AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Hei. Jeg går vg2 og har en drøm om å bli veterinær. Men, jeg kunne også egentlig tenke meg å bli lege eller tannlege, og da må jeg jo ha fysikk 1, noe jeg ikke har nå. Nå har jeg kjemi, biologi, R1 og sosiologi. Jeg vurderer da å bytte ut sosiologi med fysikk, men tenker dere at det er for sent nå med tanke på å henge med i faget? Vet at de som har fysikk skal ha første prøve uka etter høstferien. Det jeg da også lurer på, er om jeg skulle skifta fra R1 matte til S1 og S2, siden jeg ikke har tenkt til å ta R2. Noen som vet om det er stor forskjell mellom mattene nå i starten? Evt om jeg bare skulle gått for R1, er det veldig tungt med alle realfagene? Setter pris på alle råd. Anonymkode: d3c53...112
stan Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Du vil fint klare å bytte, men gjør det så snart som mulig. Det gjelder både matematikken og fysikken. Men du må jo selvfølgelig jobbe og ta inn det tapte. Men trenger du hele kombinasjonen med fysikk, kjemi og biologi? Hvert av fagene regnes jo som relativt krevende.
Gjest morhjertegod Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Mener datteren fikk beskjed om at eventulet bytte måtte skje før høsferien, om jeg ikke husker feil.
Gud Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Null (i alle fall ganske lite) problem å bytte, så lenge det finnes fysikk-klasser i samme blokk som du har Sosiologi. Prøven etter høstferien er ikke noe å bekymre seg for, det er kompetansen ved slutten av opplæringen som skal vurderes uansett. S1+S2 vil gi 1 realfagspoeng, mens R1 gir 0.5. Dessuten får du fordelt arbeidsbelastningen på to år.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Jeg går vg3, og vi må bytte før høstferien. Er ikke noe problem å bytte nå. Jeg hadde også fysikk 1, kjemi 1, fysikk 1 og biologi 1 det andre året mitt. Det gikk veldig bra, fikk 5 i 2 fag og 6 i 2 fag. Det er en del jobb ja (mye mer enn de med samfunnsfag har), men jobb jevnt så går det nok bra. Anonymkode: 02e9e...5ba
gobbledigook Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Da jeg gikk vg3 var det folk som fikk bytte flere ganger (venninnen min var sikkert innom 80% av fagene) til ganske sent inn i semesteret. Det må også være plass til deg da
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 29 minutter siden, stan skrev: Du vil fint klare å bytte, men gjør det så snart som mulig. Det gjelder både matematikken og fysikken. Men du må jo selvfølgelig jobbe og ta inn det tapte. Men trenger du hele kombinasjonen med fysikk, kjemi og biologi? Hvert av fagene regnes jo som relativt krevende. Egentlig behøver jeg bare kjemi 1+2 og enten R1 eller S1+2, men ønsker å få realfagspoeng. Anonymkode: d3c53...112
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 23 minutter siden, Gud skrev: Null (i alle fall ganske lite) problem å bytte, så lenge det finnes fysikk-klasser i samme blokk som du har Sosiologi. Prøven etter høstferien er ikke noe å bekymre seg for, det er kompetansen ved slutten av opplæringen som skal vurderes uansett. S1+S2 vil gi 1 realfagspoeng, mens R1 gir 0.5. Dessuten får du fordelt arbeidsbelastningen på to år. Er nettopp det jeg tenker på! Samtidig så er det jo på en måte deilig å bli ferdig med matten 2.kl også.. Anonymkode: d3c53...112
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går vg3, og vi må bytte før høstferien. Er ikke noe problem å bytte nå. Jeg hadde også fysikk 1, kjemi 1, fysikk 1 og biologi 1 det andre året mitt. Det gikk veldig bra, fikk 5 i 2 fag og 6 i 2 fag. Det er en del jobb ja (mye mer enn de med samfunnsfag har), men jobb jevnt så går det nok bra. Anonymkode: 02e9e...5ba Da er det sikkert samme greia her. Er forberedt på at det er mye jobb, men begynner å tenke at det kanskje hadde lønt seg så jeg har flere muligheter! Anonymkode: d3c53...112
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Kan jo sikkert variere fra skole til skole, men dere som har hatt Fysikk 1, husker dere hvilket tema dere startet med? Så kunne jeg begynt å se litt på det i kveld:) Og om dere husker hva boka dere brukte het? Anonymkode: d3c53...112
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo sikkert variere fra skole til skole, men dere som har hatt Fysikk 1, husker dere hvilket tema dere startet med? Så kunne jeg begynt å se litt på det i kveld:) Og om dere husker hva boka dere brukte het? Anonymkode: d3c53...112 Vi begynte med vei, fart og tid. Ergo het den. Anonymkode: 02e9e...5ba
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 Hvis jeg skulle byttet fra R til S, hva tenker dere om å skulle ta igjen både S matte og Fysikk når første prøve i matte er i uke 39? Burde jeg kanskje bare holde meg til å bytte ett fag? Anonymkode: d3c53...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå