Gå til innhold

Betale gebyr som ikke er min feil!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har sittet å ventet på en tekniker fra Get i 4 timer i dag da jeg ikke har internett hjemme. Internettet har vært dårlig i over en måned nå, og de siste dagene har det vært helt borte. Vi har hatt tekniker en gang før, og jeg har ringt inn ca annenhver dag for å be de "reboote" internettboksen. Ingenting har fungert, og i dag skulle en ny tekniker komme.

Han skulle komme mellom kl 8 og 12, og når klokken var 12 ringte jeg. I følge dem hadde de vært her kl 11:55, de hadde visst ringt meg på mobilen, men gått rett i svarer flere ganger. Derfor ville de gi meg et gebyr på 600 kr. 

Det jeg da syntes er rart er at jeg har mottatt andre telefoner i dag, uten problemer. Jeg har hatt full dekning, og det står ingenting på mobilen min om at noen har ringt meg. 

Jeg forklarer dette til kundeservice, men får svar at "det får ikke de gjort noe med". 

De kan da ikke kreve at jeg skal betale et gebyr for dette? Det må jo ha vært mobilen til teknikeren som det har vært problemer med? Jeg ba dem om å sjekke anropsloggen hans, og de skulle komme tilbake til meg i dag eller i morgen. Men uansett om han har ringt og kommet til svarer kan det jo være han sin mobil som det var noe galt med? Kanskje den manglet dekning? 

Hva syntes dere? 

Hilsen en fattig, trist student.. :sad:

Anonymkode: 072d7...708

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestrid kravet.

Anonymkode: 919e6...c49

• Liker 6
Skrevet

Nekt å betale. Ta evt kontakt med ditt eget mobilselskap, og be om å få anropsloggen over innkommende samtaler til deg. Da kan du bevise om de har ringt deg eller ikke. Har det ikke kommet inn anrop, er det ikke din feil, og du skal ikke betale. 

Anonymkode: df625...284

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nekt å betale. Ta evt kontakt med ditt eget mobilselskap, og be om å få anropsloggen over innkommende samtaler til deg. Da kan du bevise om de har ringt deg eller ikke. Har det ikke kommet inn anrop, er det ikke din feil, og du skal ikke betale. 

Anonymkode: df625...284

Jeg kontaktet Telia i stad, og de sa de ikke får sett hvem som har ringt meg.... :dry:

Skrevet

Ikke gi deg før de sender deg anropsloggen sin. Og ikke betal noe som helst, samme hva den måtte vise. 

Har du ikke ringeklokke med navn, forresten? 

Anonymkode: f6487...ed4

• Liker 1
Skrevet

Sjekket du om de hadde korrekt telefonr?

• Liker 1
Skrevet

Hvis de kom rett til svareren, vil jo svareren gi deg beskjed. Ihvertfall at noen har ringt og nummeret det er ringt fra.

De har enten ringt feil nummer, eller ikke ringt i det hele tatt. 

Mest sannsynlig det første. Teknikker har slått inn nummeret ditt på sin telefon, skrevet feil og ikke giddet å sjekke.

Be dem bevise at de har ringt. Det er jo enkelt.

Innkommende nummer får du ikke noen logg på fra teleselskapene. Slik er det dessverre.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gi deg før de sender deg anropsloggen sin. Og ikke betal noe som helst, samme hva den måtte vise. 

Har du ikke ringeklokke med navn, forresten? 

Anonymkode: f6487...ed4

Nei, det har vi ikke. Man kan kun ringe på med leilighetsnummer, noe han ikke gjorde.

Skrevet
2 timer siden, Mokkilokki skrev:

Sjekket du om de hadde korrekt telefonr?

De hadde korrekt, men virker jo som de har ringt feil..

Skrevet

Da jeg hadde Telia kom det alltid sms om at X tlf-nummer hadde forsøkt å ringe, når anropet ikke kom gjennom pga. dårlig dekning på min side (hadde nesten ikke dekning hjemme så disse sms'ene tikket stadig inn).

Anonymkode: ad396...8e5

• Liker 1
Skrevet

Har hatt en del trøbbel med Telia. Noen dager har folk ringt meg gjentatte ganger, uten å komme gjennom. Og så får jeg plutselig en melding om  at de har ringt flere timer senere. (Og da er jeg sentrumsnært, med tilsynelatende god dekning.

Anonymkode: 1f599...d71

Skrevet

Noe av det samme skjedde med meg. Jeg fikk melding om at det hadde vært serviceuttrykning og hvor mye det ble på. Jeg hadde vært hjemme hele dagen. Ingen ringte på eller var utenfor, og jeg fikk heller ingen oppringning. Det ble litt om og men, men jeg slapp heldigvis å betale. 

Anonymkode: ceba3...44e

Skrevet

"Ringt på mobilen" er servicetekniker-språk for at han var i nesten samme bydel som deg, men fant ikke parkering, så han påstår å ha ringt. 

Skrevet

Det hadde jeg nektet, og bestridt kravet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...