AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Hei! Jeg har sittet å ventet på en tekniker fra Get i 4 timer i dag da jeg ikke har internett hjemme. Internettet har vært dårlig i over en måned nå, og de siste dagene har det vært helt borte. Vi har hatt tekniker en gang før, og jeg har ringt inn ca annenhver dag for å be de "reboote" internettboksen. Ingenting har fungert, og i dag skulle en ny tekniker komme. Han skulle komme mellom kl 8 og 12, og når klokken var 12 ringte jeg. I følge dem hadde de vært her kl 11:55, de hadde visst ringt meg på mobilen, men gått rett i svarer flere ganger. Derfor ville de gi meg et gebyr på 600 kr. Det jeg da syntes er rart er at jeg har mottatt andre telefoner i dag, uten problemer. Jeg har hatt full dekning, og det står ingenting på mobilen min om at noen har ringt meg. Jeg forklarer dette til kundeservice, men får svar at "det får ikke de gjort noe med". De kan da ikke kreve at jeg skal betale et gebyr for dette? Det må jo ha vært mobilen til teknikeren som det har vært problemer med? Jeg ba dem om å sjekke anropsloggen hans, og de skulle komme tilbake til meg i dag eller i morgen. Men uansett om han har ringt og kommet til svarer kan det jo være han sin mobil som det var noe galt med? Kanskje den manglet dekning? Hva syntes dere? Hilsen en fattig, trist student.. Anonymkode: 072d7...708
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Bestrid kravet. Anonymkode: 919e6...c49 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Nekt å betale. Ta evt kontakt med ditt eget mobilselskap, og be om å få anropsloggen over innkommende samtaler til deg. Da kan du bevise om de har ringt deg eller ikke. Har det ikke kommet inn anrop, er det ikke din feil, og du skal ikke betale. Anonymkode: df625...284 6
wazzted Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nekt å betale. Ta evt kontakt med ditt eget mobilselskap, og be om å få anropsloggen over innkommende samtaler til deg. Da kan du bevise om de har ringt deg eller ikke. Har det ikke kommet inn anrop, er det ikke din feil, og du skal ikke betale. Anonymkode: df625...284 Jeg kontaktet Telia i stad, og de sa de ikke får sett hvem som har ringt meg....
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Ikke gi deg før de sender deg anropsloggen sin. Og ikke betal noe som helst, samme hva den måtte vise. Har du ikke ringeklokke med navn, forresten? Anonymkode: f6487...ed4 1
Mokkilokki Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Sjekket du om de hadde korrekt telefonr? 1
stan Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Hvis de kom rett til svareren, vil jo svareren gi deg beskjed. Ihvertfall at noen har ringt og nummeret det er ringt fra. De har enten ringt feil nummer, eller ikke ringt i det hele tatt. Mest sannsynlig det første. Teknikker har slått inn nummeret ditt på sin telefon, skrevet feil og ikke giddet å sjekke. Be dem bevise at de har ringt. Det er jo enkelt. Innkommende nummer får du ikke noen logg på fra teleselskapene. Slik er det dessverre. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke gi deg før de sender deg anropsloggen sin. Og ikke betal noe som helst, samme hva den måtte vise. Har du ikke ringeklokke med navn, forresten? Anonymkode: f6487...ed4 Nei, det har vi ikke. Man kan kun ringe på med leilighetsnummer, noe han ikke gjorde. Anonymkode: 072d7...708
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 2 timer siden, Mokkilokki skrev: Sjekket du om de hadde korrekt telefonr? De hadde korrekt, men virker jo som de har ringt feil.. Anonymkode: 072d7...708
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Da jeg hadde Telia kom det alltid sms om at X tlf-nummer hadde forsøkt å ringe, når anropet ikke kom gjennom pga. dårlig dekning på min side (hadde nesten ikke dekning hjemme så disse sms'ene tikket stadig inn). Anonymkode: ad396...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #11 Skrevet 7. september 2017 Har hatt en del trøbbel med Telia. Noen dager har folk ringt meg gjentatte ganger, uten å komme gjennom. Og så får jeg plutselig en melding om at de har ringt flere timer senere. (Og da er jeg sentrumsnært, med tilsynelatende god dekning. Anonymkode: 1f599...d71
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #12 Skrevet 7. september 2017 Noe av det samme skjedde med meg. Jeg fikk melding om at det hadde vært serviceuttrykning og hvor mye det ble på. Jeg hadde vært hjemme hele dagen. Ingen ringte på eller var utenfor, og jeg fikk heller ingen oppringning. Det ble litt om og men, men jeg slapp heldigvis å betale. Anonymkode: ceba3...44e
Fjompen Skrevet 7. september 2017 #13 Skrevet 7. september 2017 "Ringt på mobilen" er servicetekniker-språk for at han var i nesten samme bydel som deg, men fant ikke parkering, så han påstår å ha ringt.
SPOCA Skrevet 7. september 2017 #15 Skrevet 7. september 2017 Det hadde jeg nektet, og bestridt kravet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå