AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Han har veldig lyst til se den sammen med storebror på 15. Jeg blir selvfølgelig også med. Blir han nektet inngang? Bør han få lov? Jeg er veldig usikker. For de som ikke vet, så er It er skrekkfilm om en ond klovn. Anonymkode: 04d0a...1da
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Se www.aftenposten.no. Erlend Loe har anmeldt den. Anonymkode: 99b3d...a5f
Wit Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Ja, han kan bli nektet. Her er aldersgrensen for filmen 15 år, og da gjelder følgende: - 15 år (unge ned til 12 år i følge med foresatte)
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Hvis de sjekker, så vil han bli nektet inngang. Tror de automatisk gjør dette hvis et barn ser yngre enn 15 år. Var på en film engang med 15 åra grense og noen kom med to barn på 10 og 11 år. Det var de sure pengene for å si det sånn. 15 år - unge ned til 12 år sammen med voksneEn film med 15-årsgrense kan ha angstskapende stemning, og inneholde realistiske innslag av katastrofer, krig, omsorgssvikt eller overgrep. Skrekkfilmer, filmer med drap eller detaljerte seksuelle skildringer får normalt 15-årsgrense. Unge ned til 12 år kan se filmen i følge med foreldre/foresatte. Anonymkode: ef00f...401
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Det er absolutt ikke en film for 11 åringer.... det er en oppskrift på livredd unge som ikke vil sove alene Anonymkode: d4fe4...9ff 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Så gamle versjonen på TV selv da jeg var 11 år. Hadde mareritt i flere uker og nå i voksen alder klarer jeg ikke se den nye! Anonymkode: 54b85...eee
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så gamle versjonen på TV selv da jeg var 11 år. Hadde mareritt i flere uker og nå i voksen alder klarer jeg ikke se den nye! Anonymkode: 54b85...eee Jeg takler omtrent ikke traileren, så å se den på kino er et digert no go. Enda jeg er voksen. Kan ikke forstå at noen vil tillate et barn å se en sånn film bare fordi "han har så lyst". Anonymkode: d4fe4...9ff 5
Meadow Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så gamle versjonen på TV selv da jeg var 11 år. Hadde mareritt i flere uker og nå i voksen alder klarer jeg ikke se den nye! Anonymkode: 54b85...eee Jeg også! Grøsser fortsatt av tanken på blod opp av vasken etc. Liker ikke klovner den dag i dag! 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg takler omtrent ikke traileren, så å se den på kino er et digert no go. Enda jeg er voksen. Kan ikke forstå at noen vil tillate et barn å se en sånn film bare fordi "han har så lyst". Anonymkode: d4fe4...9ff Jeg liker vanligvis skrekkfilmer, men denne klarer jeg ikke pga alle marerittene jeg sleit med etter å ha sett filmen altfor ung. Anonymkode: 54b85...eee
bluevelvet Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Ikke gjør det. Så den gamle versionen da jeg var 11-12 år gammel selv og var LIVREDD. Skal se den nye på kino i dag, men skrekken sitter faktisk fortsatt litt i meg. IT er en veldig skummel historie og egner seg ikke for barn. han kan heller se den når han blir eldre synes jeg. Da sparer du ungen og deg selv for mye stress.
Chizue Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er absolutt ikke en film for 11 åringer.... det er en oppskrift på livredd unge som ikke vil sove alene Anonymkode: d4fe4...9ff Kommer helt an på ungen det =) Noen barn er såre, andre tåler en god del mer... Husker jeg hadde en "Overnatting/pyjamas party" når jeg var 10år, venninnene mine var 11 og 13.. Vi hadde fått lånt diverse filmer og ene filmen var Braindead Jeg satt å lo og tenkte "ew" og så bort på venninna mi på 13..hun lå under puta og gråt halve filmen.. Kan nevnes at idag digger jeg slasher/gore/zombie filmer... Venninnen min, 32...Klarer ikke en gang å se på "grøsserne", hun er så ille at bare du ser på henne og sier bø. Så skvetter hun 1
Morpheus Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 På filmer så er det en aldersgrense. Det står f.eks på coveret eller når du skal handle kinobillett. Den alderen er et tall. Barnet må ha like høyt tall eller mer i sin alder. For å kunne se filmen. Ikke lavere. Grunnen til at de har satt slike tall. Er at det er voldelige eller seksuelle scener på filmen som kan være skadelig for folk med lavere tall enn det som filmen er oppgitt med som aldersgrense. Så for å ikke skade barnet ditt. Må du ikke eksponere barnet ditt (eller andre barn) som har lavere alder enn den aldersgrensen filmen er satt opp med. Akkurat det samme som ved å kjøpe rusmidler til barn. Det kan i stor grad skade de, og ha konsekvenser for livet senere til vedkommende som alt for tidlig blir eksponert for dette. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 Skulle ønske flere filmer faktisk ble satt til 18 år. Da ville man ikke fått alle ungene som hyler av skrekk. Anonymkode: ef00f...401 3
Gjest Elseby13 Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 4 minutter siden, Morpheus skrev: På filmer så er det en aldersgrense. Det står f.eks på coveret eller når du skal handle kinobillett. Den alderen er et tall. Barnet må ha like høyt tall eller mer i sin alder. For å kunne se filmen. Ikke lavere. Dette stemmer jo ikke. Barn inntil 3 år yngre enn aldersgrensen kan se filmen med en voksen. Jeg så It som 8-9åring. Skrekkelig moro!
Troll! Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 http://www.medietilsynet.no/barn-og-medier/aldersgrenser/#anchor_15 Når du skal ta med barn som er yngre enn aldersgrensen på kino For aldersgrensene 9, 12 og 15 kan du ta med barn som er inntil tre år yngre. Alle barn kan gå på film med 6-årsgrense i følge med foresatte. 18-årsgrensen er absolutt. Barn og unge er ulike. Derfor skal du ta hensyn til barnets modenhet og tålegrense når du velger å ta med deg noen som er yngre enn aldersgrensen på kino. Selv om du for eksempel kan ta med en 6-åring på en film med 9-årsgrense, er det ikke sikkert filmen passer nettopp for ditt barn.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #16 Skrevet 6. september 2017 12 minutter siden, Chibi skrev: Kommer helt an på ungen det =) Noen barn er såre, andre tåler en god del mer... Husker jeg hadde en "Overnatting/pyjamas party" når jeg var 10år, venninnene mine var 11 og 13.. Vi hadde fått lånt diverse filmer og ene filmen var Braindead Jeg satt å lo og tenkte "ew" og så bort på venninna mi på 13..hun lå under puta og gråt halve filmen.. Kan nevnes at idag digger jeg slasher/gore/zombie filmer... Venninnen min, 32...Klarer ikke en gang å se på "grøsserne", hun er så ille at bare du ser på henne og sier bø. Så skvetter hun Braindead er jo en splatter"komedie". Kan vel ikke sammenlignes med It, ikke akkurat en komedie, hvor også barn på samme alder som den det er spørsmål om er ofrene..😝 Anonymkode: 1bd15...445 1
melly666 Skrevet 6. september 2017 #17 Skrevet 6. september 2017 På kino spør de mest sannsynlig om alder, og jeg antar din 11-åring ikke ser 15 ut, så da må du/en annen over 18 være med. I tillegg må du si at han er 12. Med det sagt, jeg elsket skrekkfilmer da jeg var liten (fra 8 års alderen), og liker det fortsatt, så det er ikke alle barn som "blir ødelagt" av å se skumle ting.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #18 Skrevet 6. september 2017 Hehe, jeg så IT da jeg var rundt 6 år. Ikke med min mors viten riktignok. Fikk ingen mareritt. Men, barn er forskjellige. Og ja, han kan bli nektet adgang pga alder. Dere kan heller leie/laste ned filmen senere, en film blir gjerne skumlere på kino også enn hjemme i egen stue. Anonymkode: 14c99...a36
Glorious Skrevet 6. september 2017 #19 Skrevet 6. september 2017 Som flere nevner, så LITT av den originale filmen da jeg var 10-11, er vel fortsatt redd. Han kan se filmen når han blir litt eldre og forstår litt bedre. Denne filmen tror jeg godt voksne også blir redd av. Hadde aldri utsatt mitt barn for det. Aldersgrense er der av en grunn. Og den burde sikkert hatt høyere grense også men mangler vold og sex, derfor 15.
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. september 2017 #20 Skrevet 6. september 2017 Det er en grunn til at den har fått 15 årsgrense.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå