AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Dere som bruker bærenett etc når dere handler, hvilke poser bruker dere da til restavfall osv? Anonymkode: 4dbf1...784
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Optisk sorteringsposer. Anonymkode: 15705...1c8
TML0802 Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Sorteringsposer til plast- og matavfall, resirkulerbare avfallsposer til resten.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Det finnes egne avfallsposer på butikken. Avhengig av hvor man bor fungerer det forskjellig. I Oslo er det egne avfallsposer, her hvor jeg bor på bygda kjøper vi egne avfallsposer til restavfall og får papirposer og plastsekker til plastavfall fra søppelkjørerne når vi ber om det (egne lapper som henges på søppelkassen) Anonymkode: a825e...226 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Bruker ingen poser, vel? Bare hiver avfallet rett i spannet uten pose. Meget enkelt. Anonymkode: 62786...f16
ToveM Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Kjøper ruller med avfallsposer med knytesnorer.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Kjøper ruller med avfallsposer fra first price, billigere enn å betale hver gang man handler også. Kildesorterer mye, så det nlir ikke så mye restavfall. Anonymkode: 136bd...853 2
Forundret.. Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruker ingen poser, vel? Bare hiver avfallet rett i spannet uten pose. Meget enkelt. Anonymkode: 62786...f16 hvordan ser det spannet ut? 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: hvordan ser det spannet ut? Sikkert jævli. Anonymkode: 62786...f16 1
Forundret.. Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sikkert jævli. Anonymkode: 62786...f16 Ja..
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 Akkurat nå, Forundret.. skrev: Ja.. Gjør ingenting. Ser jævli ut de andre spannene også. Anonymkode: 62786...f16
tdm900 Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 Tar med matvarene hjem i plastposer en gang i blant, ellers så er det ikke kjemisk fritt for poser i huset heller. Matavfallet går i en papirpose, og så rett i biodunken
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruker ingen poser, vel? Bare hiver avfallet rett i spannet uten pose. Meget enkelt. Anonymkode: 62786...f16 Så du vasker søppelspannene dine for hver gang da eller? Må da lukte noe jævlig hvis du ikke gjør det 😷 Anonymkode: a825e...226
SweetM Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøper ruller med avfallsposer fra first price, billigere enn å betale hver gang man handler også. Kildesorterer mye, så det nlir ikke så mye restavfall. Anonymkode: 136bd...853 Jeg gjør det samme. Sorterer jo ut matavfall, papir/papp, drikkekartonger, glass, plast, batterier, lyspærer osv, så det er ikke mye som går i restavfall.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 Butikkjøpte søppelposer på rull. Anonymkode: 22236...4b4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #16 Skrevet 6. september 2017 27 minutter siden, SweetM skrev: Jeg gjør det samme. Sorterer jo ut matavfall, papir/papp, drikkekartonger, glass, plast, batterier, lyspærer osv, så det er ikke mye som går i restavfall. Og hvilke poser er da best? Jeg kjøpte en rull fra rema men de er gjennomsiktig pluss mangler håndtak. Ikke spesielt fornøyd med disse. Greit til plastavfall men liker ikke at de andre i sameiet ser hva jeg kaster i rest😅 her vi bor får vi bare bioposer til matavfall. Plast og rest kastes i våre egne poser. Den som bare kaster rett i spannet: det er ikke aktuelt altså. Her prøver jeg å holde spannene rene og legger papir i bunnen om posen skulle lekke. Ts Anonymkode: 4dbf1...784
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #18 Skrevet 6. september 2017 Bruker ikke bærenett 100 %, noen steder får vi plastposer automatisk og tar i mot dem. Andre ganger, når vi har behov for plastposer til søppel så kjøper vi og gjenbruker Remaposene noen ganger før de blir til søppelposer. Brødposer, fruktposer ol. Blir og brukt til søppel. Anonymkode: f711e...28f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #19 Skrevet 6. september 2017 Kaster det rett i dunken Anonymkode: fdd1a...f04
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #20 Skrevet 6. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hvilke poser er da best? Jeg kjøpte en rull fra rema men de er gjennomsiktig pluss mangler håndtak. Ikke spesielt fornøyd med disse. Greit til plastavfall men liker ikke at de andre i sameiet ser hva jeg kaster i rest😅 her vi bor får vi bare bioposer til matavfall. Plast og rest kastes i våre egne poser. Den som bare kaster rett i spannet: det er ikke aktuelt altså. Her prøver jeg å holde spannene rene og legger papir i bunnen om posen skulle lekke. Ts Anonymkode: 4dbf1...784 Det du har kjøpt er ikke avfallsposer, det er enten fryseposer eller brødposer. Se i det området av butikken hvor de har rengjøringsprodukter, sannsynligvis er avfallsposene i nærheten. Selv har vi ennå en del poser liggende, så vi bruker dem. I tillegg bruker vi posene dopapir og tørkepapir kommer i, fordi vi ikke ser en grunn til å kaste fine poser i søpla og så være nødt til å kjøpe poser for å ha søpla vår i. Vi sparer også en del på å ikke kaste posen vi har plast i, men heller bruke den flere ganger. Når vi nå er nødt til å skylle all plasten er det ikke noen grunn til å regne posen som skitten. Anonymkode: 41bd9...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå