Gå til innhold

Til dere "brødsnobber"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri brydd meg om hvordan brød folk kjøper :blink: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper helst ikke industribakt brød. De er pumpet opp med ekstra gluten, og ofte farget brune for å se grovere ut. Dette er unødvendig og på grensen til juks. Men først og fremst synes jeg ikke de smaker godt. 

Men det gjør meg da ingenting at andre kjøper kneipp. 

Skrevet

Spis det du vil.

Jeg synes ikke det er godt overhodet, og ja, jeg liker mye bedre hjemmelaget brød eller surdeigsbrød.

Jeg foretrekker ikke det fordi jeg er snobbete, vil fremstå sunn eller er en "hipster". Jeg har ikke vokst opp med kneip, og synes rett og slett det smaker kjipt. Om andre spiser det er helt greit for meg. 

Anonymkode: 9aab7...aca

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Svigermor skrev:

Kunne aldri ha datet en mann som spiser kneippbrød. Ett sted går grensa.

TS: He-he, den så jeg ikke komme. Men jeg bryr meg ikke om hva damer spiser, så sant de ikke er kannibaler :sjokkbla:

Anonymkode: cc560...a27

Skrevet

Folk må velge akkurat hvilket brød de ønsker. 

Så får de kalle meg hvilket skjellsord de ønsker når jeg velger de brødene som er 100% grove og bakt på surdeig, - fordi se er best for å holde blodsukkeret mitt stabilt.

Ikke dømmer jeg andre ut fra hvilket brød de kjøper, men jeg ønsker ikke selv å bli dømt heller.

Anonymkode: 2f544...8ab

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker også kneipp best. 

Anonymkode: 6031c...994

Skrevet

Kjøper aldri kjøpebrød lenger, men hvis jeg skulle kjøpe det er det enten Kneipp eller de økologiske med spiret korn, Sundt og Godt tror jeg de heter. Veldig mange av de andre brødene ser bare fancy ut uten å smake noe bedre, og ikke er de noe grovere heller. Kneipp har god kvalitet iforhold til mye av det andre i hylla.

Faktisk har jeg opplevd flere ganger at de dyrere brødene smaker rett og slett rart, som om kornet har vært dårlig eller noe, men opplevde aldri dette med kneippen.

Anonymkode: a4472...c8f

Skrevet

Hvordan kan man bry seg om at folk ser på en når man kjøper brød? 
Jeg har sosial angst, men gir blanke i brøde jeg spiser. Er ikke du litt brød snobb som mener ditt brød er best og attpåtil lager en tråd om det? 

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker veldig godt kneippbrød, spesielt fra REMA1000, men opplever nesten å bli uglesett når jeg kjøper det.

Jeg er en mann på 50 som vokste opp med kneipp, og synes fortsatt dette er best. Har god råd så pris spiller egentlig ingen rolle.

Liker ikke hele korn, og for meg smaker mange av de dyre grovbrødene slik jeg innbiller meg barkebrød ville smake.

Det toppet seg her om dagen da jeg delte en kneipp i skjæremaskinen i butikken, og hørte to damer bak med si at de aldri kunne kjøpt et slik brød og aldri kunne gitt det til barna sine. Hørte de snakke sammen om hvor usunt og fælt dette var.

Men for en tid tilbake, på TV2, så jeg et program med innslag om brød. Og en kostholdsekspert fastslo at for grove brød ikke skulle gis til små barn, de ble mette før de fikk i seg nok næring, samtidig påsto hun faktisk at vanlig kneipp hadde en perfekt grovhet for barnemager.

Men, for noen virker det som det er viktigere å vise at de har råd til å kjøpe dyre brød, enn hva som faktisk er bra. (og godt)

Anonymkode: cc560...a27

Leste en gang at en som kjøpte feil brød i butikken bare forsvant noen uker etter. Ingen vet hva som skjedde. Men alle vet at det var den italienske brød-mafiaen som stod bak..

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, GLADIATORE said:

Leste en gang at en som kjøpte feil brød i butikken bare forsvant noen uker etter. Ingen vet hva som skjedde. Men alle vet at det var den italienske brød-mafiaen som stod bak..

Kanskje de fant en permanent løsning for han? Noe i retning av at han måtte flytte til Italia og spise godt brød hele livet?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje de fant en permanent løsning for han? Noe i retning av at han måtte flytte til Italia og spise godt brød hele livet?

Vi får håpe på det;) Å, nå fikk du meg til å tenke på alle de gode smaksopplevelsene Italia kan tilby... 

Skrevet

Jeg har aldri kommet på tanken en gang av å uglese folk som kjøper kneipp. Det blir jo som å uglese folk for å kjøpe poteter. Men jeg skal si at jeg hater kneipp selv. Min sparsomme far kjøpte det alltid, og jeg prøvde gjennom hele min barndom å få ham til å kjøpe noe annet.

Synes bare det er tørt og kjedelig, at det vokser i munnen. Man må ha mye smør på for å "juice opp" brødet så det blir spiselig. Og så pleier nesten alltid skorpen å være løsnet fra selve brødet øverst slik at når man smører ting på, så klabber det seg sammen til en deigklump og man blir grisete på fingrene pga. smøret som tyter ut i hullet under skorpen.

Men å bedømme folk pga. at de kjøper kneipp høres rart ut. Det er jo et rimelig brød, og sikkert det brødet der man får mest grovhet for pengene (ikke at kneippen er veldig grov). Hvis man liker kneipp er man jo heldig som slipper å bruke mye penger på brød.

Hva annet skal man uglese folk for å kjøpe da? Mariekjeks? Micropop? 

Anonymkode: b7cb5...e93

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri kommet på tanken en gang av å uglese folk som kjøper kneipp. Det blir jo som å uglese folk for å kjøpe poteter. Men jeg skal si at jeg hater kneipp selv. Min sparsomme far kjøpte det alltid, og jeg prøvde gjennom hele min barndom å få ham til å kjøpe noe annet.

Synes bare det er tørt og kjedelig, at det vokser i munnen. Man må ha mye smør på for å "juice opp" brødet så det blir spiselig. Og så pleier nesten alltid skorpen å være løsnet fra selve brødet øverst slik at når man smører ting på, så klabber det seg sammen til en deigklump og man blir grisete på fingrene pga. smøret som tyter ut i hullet under skorpen.

Men å bedømme folk pga. at de kjøper kneipp høres rart ut. Det er jo et rimelig brød, og sikkert det brødet der man får mest grovhet for pengene (ikke at kneippen er veldig grov). Hvis man liker kneipp er man jo heldig som slipper å bruke mye penger på brød.

Hva annet skal man uglese folk for å kjøpe da? Mariekjeks? Micropop? 

Anonymkode: b7cb5...e93

Toro. Det er det vel en del som gjør. 

Jeg gjør det ikke bare så det er sagt. 

Anonymkode: 6031c...994

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg! Tror du gjør det verre i hodet ditt, enn det er. De fleste plasser jeg har bodd i Norge, så er det de billigste brødene som går først, bl.a. kneippbrød. Er jeg sent ute på en fredag, så ender jeg opp med å måtte kjøpe disse dyre brødene du mener folk snobber med, da de er de eneste som ligger igjen.

Anonymkode: 14d33...205

Jeg syns det alltid kun er loff igjen, om jeg må handle etter jobb.. Handler startsett på Meny/Kiwi

Anonymkode: 61267...fc6

Skrevet

Når folk kommenterer hva andre legger i handlekurven trenger de jammen å få seg et liv :P

• 2 uker senere...
Skrevet
På 8.9.2017 den 20.21, BiancaH96 skrev:

Når folk kommenterer hva andre legger i handlekurven trenger de jammen å få seg et liv :P

Enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...