: 35e6c...b2f

Haha! Tviler på det altså.

Skrevet

Vil helst være en anonym grå mus som ingen snakker om.

Skrevet

Det er ikke så mange som snakker om tom og jerry selv om du finner dem i alle butikker og på TV og YouTube .

Anonymkode: 023a1...f8d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil helst være en anonym grå mus som ingen snakker om.

Blir du for anonym grå mus så prates vel det også om. 

Drit i hva folka sier.

Skrevet

Hva slags rykter? 

Anonymkode: a7b54...727

Skrevet

Opplever mye av det samme. Men har greid å få meg til å være lykkelig:) Jeg tar godt vare på de få vennene jeg har, går daglige turer med hunden min, steller hus og hjem, unner meg pene ting/luxus osv..

Baksnakkerne er bare dumme og lite intelligente. Jeg trenger dem ikke i livet mitt, så de kan bare ha det så godt med baksnakkingen sin:) 

I mens lever jeg mitt liv, og viser ALLE på den måten at mobberne tar feil. Og en dag vil de nok bli avslørt for sine stygge egenskaper.

Aldri gi opp deg selv, TS. Bare du vet sannheten om deg selv:) Husk det, og la andres meninger forsvinne som dugg for solen..

Stor klem fra meg! 

Anonymkode: b5d25...a47

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags rykter? 

TS ønsker ikke å bli gjenkjent for dette:) Forstår du det??

Anonymkode: b5d25...a47

• Liker 2
Skrevet

Om de er plagsomme kan det være greit å vurdere å flytte for å slippe de folkene. 
Man kan ikke slutte å bry seg, er ganske vanskelig. Man kan lukke seg, men følelser har man enda.
Jeg er en mester på det... du blir ganske enkelt nødt å glemme følelser fullstendig.
Men det er ikke en grei måte å leve på. 
Håper du har det bedre. :( 

Om du ikke flytter, kanskje bare kutt ut folkene som baksnakker. Man er ikke akkurat nødt å henge med negative mennesker. Ignorer dem om de snakker til deg også (du trenger ikke vie tid til dem). De vil gå lei om du ikke bryr deg med dem.

Skrevet

Den beste måten å håndtere dette på er å la det prelle av deg. Ikke gi næring til ryktene, falskheten og menneskene som gidder å bruke tiden sin på det ved å bry deg og bruke energi på det. Fokuser på det som du vet er sant og det som er ekte, og la resten prelle. 

Jeg tipper at på et slikt sted så er de fleste bare glad for at det ikke er dem som blir snakket om. Og det virker jo som at folk egentlig ikke har bedre å gjøre på enn å sladre om ditt og datt - sant eller ei. 

Folk ser det de ønsker å se og hører det som de ønsker å høre, og misforståelser oppstår vel lett når ting går fra øre til øre som dette. 

Jeg vet ikke hva ryktene om deg går ut på, men de pleier som regel å være negative når følelsen du sitter med er resultatet, så det beste du gjør er å møte folk med blikket, smile bredt viss du klarer det, hilse på alle og egentlig bare 'later som' (det beste er jo om det er ekte, men å late som er en god start) at du ikke bryr deg om hva ryktene går ut på. 

Skrevet

Jeg flyttet, takler det heller ikke. Her jeg bor nå har jeg null kontakt med lokalbefolkningen, så om de prater aner jeg det ikke.

Anonymkode: c37ab...ce7

Skrevet

Det ene er som dette "du vet hun egentlig ikke jobber?? Har ikke hørt om noen som har ansatt hennes firma. Og når hun var her å hjalp meg så skjønner man jo det hun var skikkelig dårlig." 

Jeg driver et enkeltmannsforetak som faktisk går veldig bra. Jeg har en kundeportefølje som er så lang at jeg får ventelister. Det gikk så bra at jeg ble kjøpt opp av et større firma og ansatt der som daglig leder. 

Så opplevde jeg en gang at en av disse jentene sendte meg melding og spurte om det var jobb å få hos meg. Svarte at man kan alltids fikse noe, hun ville begynne rett i leder stilling sa hun. Men den er okkupert av meg og over meg er eier av firmaet så noen slik kontorjobb har vi ikke tilgjengelig. Lurte på hvorfor hun ville ha en slik jobb, trodde hennes eget firma gikk bra. Nei hun skulle bare sjekke om jeg faktisk hadde noe å gå til.

Da de fikk høre at mitt lille firma var lagt ned fikk jeg klapp på skulderen og "ååå, så det gikk ikke så bra." Eeeh, det gikk faktisk veldig bra og ble litt mye. 

Skrevet

I tillegg til rykteflom jobben min florerer det rykter om barnet mitt, forholdet mitt, psyken min, etc. 

Skrevet

Også har jeg opplevd baksnakking slik at de mener jeg snakker for mye om mitt eget. Så jeg endret dette. Men da begynner de å stille en haug med private spørsmål og blir sure om jeg ikke gir de svar.

Skrevet

Går det rykter om at du er paranoid? 

Anonymkode: e01fc...ee5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det rykter om at du er paranoid? 

Anonymkode: e01fc...ee5

Nei. Jeg hører alt direkte så jeg er ikke paranoid. Det er en stor jentegjeng jeg var litt med i som bestemte seg for å ikke godta meg og nå florerer det endel ting som ikke stemmer eller er overdrevet. 

Skrevet

Har du prøvd å oppsøke profesjonell hjelp

Skrevet

Jeg har lærtmå gå med hevet hode, har nok med mitt liv om jeg ikke skal bry meg med hva folk sier. Enkelt sagt, tok meg mange år med terapi og hjertesorg å komme dithen. Og jeg hadde mye falske venner og de aller sykeste rykter som gikk/går rundt om meg. Fuck it, jeg kan ikke la det bry meg, jeg har ikke ork eller energi til det. 

Anonymkode: 10ded...a1a

Skrevet
På 6.9.2017 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Liten by der alle kjenner alle. Og i det siste har jeg fått så nok. Det er rykter, baksnakking, falske venner. Det har samlet seg og jeg får alt på en gang, føler det bryter meg sammen alt dette.

Hvordan slutte å tenke på alt som blir sagt om meg?

For det første: stemmer det? Nei, det er bare rykter. Hvorfor kan du ikke si det rett til dem og deretter spørre de om de kan forklare hva de mener og hvorfor de sier sånt om deg? Spør og kall inn til et møte eller noe sånt og spør om hvorfor de lager falske rykter om deg. :) 

Det tror jeg hadde hjulpet for din egen del. Hvis de er voksne så kommer de på dette møtet og svarer på det mener jeg. Hvis de sitter og lager en haug med rykter om deg som du mener ikke stemmer så sier det veldig mye om disse menneskene egentlig. 

Anonymkode: 97187...d8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...