Minlillelykke Skrevet 6. september 2017 #1 Del Skrevet 6. september 2017 Nå kjenner jeg at kroppen er på bristepunktet. Hadde en tøff fødsel som endte i hastesnitt med første. Denne gangen har jeg vært klar på at jeg ønsker ks fra første stund. Har dog ikke følt at jeg har blitt hørt. Siden jeg er over 25 og har gøy bmi måtte jeg også igjennom glukosebelastning, denne viste at jeg har utviklet svangerskapsdiabetes. Jeg har ikke skremmende høye verdier, men nok til å få diagnosen. I dag varjeg på sykehuset til vekstkontroll av lillejenta, sammenslått av samtale i forhold til ks og diabetesen. Jeg må si jeg blir helt svett av alle kontrollene de forventer! Annenhver uke til fødepol, annenhver uke til diabetesavdeling, og i tillegg lege OG jordmor! Dere som har slitt med dette før, er dette vanlig? Spurte om det var mulig å samkjøre kontrollene på sykehuset til samme dag og ikke så langt unna hverandre tidsmessig, men neida. Jeg har i tillegg ett vondt bekken som låser meg endel inne, så de få turene ut hadde jeg håper å kunne bruke på koseligere ting enn sykehus og lege. Per nå føler jeg ingen glede over å skulle få ett barn til, alt er bekymringer, får jeg ks, blir diabetesen varig, kommer jeg til å bli glad i denne jenta, kommer jeg til å kunne være mye sammen med sønnen som vi har fra før, osv. Jeg synes dette er skikkelig vanskelig. Følte ikke legen på sylehuset tok følelsene min særlig alvorlig. Håper mye løsner om jeg få invilget ks, men etter dagens samtale føles alt bare helt svart. Beklager langt innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Del Skrevet 6. september 2017 Jeg forstår deg godt. Var selv til kontroll hver uke, noen ganger et par ganger i uken pga vekstavvik, svangerskapsdiabetes og en del andre komplikasjoner. Var også ekstremt kvalm så det var et ork å komme seg ut og på alle avtalene. Dette var heldigvis første barnet. Ta det opp med jordmor, forklar det slik du skriver det her. Her gikk diabetesen over rett etter fødsel og har ikke hatt noen tegn til diabetes i årene etter. Fikk det heller ikke i neste svangerskap. Anonymkode: ca84b...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 6. september 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 6. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg godt. Var selv til kontroll hver uke, noen ganger et par ganger i uken pga vekstavvik, svangerskapsdiabetes og en del andre komplikasjoner. Var også ekstremt kvalm så det var et ork å komme seg ut og på alle avtalene. Dette var heldigvis første barnet. Ta det opp med jordmor, forklar det slik du skriver det her. Her gikk diabetesen over rett etter fødsel og har ikke hatt noen tegn til diabetes i årene etter. Fikk det heller ikke i neste svangerskap. Anonymkode: ca84b...91c Takk for forståelse. Jeg synes hele situasjonen er vanskelig. Har nå fått lest litt om sykdommen og har troa på at dette skal gå. Jeg ble såpass deppa etter beskjeden at jeg ikke orket å gå innom noe apotek, men skal kjøpe en slik måler i morgen. Regner med et detter brev ned i posten når som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #4 Del Skrevet 7. september 2017 Ærlig talt 😳 Tusenvis av kvinner dør i fbm svangerskap og fødsel, i Norge klager man på for MYE OG FOR TETT OPPFØLGING? Blir kvalm. Bu fuckings hu. Anonymkode: 4ed03...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 7. september 2017 #5 Del Skrevet 7. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt 😳 Tusenvis av kvinner dør i fbm svangerskap og fødsel, i Norge klager man på for MYE OG FOR TETT OPPFØLGING? Blir kvalm. Bu fuckings hu. Anonymkode: 4ed03...e64 virkelig? Skjønner godt at du måtte ta denne under ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 7. september 2017 #6 Del Skrevet 7. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt 😳 Tusenvis av kvinner dør i fbm svangerskap og fødsel, i Norge klager man på for MYE OG FOR TETT OPPFØLGING? Blir kvalm. Bu fuckings hu. Anonymkode: 4ed03...e64 Et typisk eksempel på en kommentar som bør postes under nick eller ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #7 Del Skrevet 7. september 2017 19 timer siden, Minlillelykke skrev: Takk for forståelse. Jeg synes hele situasjonen er vanskelig. Har nå fått lest litt om sykdommen og har troa på at dette skal gå. Jeg ble såpass deppa etter beskjeden at jeg ikke orket å gå innom noe apotek, men skal kjøpe en slik måler i morgen. Regner med et detter brev ned i posten når som helst. Hvis du har fått resept på utstyr til måling av blodsukkeret, så får du måleren gratis. Det er iallefall gratis på Apotek 1 hvis jeg ikke har misforstått. Anonymkode: 233f4...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 7. september 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 7. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har fått resept på utstyr til måling av blodsukkeret, så får du måleren gratis. Det er iallefall gratis på Apotek 1 hvis jeg ikke har misforstått. Anonymkode: 233f4...54d Jeg har fått ordnet meg utstyr, og foreløpig ser ting veldih bra ut. Kommet meg litt lenger opp fra kjelleren i dag, og ser litt lysere på ting. Jeg fikk forøvrig måleren grativ ved kjøp av strips og nåler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 7. september 2017 Forfatter #9 Del Skrevet 7. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt 😳 Tusenvis av kvinner dør i fbm svangerskap og fødsel, i Norge klager man på for MYE OG FOR TETT OPPFØLGING? Blir kvalm. Bu fuckings hu. Anonymkode: 4ed03...e64 Nå handler det vel om å faktisk ha overskudd til det barnet som jeg har fra før også. Jeg skal gjerne ta kontrollene, men jeg hadde håpet på litt samarbeid med sykehuset så de i det minste kunne få disse kontrollene på samme dag. Så jeg slipper å kjøre rundt hver dag, hver uke. For med mye plager fra før er ikke det optimalt. Skriv gjerne under nick når du skal dømme andre som har det veldig tøft, og sende de rett ned i kjelleren. Jeg er veldig glad for oppfølgingen jeg får, men jeg mener at jordmor ikke er nødvendig når de gjør akkuratt samme undersøkelser på sykehuset annenhver uke. I tillegg synes jeg det er bortkastet å bruke de timene på meg som får mye hjelp når det det er mangel på timer i kommunen jeg bor. Man trenger stengt talt ikke både jordmor, fødselslege OG fastlege. Da kan noe droppes. men jeg forstår at du ikke har hatt det slik, og da er det vanskelig å skjønne hvor tøft det faktisk er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå