AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Jeg har hatt mine første vakter i et stort selskap. Opplevde mye negativt, både brudd på Arbeidsmiljøloven og sløve ledere som ikke responderte på beskjeder. Første vakten var det ingen instrukser og ingen steder å varme seg, ei gå på toalettet. Sto rett opp og ned ute i 12 timer på natten verken en stol tak noe form for tak over hodet. Dette var min første vakt i et slikt yrke og jeg var veldig sjokkert. Jeg ringte min nærmeste leder og ga beskjed om avvikene og de lovet bedring, men lite var gjort til neste vakt. (Vi ble fortalt at det skulle være ly og instrukser på vår første vakt) Etter å ha stått 2 netter i bøttende regn uten skikkelige klær, ligger jeg nå i sengen og er elendig. Jeg pratet med en som jobber i samme firma og h*n sa til meg at jeg må ikke finne på å si ifra om avvik, for da kommer de til å fjerne vaktene mine og jeg kan se langt etter fast jobb. H*n anbefalte meg å bare holde ut. Too late, jeg sa ifra.. Er det slik man skal ha det som nyansatt? Skjer dette i seriøse firmaer at om man sier ifra, så får man fyken eller blir rett og slett ikke får flere vakter? Hilsen forvirret Anonymkode: 4d76c...869
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Velkommen til dagens arbeidsliv TS. Jobber heldigvis ikke ute, men opplever da ofte brudd på AML for det. Nå er det den sterkestes rett som gjelder. Var jeg deg ville jeg byttet jobb. Anonymkode: 2bd9d...e0e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Hvis alle andre holder ut så er det som regel best å holde kjeft om ting, dessverre. Det er slik arbeidslivet fungerer. Hvis avvik skal rapporteres på en slik arbeidsplass som du er burde dere være flere som melder fra og gjerne få med en som har mye slagkraft i tilbakemeldingene som sjefen hører på. Det er nok også slik at noen har mer å si på en arbeidsplass enn andre og er man ny er det best å gå stille i gangene det første halvåret. Anonymkode: d71ea...e12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Hva er det med dere som svarer her? Er dere veldig unge? Nei, dagens arbeidsliv skal ikke være sånn! Si fra Ts!!! Dere som ikke protesterer på helt åpenbare avvik gjør jo bare forholdene verre. Skal vi godta at arbeidsplasser behandler folk dårlig? Nei! Anonymkode: 14b9f...869 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 For guds skyld si ifra--- det er viktig å ikke finne seg i uanstendige arbeidsforhold! Det skylder du deg selv og ikke minst de som kommer etter. Har selv akkurat meldt fra til Arbeidstilsynet ang min egen sjef som sender trakasserende Mail til de ansatte med ubehagelige/stygge personkarakteristikker. En annen på arb.plassen har meldt vedkommende til skattemyndighetene da det er blitt unndratt skatt for et betydelig beløp de siste 20 årene.. needless to say, jeg har allerede søkt (og intervjuet for) ny jobb. Anonymkode: a24a7...aa7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 29 minutes ago, AnonymBruker said: jeg har allerede søkt (og intervjuet for) ny jobb. Det er enkelt å være tøff i trynet og lage helvete på arbeidsplassen når en feigt kan spasere inn i ny jobb og overlate til tidligere kolleger alle problemene en selv har skapt. Anonymkode: 470d6...fa1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Helt normalt i vekterbransjen. Det er så lett å kurse nye at stor turn over ikke ses på som et problem. Anonymkode: 2b33b...4a2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #8 Skrevet 11. september 2017 Jeg har vært varsler og min (og mange andres) opplevelse og erfaring gjør at jeg heller søker meg bort fra et slikt sted enn å varsle igjen. Om du varsler kan jeg garantere at kollegaene dine snur deg ryggen fordi de er redde for å smake pisken selv. Dette selv om de er svært enig i at man bør varsle. Du blir fryst ut, ledelsen gir deg restriksjoner eller tar fra deg oppgaver m.m. Søk deg bort og evt varsle Arbeidstilsynet. Anonymkode: d9534...2d5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #9 Skrevet 11. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er enkelt å være tøff i trynet og lage helvete på arbeidsplassen når en feigt kan spasere inn i ny jobb og overlate til tidligere kolleger alle problemene en selv har skapt. Anonymkode: 470d6...fa1 Det er også enkelt å være tøff i tryne når en svarer som anonym bruker, skjønner jeg.Til info så er det ingen andre ansatte som sitter igjen med problemene her da de to andre allerede har sagt opp. Denne bedriften er et synkende skip. Så "så feige" er vi.. Anonymkode: a24a7...aa7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #10 Skrevet 11. september 2017 On 9/6/2017 at 10:33 PM, AnonymBruker said: Hva er det med dere som svarer her? Er dere veldig unge? Nei, dagens arbeidsliv skal ikke være sånn! Si fra Ts!!! Dere som ikke protesterer på helt åpenbare avvik gjør jo bare forholdene verre. Skal vi godta at arbeidsplasser behandler folk dårlig? Nei! Anonymkode: 14b9f...869 Tja, unge uten arbeidserfaring har som kjent vsnakelig å få seg jobb. Er du 40 med mange år i arbeidslivet finner du deg ny jobb uansett. En ung person kan gjerne gå 1 år arbeidsledig eller to Anonymkode: d06ec...4cc
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #11 Skrevet 11. september 2017 Er du medlem av ett eller annet fagforbund eller noe ? Hva med å kontakte en avis, eller TV-stasjon, får å kaste litt lys over dette? Men da burde dere selvfølgelig være flest mulig som sier ifra (for å få mest mulig "slagkraft") llers kommer sannsynligvis til å høres ut som EN enest grinete og sur ansatt... Anonymkode: af604...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå